Rekordot dönthet idén a televízió előfizetésüket lemondó amerikai háztartások száma az eMarketer előrejelzése szerint. Az elemzés alapján a hagyományos tévés hirdetési piac jókora ütést kap ebben az évben, 15 százalékos csökkenés várható.
Az év végére 31,2 millióra nőhet azoknak a háztartásoknak a száma az Egyesült Államokban, amelyek úgy döntenek, hogy sem kábel-, sem műholdas tévéelőfizetést nem vesznek igénybe. Ez a múlt évhez képest 27 százalékos növekedést jelentene és azt, hogy csak idén 6,6 millió amerikai otthonban döntenek a tévéelőfizetés lemondása mellett.
Az eMarketer elemzése szerint a folyamat a következő években sem áll le, igaz lassulni fog az előfizetést lemondók számának növekedése, de 2024-re már meghaladja a 46 milliót az ilyen otthonok száma, az összes amerikai háztartás 35,4 százaléka hozza meg ezt a döntést.
Az idei jelentős változásban fontos szerepet játszik a pandémia, hiszen a járvány miatt például eltűntek a képernyőkről az élő sportközvetítések. Bár azóta a sport visszatért, az emberek nem feltétlenül kötnek újra előfizetést, főleg hogy nagyon sokan kipróbálták a streaming szolgáltatásokat, amelyek jóval kedvezőbb árúak, mint a tévé előfizetések.
Az eMarketer tanulmánya szerint az előfizetések lemondása jelentős hatással lesz a hagyományos tévés hirdetési piacra is, ami idén 60 milliárd dolláros lehet az Egyesült Államokban, ez a múlt évhez képest 15 százalékos visszaesést jelentene. A következő két évben ugyan várhatóan javulni fog a helyzet, jövőre 67,5 milliárd, 2022-ben pedig 68,85 milliárd dolláros lehet a hagyományos tévés reklámpiac az USA-ban, de még így is elmarad majd a tavaly, 70 milliárd dollár fölötti értéktől.