A Facebook és a Twitter riválisának szánt közösségi portált indított Jimmy Wales, a Wikipedia nevű internetes lexikon társalapítója. A WT:Social nevű felület már hetekkel ezelőtt elrajtolt, de csak szerdán számolt be róla Wales a nyilvánosság előtt.
Az 53 éves internetes vállalkozó újságíróknak elmondta: a Facebook és a Twitter felületessége késztette egy új fórum beindítására, s azt reméli, hogy az új portál „legyőzi” majd a szerinte kattintásvadász és félrevezető hírekkel megtűzdelt Facebookot. Úgy fogalmazott: az emberek „torkig vannak az ócska hírekkel és az álhírekkel” – írja beszámolójában az MTI.
Az új szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy cikkekhez, elemzésekhez, információkhoz vezető linkeket osszanak meg, beszélgetéseket és vitákat nyissanak. A politikától a műszaki újdonságokig és a méhészetig mindenről lehet szólni, és mindenhez lehet hozzászólni.
A hírek áramlása a Facebookon megjelenő hírfolyamhoz hasonló, de csak formailag. Míg például a Facebookon azok a bejegyzések kerülnek az élre, amelyet a legtöbben osztanak meg vagy kommentálnak, a WT:Social a legfrissebb híreket helyezi az élre. A tervek szerint nemsokára bővülnek is a szolgáltatások: egy gomb megnyomásával a felhasználók javasolhatnak majd értékes, minőségi tartalmakat.
Az új közösségi média működtetésére Wales új céget hozott létre, amelynek semmiféle kapcsolata nincs a Wikipediával. Az üzleti modell azonban az internetes lexikontól származik: a WT:Social a felhasználók adományaira épít annak érdekében, hogy elkerülje hirdetések közzétételét. Jimmy Wales meggyőződése szerint ugyanis a tartalmak minőségi romlásáért és a közösségi média vitatható vagy egyenesen rossz irányaiért a reklámok a felelősek. „A közösségi médiát működtető vállalatok üzleti modellje a reklámok miatt eléggé problematikus” – fogalmazott Wales szerdán.
Alapítója szerint a WT:Social nem lesz különösebben jövedelmező, de fenntartható marad. A működtető csapat kis létszámú: kevés adminisztrátorból és néhány fejlesztőből áll. Az október óta működő új közösségi médiának eddig csak mintegy 50 ezer látogatója van, szemben a Facebook kétmilliárdos táborával. Wales szerint a cél utolérni és meghaladni a Facebook látogatottságát.