A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója új tervet jelentett be a klímaváltozás megfékezésére. A #PledgeForPlanet kezdeményezés részeként a vállalat tovább csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a párizsi klímaegyezménnyel összhangban – annak érdekében, hogy a globális felmelegedés a meghatározott 1,5 °C-os határértéken belül maradjon.
A most bejelentett kezdeményezés része a Mars folyamatban lévő, egy évtizede közzétett tervének, mely szerint 2040-ig 100%-ban megújuló energiákat használ fel a működéséhez. Ma a Mars által felhasznált áram több mint fele származik megújuló energiaforrásból – az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Mexikóban és hamarosan Ausztráliában ez az arány pedig már 100%. A Mars nagy szerepet tulajdonít a vállalatoknak a klímaváltozás hatásainak megfékezésében, és a #PledgeForPlanet kezdeményezéssel azt is elismeri, hogy sokkal gyorsabban és többet kell tennünk ahhoz, hogy mindannyiunk számára egészséges feltételeket teremthessünk bolygónkon.
A kezdeményezés részeként a Mars nem csupán a vállalaton belül gyorsítaná fel a klímaváltozás elleni harcot, hanem Munkatársai, beszállítói és a teljes lakosság mozgósítását is tervezi a bolygó közös védelme és a klímaváltozás megfékezése érdekében.
“A klímaváltozás valós veszélyt jelent a társadalmunkra. Vállalatként mi már érezzük ennek a hatását, például az ellátási láncunkban lévő, nyersanyagaink nagy részét szolgáltató kistermelőkön keresztül, akiknek ez a megélhetését fenyegeti” – mondta Grant F. Reid, a Mars ügyvezető igazgatója.
“Az ellátási láncunk rugalmasságát és fenntartható voltát, valamint a velünk dolgozó termelők jövőjére leselkedő veszélyt kiemelten kezeljük. Ugyanakkor, mint egy olyan családi vállalkozás, amely generációkban gondolkodik, és pozitív változást kíván előidézni a világban, a felelősségünk és terveink túlmutatnak a kockázatcsökkentésen. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk a bolygó jólétéért” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Az új kezdeményezés a Mars korábban bejelentett 1 milliárd dolláros befektetését, a Sustainable in a Generation Plan-et követi, amelynek célja, hogy felgyorsítsa a globális fenyegetések elleni fellépéseket azáltal, hogy saját működésén túl a tágabb ellátási láncának működését is vizsgálja. A terv értelmében a Mars 2025-re 27%-kal, 2050-re pedig további 67%-kal csökkentené értékláncának ÜHG kibocsátását.
“A Fenntartható Fejlődési Célokkal összhangban ambiciózus terveink vannak működésünk megváltoztatására. Emellett nagy hatással van ránk a mielőbbi intézkedéseket sürgető fiatal generáció, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenkinek részt kell vállalnia a klímaváltozás elleni harcban. A #PledgeForPlanet kezdeményezésünkkel mindenkit olyan egyszerű, mindennapi lépésekre biztatunk, amelyeket bárki könnyedén megtehet annak érdekében, hogy egy jobb holnapot teremtsünk.”
A Mars új kezdeményezése a vállalatok, a kormányok és a világ lakóinak közös felelősségére hívja fel a figyelmet, és arra sürgeti őket, hogy együtt lépjenek fel a klímaváltozás ellen.
A falfestmény, amelyet az elismert művész, Steven Harrington tervezett, azt mutatja be, milyen lenne a bolygó, ha mindannyian lépéseket a bolygó hőmérsékletének 1,5°C-os melegedése ellen. A falfestmény New York-I Klímahét ideje alatt a Bryant Park-ban lesz megtekinthető, majd az M&M’s World Times Square-re kerül.
Harrington, aki korábban már számos nagyvállalattal dolgozott együtt klímafellépésre és párbeszédre ösztönző művészeti alkotásokon, a következőket nyilatkozta: “A klímaváltozás kapcsán az ember könnyen érezheti tehetetlennek magát, de ennek nem kell így lennie. Ha mindannyian rászánjuk magunkat arra, hogy lépéseket tegyünk ellene – legyenek azok kicsik, vagy nagyok – akkor együtt hatalmas változást idézhetünk elő. A #PledgeForPlanet falfestményem célja, hogy arra inspirálja az embereket, hogy a klímaváltozáson gondolkodjanak, és hogy lássák: ha mindannyian összefogunk, van remény a bolygónk számára.”
Az ENSZ ActNow klímakampányából és a klímaaktivizmus élén járó fiatalokból inspirálódva, a #PledgeForPlanet egyéni lépésekre bátorít annak érdekében, hogy megvédjük a bolygót, és biztosíthassuk az egészséget és a jólétet a jövő generációi számára is. Az ActNow klímakampány egy interaktív eszköz, az ún. ActNow bot segítségével késztet mindenkit arra, hogy többet tudjon meg arról, hogyan csökkentheti az ökológiai lábnyomát – olyan lépéseken keresztül, mint kevesebb autózás, helyi és szezonális termények vásárlása, és 5 perces tusolás. A Mars az ActNow botot világszerte elérhetővé tette Munkatársai számára.