Bár számos cikk szerint a magyar lakosság egyre tájékozottabb az öngondoskodással kapcsolatban, és évről évre egyre magasabb azon emberek aránya, akik hosszú távú döntésekben gondolkodnak, mégis sok fórumon, internetes felületen az általános közhangulat meglehetősen negatív, sok a kérdés, arról nem is beszélve, hogy az Y generációt nehezebb megszólítani a témában.
„Partnerünk meglepően bátran, és kategóriájában elsőként nyúlt influencerekhez egy olyan kényes témát feszegetve, mint az öngondoskodás. Fontosnak éreztük, hogy olyan személyeket vonjunk a kampányba, akik a saját közegükben hitelesen tudnak felszólalni a tudatosság mellett, ami a mindennapi fogyasztás árnyékában egy nehezebben feldolgozható téma, miközben minden mástól jóval fontosabb. Az üzenetet eljuttattuk a fogyasztó ajtaja elé és becsöngettünk. Hogy ki engedi be, már rajtuk múlik, de ez már az egyén felelőssége, tudatossága” – mondta Sass Dani, az Armadillo kreatívigazgatója.
Az influencer kampány ötlete Daniel Kempchen, a SIGNAL IDUNA Biztosító vezérigazgató-helyettese fejéből pattant ki, majd a több körös kiválasztási rendszer végén az Armadillo reklámügynökség nyerte el a megbízást – az influencer kampányt tovább gondolva, integráltabbá téve.
Az öngondoskodás fontosságáról, saját élettapasztalatai alapján négy influencer beszélt, Dér Heni, Dóczi Attila, Székely Martin, Csizmadia Gabriella (saját tartalom készítésével Dragos Karin is csatlakozott az öngondoskodó kampányhoz). A négy influencer a saját tartalmak készítése mellett azt is vállalta, hogy beül egy olyan videós beszélgetésre is, melynek kérdéseit nem ismerik; ezek a videók itt tekinthetők meg.
„Az influencer kampányok ma arról szólnak, hogy vedd meg ezt, vedd meg azt, vásárolj minél többet, és milyen jó lesz neked” – mondja Arany Gábor, az Armadillo operatív igazgatója, majd hozzáteszi: „miközben az influencerekkel mindenki eladni akar, mi ebben a kampányban valami mást szerettünk volna, olyat, amit senki nem csinál, sőt, szembe megy ezzel! Azt mondjuk, ne költs, ne vásárolj, nem biztos, hogy minden kell neked, amit az influencerek rád akarnak erőltetni. Gondolj a holnapra, a holnaputánra, a jövődre is! A tudatosság minden pillanatban lett az edukációs hívószavunk: #tudatospillanatok.”
Adj kölcsön a jövőbeni énednek! – ezt már Érdi Katalin, a SIGNAL IDUNA kommunikációs és marketing osztályvezetője hangsúlyozza a kampány kapcsán, majd kiemeli: „A 25-35 év közötti korosztályban sajnos sokaknak még mindig nem jut eszükbe, hogy a bevételeikből rendszeresen félre tegyenek a jövőbeni nagyobb kiadásaikra. Kis odafigyeléssel, tudatos pénzkezeléssel még a nagy tervek is megvalósíthatóak, az adósságcsapda és a pénzügyileg megterhelő időszakok elkerülhetőek. Ez nemcsak az egyének érdeke, hanem az egész gazdaság számára fontos és hasznos tudás. Sok apró trükk, és számos nagyobb lehetőség segíthet abban, hogy egy autó-, házvásárlás, vagy akár hirtelen jött nagyobb kiadás ne okozzon gondot. A titok, a tudatos pillanatokban rejlik.”
A kampányt a videós és influencer tartalmak mellett edukációs cikkek, blogtartalmak, valamint PPC-hirdetés támogatja. A #tudatospillanatok – számtalan érdekességgel, videókkal – saját oldalt is kapott.
Az egy hónapos kampány második hetében az induló influencer tartalmakkal már több mint 500 ezren találkoztak, aminek köszönhetően közel 6 ezren – további tájékozódás érdekében – felkeresték a #tudatospillanatok oldalt. Emellett nagyon fontos, hogy a vloggerek, influencerek videói elindították a kommunikációt az öngondoskodás fontosságáról, a #tudatospillanatokról.