- Hirdetés -

Így küzdünk a klímaváltozás ellen

|

A magyarok közel 60 százaléka szeretne a jelenleginél többet tenni a klímaváltozás kezelése érdekében – derül ki a Lounge Group reprezentatív kutatásából. Egyre több jel mutat arra, hogy cselekednünk kell, az elmúlt hetekben zajló ausztráliai óriástüzek a fagyos télben is emlékeztetnek minket a klímaváltozásra.

Ha a 2000-es éveket a klímaváltozás szempontjából vesszük górcső alá, hamar kiderül, hogy egy rendkívül meleg évtizedet tudhatunk magunk mögött. Sőt, egyre többen emelik fel szavukat a környezetünk védelme mellett, például az Ausztráliában tomboló, sosem látott mértékű pusztulást hozó bozóttüzek kapcsán, a korábbi trendekkel ellentétben már több tucat világsztár és influencer szólalt fel. A katasztrófa áldozatainak megsegítéséért többek között Nicole Kidman, Russell Crowe, Pink, Iggy Azalea, Selena Gomez és még rengeteg más híresség ajánlott fel több millió dolláros adományt. A Lounge Group éppen aktuális kutatásában arra volt kíváncsi, hogy mit tesznek a magyarok a globális felmelegedés csökkentése érdekében.

A válaszadók háromnegyedének a családtagjai és a barátai is aktívan védik a környezetet, mi több, ez magukra a válaszadókra is ösztönzőleg hat. A családon és a barátokon túl a munkahelyek is motiválhatják az embereket a környezetvédelem érdekében. A jó hír pedig, hogy a válaszadók több mint kétharmadának a munkahelye is odafigyel a környezettudatosságra.

A magyarok jól állnak

A környezetünk védelmébe számos lépés beletartozik, a magyarok nagy része saját bevallása szerint a hulladékgyűjtés terén tesz a legtöbbet a környezetéért. Közel 90 százalék igyekszik csökkenteni a háztartásában keletkező hulladék mennyiségét, továbbá majdnem 83 százalék szelektíven gyűjti a szemetet. Környezetvédelmi szakértők szerint a szelektív szemétgyűjtés és az egyszerhasználatos műanyagok használatának csökkentése lehet az első lépés a környezettudatosabb élet felé. A Lounge Group kutatási adatai szerint a magyarok ebben egészen jól állnak, a válaszadók közel 80 százaléka például – műanyagzacskó helyett -, saját vászontáskával vásárol. Az emberek több mint fele igyekszik csomagolásmentes terméket választani és nem vásárol PET-palackozott italt, 42 százalékuk pedig komposztálja a háztartási hulladékát. Ugyan a hulladékgyűjtés ügyében egészen jól állunk, de a magyarok közel 60 százaléka szeretne a jelenleginél még többet tenni a környezetvédelem érdekében.

A klímaváltozás elleni küzdelemben azonban a hulladék csökkentésére való törekvés csupán első lépésnek tekinthető. Nézzük a többi területet, amivel védjük a környezetünket. A válaszadók kb. fele igyekszik környezetkímélő közlekedési eszközt használni, és ugyanekkora részük odafigyel arra is, hogy helyi termelőtől származó élelmiszert fogyasszon.

Tízből kilencen már nem kérnek szívószálat

A fogadalmak mellett, számos kihívás és kezdeményezés is ösztönözhet arra, hogy kiálljunk a globális felmelegedés csökkentése mellett. Ilyen kihívás például a „műanyagmentes július” is, amiről 2019-ben a válaszadók közel kétharmada hallott és 56 százalék részt is vett benne. A kezdeményezést, aminek a lényege, hogy a résztvevők egy hónapig nem használhatnak egyszerhasználatos műanyagokat, közel 12 százalék akadály nélkül teljesítette, 44 százalék pedig teljesítette, de sokszor akadályba ütközött. A műanyagmentességhez a szívószál használatának kérdése is szorosan hozzákapcsolódik, a felnőtt lakosság igen magas aránya, 92 százaléka nem kér szívószálat italához a vendéglátóhelyeken.

Szeretünk zöldebbnek tűnni

A kutatás eredményeit olvasva szükségszerű számot vetnünk azzal a pszichológiai tényezővel, hogy az emberek szeretik jobb színben feltüntetni magunkat. „A kutatás alkalmával lényegesen zöldebbnek mutatkoztak a válaszadók, mint amit az általános fogyasztói tapasztalatok szemléltetnek. Példaként a magyar lakosság különösen magas, 42 százalékos komposztálási aránya vélhetően inkább egy vágyott képet mutat, mintsem a pontos gyakorlatot. Viszont sokak számára lelkesítő újévi fogadalom lehet a tudatosabb környezetvédelem a következő évre, évtizedre nézve.” – hívja fel a figyelmet Szabó Zsófia, a vállalat kutatási divízióvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...