Tavaly a második félévben több mint 84 ezer szponzorüzenet jelent meg az NMHH által vizsgált csatornákon. A legaktívabban az építőipari cégek alkalmazták ezt a megoldást.
A Médiatanács elfogadta a televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb NMHH-tanulmányt, amely 2019 második félévét vizsgálta. A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók – RTL Klub, TV2 –, valamint a közszolgálati Duna TV volt, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a Duna World, az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a Viasat3 és a Viasat6. A vizsgált csatornák 17 664 órányi műsoridejében 1208 cég összesen 84451 szponzorüzenete jelent meg.
2018 azonos időszakához képest – amikor összesen 82024 reklám volt – a Duna TV-nél, a Duna Worldnél és az RTL Klubnál nőtt a támogatói aktivitás. A legnagyobb – 58 százalékos – változás a Duna TV-n volt, ahol 2018 második félévében 6398 szpot került adásba, míg a tavalyi második félévben már 10 125. Az RTL Klubon is némileg – 24192-ről 24862-re – nőtt a szpotok száma, de a többi vizsgált csatornán csökkent a támogatói aktivitás.
A legtöbbször – 2506 esetben – az Austrotherm Kft. jelent meg szponzorként, ezt követte a Magyar Telekom 1895 szpottal és a Baumit Kft. 1758 üzenettel. A legtöbb ilyen üzenetet – hasonlóan 2018 azonos időszakához – a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be (14 851), amit az RTL Klub Reggeli című műsora (3992) és a Duna TV Család-barát című magazinja (2622) követett.