A tavalyi harmadik negyedévben valamivel több, mint kétmillióval csökkent a tévészolgáltatásra előfizetők száma világszerte az informitv Multiscreen Index alapján. A legtöbben az amerikai kontinensen mondták le az előfizetést, míg Ázsiában ha csekély mértékben is, de nőtt a megoldást választók száma.
Az informitv Multiscreen Index-e szerint – ami 100 vezető fizetős tévészolgáltatást nyújtó cég adatain alapul – a tavaly július-szeptemberi időszakban összesen 2,09 millióval (0,46 százalék) csökkent globálisan a tévészolgáltatásra előfizetők száma. Észak-, Közép- és Dél-Amerikában 1,88 milliós visszaesést hozott ez az időszak, míg az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló EMEA térségben 660 ezrest. Ázsiában ugyanakkor minimális, 460 ezres növekedést mértek a tévéelőfizetők számában.
A csökkenés leginkább az Egyesült Államokban lévő szolgáltatókat érintette, közülük a 10 legnagyobb a három hónap alatt 1,67 millió előfizetőt veszített el. Ha pedig a 2019 szeptemberével zárult 12 hónapos időszakot nézzük, akkor a csökkenés már 5,53 millió ebben a körben. Igaz, még így is közel 79 millió előfizetővel számolhatnak, de egy év alatt közel 7 százalékkal csökkent az ügyfeleik száma.
Nagy kérdés, hogyan hat majd a tévéelőfizetések számára, hogy a múlt év végén a Disney és az Apple is elindította saját streaming videószolgáltatását, illetve további szereplők megjelenése várható ezen a területen.