Felhívással fordult a magyar hirdetőkhöz és médiaügynökségekhez három nagy márka és jelentős reklámköltő a hazai átfogó digitális hatékonyságmérés érdekében. Mint írják, hirdetőként úgy látják, hogy két alapvető terület van – a bizalom és a vásárlói élmény – ahol sok tennivalójuk van és melyek javításában minden piaci szereplőnek – ügyfél, ügynökség, kiadói oldal – fontos szerep jut.
A fogyasztói bizalmatlanság a digitális térben egyre égetőbb probléma világszerte is, mely képes aláásni a márkák és vásárók közötti kapcsolatot. A minél tökéletesebb ügyfélélmény pedig az egész digitális kommunikáció fő mozgatója kell, hogy legyen annak érdekében, hogy megkönnyítsük az információszerzést és a döntéshozatalt a teljes fogyasztói út során. A vásárlók a számukra releváns tartalmakkal a megfelelő időben és pontokon szeretnének találkozni – és nem naponta tízszer ugyanazzal – olvasható az Unilever, a Vodafone és a Coca-Cola közös felhívásában.
A fentieket felismerve arra a következtetésre jutottak, hogy a márkák és a kiadók közötti bizalom megerősítése kulcskérdés, melynek egyértelmű eszköze a hirdetői igényekre szabott, átfogó és átlátható médiamérés kialakítása a magyar piacon. Ez a problémakör eddig elsősorban belső iparági kérdés volt, a szaksajtó és konferenciák témái közt fel-felbukkanva. Különböző fórumokon egyeztették a globálisan elvárt, sztenderd higiéniai tényezőket és az ezekből fakadó érdekellentétekről beszélgettek, miközben az egész magyar iparág lemaradt a digitálisan érettebb, olykor szomszédos piacoktól.
„Hogy megőrizzük fogyasztóink bizalmát, felül kell tudnunk vizsgálni digitális csatornáink hatékonyságát, méghozzá egyedi hirdetői igényeknek megfelelő, szabadon választott eszközök igénybevételének joga mellett. Megrendelőként a legfontosabb dolog számunkra, hogy 100%-os rálátásunk legyen a digitális aktivitásainkra – hol, kinek, milyen hatékonysággal jelennek meg márkáink és szabadon eldönthessük, hogy ezek megfelelnek-e a kritériumainknak, és élhessünk a beavatkozás jogával” – áll a közleményben.
A transzparenciát célzó törekvések között kiemelt helyen foglalkoznának a különböző platformok és eszközök kummulált elérését, az online kampányok valós időben történő közönség-összetételét, valamint a kampányok higiéniai feltételeit (láthatóság, brand safety) mérő és megteremtő megoldások, többek között a Nielsen jóvoltából a magyar piacon is elérhetővé vált DAR (Digital Ad Ratings) kiaknázásával.
„Felhívjuk a magyar hirdetőtársakat és partnerügynökségeket, hogy járuljanak hozzá a kezdeményezéshez a közös érdekek képviseletével, hogy együttes erővel emeljük egy magasabb szintre a magyar digitális infrastruktúrát. Célunk, hogy transzparens digitális médiamérés által, gyakorolni tudjuk döntési jogunkat, hogy azokkal a partnerekkel tudjunk együttműködni, amelyek elkötelezettek egy jobb fogyasztói élmény és a bizalom javítása mellett” – olvasható a felhívásban, amit Bányász Lívia, az Unilever Magyarország Media and Digital Transformation vezetője, Baráth Péter, a Vodafone Magyarország marketingvezetője és Mérő Ádám, a Coca-Cola Company régiós Media & Connection Manager-e írtak alá.