- Hirdetés -

Tovább zöldített a SEAT

|

A SEAT 2019-ben is aktívan ténykedett annak érdekében, hogy fokozatosan csökkentse a tevékenységéből a környezetre eredő hatást. A vállalat ennek következtében 43 százalékkal csökkentett öt fő mutatót, amelyek a termelésnek a környezetre gyakorolt hatását jelzik, beleértve az energia- és vízfogyasztást, a hulladék termelést, az illékony szerves vegyületeket és a széndioxidot. Ezzel a cég jelentős lépést tett a 2025-re kitűzött célok elérése felé annak érdekében, hogy a termelés környezetre gyakorolt hatását 2010-hez képest 50%-kal csökkentse.

Mióta a SEAT egy teljes évtizeddel ezelőtt megkezdte környezetvédelmi offenzíváját, a társaság az energia fogyasztást 26%-kal, a víz fogyasztást pedig 32%-kal csökkentette, 58%-kal javította a hulladékgazdálkodást, illetve 23%-kal csökkentette az illékony szerves vegyületek kibocsátását. Ezen túl a cég 65%-kal csökkentette a termelésből származó széndioxid kibocsátást. 2019-ben a vállalat 27 millió eurót fektetett be környezetvédelmi programokba.

Dr. Christian Vollmer, a SEAT termelésért és logisztikáért felelős alelnöke rámutatott, hogy „a SEAT egyértelműen elkötelezett a környezetvédelem iránt. Ezért dolgozunk évek óta azon, hogy üzleti tevékenységünk környezetre gyakorolt hatásait a lehető legkisebb mértékre csökkentsük. 2010 óta 43%-kal csökkentettük e hatást a környezetre, és 65%-kal csökkentettük a termelésből származó széndioxid kibocsátást. Célunk az, hogy napról napra tovább javítsuk e mutatókat azért, hogy hozzájáruljunk bolygónk védelméhez.”

38,5%-kal kevesebb hulladék egy év alatt

2019-ben a vállalat olyan intézkedések végrehajtására összpontosított, amelyek kevesebb hulladékot eredményeznek, és hatékonyabban kezelik a gyártás során keletkező hulladékot. Ennek megvalósítása céljából a termelési szakaszban átfogó megközelítésen alapuló intézkedéseket hajtottak végre a hulladék termelésének minimálisra csökkentésétől az azt követő újrahasznosításig. Ennek eredményeként a SEAT csupán egyetlen év alatt 38,5%-kal csökkentette a hulladékok mennyiségét, és így ezen a téren 2010 óta 58%-os csökkentést ért el, amit jól mutat, hogy az ártalmatlanításra szánt hulladék minden egyes legyártott gépkocsi esetében két kilóval csökkent.

Főbb kezdeményezések 2019-ben

A 2019-ben alkalmazott intézkedések legfontosabb elemei a termékcsomagolás és az ártalmas anyagok csökkentése, illetve a hulladék szétválasztásának és kezelésének javítása a visszanyerés garantálása érdekében. Mindezek mellett folyik a műanyag palackok lecserélése a dolgozóknak átadott újra felhasználható palackokra azért, hogy segítsenek évente 22 tonna műanyagot „megspórolni”.

2019-ben a gépkocsigyártó számos olyan programot kezdett meg, amelyek célja a széndioxid kibocsátás csökkentése, a nagyobb energia hatékonyság elérése, olyan esetekben, mint például az energia visszanyerése a festék-szárító kemencék kéményeiből. Ennek eredményeként a földgáz fogyasztás 11,7 GWh-os évi megtakarítást eredményez, ami megközelítőleg azonos 2.400 spanyol háztartás egy egész éves földgáz fogyasztási igényével. Ennek a tervnek köszönhetően évente már 2.400 tonnával kevesebb széndioxidot bocsátanak ki.

A festéküzemben is számos sikeres kezdeményezést valósítottak meg, ide értve a járművek festésében használt víz újrafelhasználását. Ebben a programban a víz leválasztása és megtisztítása után teljesen zárt körben visszatér a folyamatba.

Ezen túl a biodiverzitás megőrzése céljából a vállalat alkalmazottai fákat ültettek a Llobregat folyó Barcelona melletti deltájába. Ez a kezdeményezés a Llobregat Delta élőhely helyreállítási projekt részét képezi. Ez a hely a SEAT két gyártóüzeméhez, az SEAT Barcelona és a SEAT Componentes-hez közeli helyen található.

Környezetvédelmi elkötelezettség

A környezeti dimenzió a SEAT fenntarthatósági stratégiájának egyik sarokköve. Ennek keretében 2010-ben elindult az Ecomotive Factory program. Ennek a tervnek a célja, hogy a lehető legkisebbre csökkentsék a SEAT martorelli gyárának környezetre gyakorolt hatásait. Napjainkban bolygónk védelme még nagyobb jelentőségre tesz szert a Move to Zero (Elmozdulás a Nulla -környezeti hatás-felé) globális vállalati program keretében, amelynek az célja, hogy minimálisra csökkentse az összes mobilitási terméknek és megoldásnak a környezetre gyakorolt hatásait azok életciklusa során, az alapanyagok beszerzésétől a termelésen át azok hasznos felhasználási idejének végéig. Ez érintetlenül megőrzi az ökoszisztémákat, és pozitív hatást gyakorol a környezetre és a társadalomra. A „Elmozdulás a Nulla -környezeti hatás-felé” program összhangban van a vállalat és a Volkswagen-csoport fenntarthatósági elkötelezettségével, a Párizsi Megállapodásban meghatározott környezetvédelmi célok elérése érdekében. A közös hosszú távú elképzelés az, hogy 2050-ig szén-dioxid-semleges vállalat legyen, és a gyártás speciális területén 2025-ig 2010-hez képest 50%-kal csökkentse a környezetre gyakorolt hatását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre költött több mint 1,2 milliárdot a SPAR

A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak a bevásárláshoz, a folyamatos modernizálás révén pedig az üzletek környezetbarát, energiatakarékos működésére is hangsúlyt fektet. Nem volt ez másképpen a székesfehérvári Balatoni úton található...

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...