Összesen 29,3 milliárd dollárt költöttek a felhasználók világszerte mobilalkalmazásokra, illetve az appokon belüli vásárlásokra és előfizetésekre a két nagy alkalmazásboltban a harmadik negyedévben a Sensor Tower legújabb „Store Intelligence” jelentése szerint. A letöltött applikációk száma meghaladta a 36 milliárdot, ami közel 25 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben.
A harmadik negyedévben is folytatódott a dinamikus fejlődés a mobilalkalmazások piacán, a Covid-19-járvány miatti korlátozások során otthonaikba szorult emberek számára továbbra is a mobilozás jelenti az egyik potenciális szórakozási lehetőséget, emellett a kapcsolattartásban is fontos szerep jut az alkalmazásoknak. A Sensor Tower első becslése szerint 36,5 milliárd volt az első telepítések száma a július-szeptemberi időszakban, ami 23,3 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ebben a mutatóban a Google Play áruház vezet, 28,3 milliárd telepítéssel, míg az App Store 8,2 milliárd telepítést tudott felmutatni.
Egészen más a helyzet, ha a nagy alkalmazásboltok által generált bevételt nézzük. Ebben a mutatóban toronymagasan vezet az Apple megoldása, az App Store-ban előfizetésekre, appokra és alkalmazáson belüli fizetésekre 19 milliárd dollárt költöttek világszerte, míg a Play-ben 10,3 milliárd dollárt. A teljes, 29,3 milliárd dolláros költés egyébként 32 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Annak ellenére, hogy Indiában betiltották és az Egyesült Államokban is bizonytalan a sorsa, a TikTok a nem játék kategóriában mind a letöltések, mind a generált bevétel tekintetében az első. A letöltések vonatkozásában mind az App Store-nál, mind a Playnél első volt a TikTok. Az összesített rangsorban a videómegosztót a Facebook és a Zoom követték. A bevétel alapján a TikTok után a második a YouTube volt a harmadik negyedévben a játékokat leszámítva, míg a harmadik a Tinder.