Keményebb idők jöhetnek a brit digitális hirdetési piac több mint kétharmadát uraló nagy online platformok számára, a helyi versenyhatóságok ugyanis szigorúbban vizsgálnák a működésüket, különösen azt, ahogyan a felhasználói adatokat kezelik.
Erről a Competition and Markets Authority (CMA) adott ki egy közleményt a héten, külön hangsúlyozva azt, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a személyes adatok gyűjtésére és arra, hogyan használják a tartalmakat hirdetési célra.
A CMA vizsgálata, amiről az angol parlamentnek és a kormánynak is részletes jelentést tesznek majd a személyes adatok gyűjtésén és felhasználásán túl kiterjed majd arra is, hogy a jelenlegi versenyhelyzet a digitális hirdetési piacon kedvez-e a fogyasztói érdekek érvényesülésének.
A CMA bejelentése mindössze két hétten azután érkezett, hogy a brit Information Commissioner’s Office kemény kritikát fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy az automatizált hirdetési rendszereknél nem megfelelően használják a személyes adatokat.
A WARC Data adatai szerint az Egyesült Királyságban a keresőhirdetések és a közösségi médiás reklámok a teljes digitális reklámpiac 72,2 százalékát adták a múlt évben, míg 2017-ben még 70,3 százalékos volt a részesedésük.
A nagy nemzetközi online cégek növekvő szerepe Magyarországon is megfigyelhető, a becslések szerint a teljes hazai digitális hirdetési bevétel mintegy 55 százalékát tudhatják magukénak.