- Hirdetés -

Így zöldít a L’Oréal

|

A L’Oréal elindítja új fenntarthatósági programját „L’Oréal a jövőért” néven, amely a Csoport legújabb céljait határozza meg 2030-ig. Tekintettel a növekvő környezeti és társadalmi kihívásokra, a vállalat felgyorsítja átalakulását a „planetáris határokat” tiszteletben tartó modell felé és tovább erősíti elkötelezettségét a fenntarthatóság és a befogadás mellett.

A Csoport átalakítja üzleti tevékenységét a Föld planetáris határainak tiszteletben tartásáért:

2025-re a vállalat összes telephelye karbonsemleges lesz az energiahatékonyság javításával és 100%-ban megújuló energia használatával.

2030-ra a L’Oréal termékek csomagolásánál felhasznált műanyag 100%-a újrahasznosított vagy biológiai alapú forrásokból fog származni.

2030-ra a L’Oréal a késztermékekre vetített üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 50%-kal fogja csökkenteni 2016-hoz képest.

Hozzájárul a világ kihívásainak leküzdéséhez azáltal, hogy támogatja a sürgető társadalmi és környezeti problémákra adott megoldásokat a 2020 májusában indított programjával:

A kozmetikai cég 150 millió eurót biztosít sürgős társadalmi és környezeti problémák kezelésére.

Annak érdekében, hogy a fogyasztók fenntarthatóbb döntéseket hozhassanak, a L’Oréal kifejlesztett egy olyan mechanizmust, amely a termékek környezeti és társadalmi hatásait értékeli egy A-tól E-ig terjedő skálán. A mechanizmust független tudományos szakértők hagyták jóvá és egy független auditor cég hitelesítette. A Csoport fokozatosan vezeti be ezt az értékelést minden márka és kategória esetében.

„A L’Oréal fenntartható forradalma új korszakba lép. A bolygó előtt álló kihívások példátlanok, ezért fontos, hogy felgyorsítsuk erőfeszítéseinket az emberiség számára biztonságos élettér fenntartása érdekében. Ezt a saját vállalkozásunkban és a társadalom egészéhez való hozzájárulásunkban tesszük. Tudjuk, hogy a legnagyobb kihívások továbbra is fennállnak, ezért a L’Oréal hű marad törekvéséhez: a bolygó határain belül működni” – mondta Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnök-vezérigazgatója.

Az üzleti tevékenység átalakítása a „planetáris határok” tiszteletben tartásáért

A „planetáris határok” olyan határok, amelyek túllépése veszélyezteti az emberek életkörülményeit a Földön. A tudósok egyhangú egyetértésével az elkövetkező évtizedekben kiemelten kell kezelni ennek tiszteletben tartását, ezért a L’Oréal arra törekszik, hogy minden üzleti tevékenységét ezeken a határokon belül folytassa.

A Csoport ezért új, számszerűsíthető célokat határozott meg 2030-ra az éghajlatváltozás leküzdésére, a „Science Based Targets” kezdeményezés keretein belül. A vállalat itt nem áll meg, három további fontos környezeti problémát is megcéloz: a biodiverzitás megőrzése, a fenntartható vízgazdálkodás és az erőforrások körkörös felhasználása. Annak érdekében, hogy tiszteletben tartsa a bolygó korlátozott erőforrásait és a közösségeket, melyekkel együttműködik, a L’Oréal tovább csökkenti saját közvetlen környezeti hatásait, és elkötelezi magát amellett, hogy teljes ökoszisztémája hatásait csökkenteni fogja, beleértve beszállítóit és fogyasztóit is.

„Az elmúlt évtized során alapjaiban alakítottuk át vállalatunkat, üzleti modellünk középpontjába helyeztük a fenntartható fejlődést. Új kötelezettségvállalásainkkal a változás felgyorsításának új fázisába lépünk: közvetlen környezeti hatásunkon túl cselekszünk, a fogyasztókat segítjük a fenntarthatóbb döntések meghozatalában, mindemellett ösztönözzük a pozitív társadalmi és környezeti hozzájárulást. Iparági vezetőként feladatunknak tekintjük, hogy hozzájáruljunk egy befogadó és fenntartható társadalom építéséhez” – hangsúlyozta Alexandra Palt, a L’Oréal társadalmi felelősségvállalás vezetője.

Egy konkrét példán bemutatva 2025-ig a Csoport összes termelési, adminisztrációs és kutatási telephelye karbonsemleges lesz az energiahatékonyság javításával és a 100%-ban megújuló energia felhasználásával. Ezzel az elkötelezettséggel kíván a vállalat hozzájárulni az energetikai áttéréshez azokban az országokban, ahol működését folytatja.

A L’Oréal fogyasztóinak felhatalmazása, hogy fenntartható döntések hozhassanak

A L’Oréal feladatának tekinti, hogy üzleti környezetét (ügyfelek, beszállítók és fogyasztók) bevonja fenntarthatósági céljaiba és átalakulásába. Annak érdekében, hogy a vállalat 1,5 milliárd fogyasztója fenntarthatóbb döntéseket hozzon, a csoport kifejlesztett egy mechanizmust a környezeti és társadalmi hatások elemzésére egy A-tól E-ig terjedő skálán. Az „A” termék a környezeti hatás szempontjából az osztály „legjobbját” jelenti. A módszert független tudományos szakértők hagyták jóvá, és az adatokat a Bureau Veritas Certification, független auditor cég hitelesítette. A címkék és a pontszámok a termékek weboldalain lesznek elérhetőek. Az első márka, amely 2020-tól alkalmazza az új módszert, a Garnier, amely a harmadik szépségápolási márka világszerte és piacvezető Franciaországban. A következő években ezt az osztályozási rendszert fokozatosan kiterjesztik más országokra és más termékkategóriákra és márkákra is.

Hozzájárulás a globális társadalmi és környezeti kihívások megoldásához a 2020 májusában indított programmal

A L’Oréal 2020 májusában bejelentette, hogy 150 millió eurót fordít sürgős társadalmi és környezeti problémák megcélzására:

A vállalat 100 millió eurót szán olyan hatásbefektetésekre (impact investing), amelyek a kulcsfontosságú környezeti kihívásokra adnak válaszokat. Ebből az összeg felével, 50 millió euróval, a természetes tengeri és erdei ökoszisztémák helyreállítását célzó projekteket finanszírozza a L’Oréal Alapítvány a Természet Regenerálásáért alapon keresztül, amelyet a Mirova működtet. További 50 millió eurót pedig a körforgásos gazdasággal kapcsolatos projektek támogatására fordítanak.

A kiszolgáltatott nők támogatására a vállalat 50 millió eurós jótékonysági alapot hoz létre, amellyel olyan helyi egyesületeket, jótékonysági szervezeteket kíván segíteni, akik aktívan hozzájárulnak a szegénység elleni harchoz, a nők társadalmi és szakmai integrációjának eléréséhez, a nők elleni erőszak megelőzéséhez, az áldozatok támogatásához, és biztosítják a sürgősségi segítségnyújtást a menekült és a fogyatékkal élő nők számára.

A L’Oréal fenntarthatósági elkötelezettségeiről: nem a nulláról indulunk

A L’Oréal nagyon korán felismerte, hogy a környezeti problémákra reagálni kell, ezért ipari vállalatként úgy döntött, hogy gyárai és elosztóközpontjai környezeti hatásának megcélzása a legkézenfekvőbb és legfontosabb első lépés az átalakulás folyamatának megkezdéséhez. Ez az első szakasz majdnem a végéhez ért.

2005 óta a csoport 78%-kal csökkentette üzemei és elosztóközpontjai szén-dioxid kibocsátását, meghaladva az eredeti, 2020-ra kitűzött 60%-os célt, mialatt ugyanebben az időszakban a termelés 37%-kal növekedett.

2019 végére 35 karbonsemleges telephelye volt a vállalatnak (azaz 100%-ban megújuló energiát használnak), köztük 14 gyártó üzem.

2013-ban a L’Oréal úgy döntött, hogy tevékenységének szívét, a szépségápolási termékek fejlesztését célozza meg és alakítja át. A Csoport bevezette globális programját, a Sharing Beauty With All-t, amely a vállalat fenntarthatósági céljait fogalmazta meg 2020-ig. Ennek középpontjában a SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool – Fenntartható Termékoptimalizálás Eszköz) áll, amelynek segítségével a márkák a termékek társadalmi és környezeti profilját értékelik és javítják. Ezáltal a fenntarthatóság már az új termékek tervezési folyamatába is beépült a Csoport teljes egészénél.

A 2019-ben gyártott termékek 85%-ának javult a környezeti és társadalmi profilja.

2019 végére 90 635 nehéz helyzetű közösségekből származó ember kapott segítséget a munkához jutásban a L’Oréal Solidarity Sourcing szolidáris és befogadó beszerzési programjainak köszönhetően.

Immáron negyedik éve a legjobb értékelést, három „A” minősítést kapott a vállalat a CDP által mért három kulcsfontosságú területen: klímaváltozás elleni küzdelem, fenntartható vízgazdálkodás és az erdők védelme. A L’Oréal az egyetlen olyan vállalat a világon, amely a CDP tripla „A” besorolását mind a négy évben megszerezte.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...