Az idén második alkalommal rendezik meg a kreatív technológiai megoldásokat díjazó Change for Good Hackathont a Cannes Lions fesztiválon. Az ACG csapatát több mint 200 jelentkező közül választották ki a verseny cannes-i döntőjébe, ahol másik 5 nemzetközi ügynökség indulóival versenyezhetnek a végső győzelemért.
A 2019-es Change for Good Hackathonra – a tavalyi évhez hasonlóan – a világ bármely országából jelentkezhettek ügynökségi csapatok olyan megoldásokkal, amelyek az Amazon legmodernebb technológiáit használva képesek lehetnek a világ legégetőbb környezetvédelmi problémáinak kezelésére, beleértve a légszennyezést, az ivóvíz minőségét, a környezetszennyezést, a biodiverzitást és a fenntartható élelmiszerellátást.
Az idei megmérettetésre több mint 200 nemzetközi induló közül választották ki azt a 6 ügynökségi csapatot, akiket az Amazon technológiai szakértői, a Global Citizen tudósai, a Huge kreatívjai, illetve nemzetközi influencerek segítenek majd a 2 napos cannes-i versenyen koncepciójuk véglegesítésében. Az ACG mellett a VMLY&R Miami, a Rehab UK, a Wunder Canada, a McCann Romania és a Dentsu Jayme Syfu utazik a hackathon döntőjére.
A magyar csapat különböző szakterületekről érkező tagjai Alberti Rita (Creative Group Head) vezetésével készülnek a verseny döntőjére, összekapcsolva az ACG technológiai, stratégiai és kreatív területeit. Molnár Eszter a stratégiáért, Koralewsky Márk a technológiai háttérért felel, Kocsis Petra készíti a felhasználói felületet és a designt, míg Foltin István szövegíróként erősíti a csapatot.
A csapatok a fesztivál szerdai napján prezentálják majd megoldásaikat a Cannes Lions interaktív színpadán, ahol adatelemző szakemberekből, nonprofit szervezetek képviselőiből és az iparág top kreatívjaiból álló zsűri választja majd ki a győztest. A legjobb 3 prezentációval péntek délelőtt a világ legnagyobb kreatív színpadán is találkozhatunk a cannes-i Fesztiválpalotában.
A szervezők vállalták, hogy a 6 döntős koncepció közül legjobbnak ítélt munkát 2019. szeptember 30-ig megvalósítják, így a nyertesek a szakmai elismerés mellett egy nemzetközi kampányban való részvétellel is gazdagodhatnak.