A fogyasztók több mint negyedének 3 vagy annál is több streaming videószolgáltatásra vonatkozó előfizetése van a CenturyLink és a Streaming Video Alliance nyugat- és észak-európai országokban végzett kutatása szerint. A megkérdezettek kétharmada hajlandó lenne akár többet is fizetni azért, hogy megoszthassa előfizetését családtagjai és barátai között.
A streaming videószolgáltatások térhódítása megállíthatatlannak tűnik Európában, ugyanakkor a tartalomfogyasztási platformok között továbbra is a nagy képernyő áll nyerésre. Az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Svédországban, Finnországban, Norvégiában és Izlandon, 6000 fogyasztó megkérdezésével készült kutatásból kiderült azt is, hogy a válaszadók 80 százaléka többet néz streaming videókat, mint 3 évvel ezelőtt.
A többség – a megkérdezettek 73 százalékának – egy vagy két OTT előfizetése van, ugyanakkor meglepően magas, 27 százalék azok aránya, akik 3 vagy annál is több előfizetéssel rendelkeznek. A felmérésből az is kiderült, hogy nő a rövidebb, pár perces videók népszerűsége, a válaszadók 34 százaléka jelezte, hogy napi szinten néz 5 percnél rövidebb videókat.
Bár a felhasználók 50 százaléka már okostelefonon is streamel videókat, a legtöbben még mindig a televíziót választják, a megkérdezettek 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy naponta legalább egy alkalommal a nagy képernyőn néz online tartalmakat.
A kutatás egyik érdekes megállapítása, ami az üzleti modellek finomhangolásában is segíthet a szolgáltatóknak az volt, hogy a fogyasztók 65 százaléka hajlandó lenne akár extra díjat is fizetni annak érdekében, hogy legálisan megoszthassa előfizetését családtagjaival és barátaival.