Elmaradt a várttól a regisztrált új felhasználók száma a harmadik negyedévben a Netflix-nél, ugyanakkor üzletileg jól teljesített a streaming szolgáltató, bevétel több mint ötödével, míg adózott eredménye közel 19 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
A harmadik negyedévben 2,2 millióval nőtt a streaming szolgáltatásra regisztráltak száma, ez alaposan elmarad az idei korábbi negyedévekben mérttől, illetve a tavalyi 6,8 milliós eredménytől, de még a Netflix saját, 2,5 milliós előrejelzésétől is. A társaság tájékoztatása szerint a július-szeptemberi időszak visszafogott teljesítményében meghatározó szerepet játszott, hogy az első két negyedévben nagyon sokan próbálták ki a szolgáltatást – különösen a második negyedév volt kiugró, több mint tízmillióval nőtt az előfizetői tábor -, viszont ebben a koronavírus-járvány miatt előrehozott döntések is voltak, így várható volt, hogy csökken a fejlődés üteme.
Az első 9 hónapot vizsgálva azonban még így is jól áll 2019-hez képest a Netflix, míg tavaly január-szeptember között 27,8 millióval nőtt a felhasználók száma, addig idén ugyanebben az időszakban 28,1 millióval. A cég streaming szolgáltatását világszerte már 195 millióan használták szeptember végén, ami az egy évvel korábbihoz képest 23,3 százalékos növekedést jelent. A társaságnál azzal számolnak, hogy az év vége ismét erős lesz, hatmillióval nőhet az ügyfélbázis, ami egyben azt is jelentené, hogy átlépnék a 200 milliós határt.
A Netflix forgalma továbbra is dinamikusan nő, igaz érezhető, hogy egyre nehezebb tartani ezt a tempót. A harmadik negyedévet 6,44 milliárd dolláros forgalommal zárta a vállalat, ami 22,7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Ugyanakkor 2019 harmadik negyedéve még 30 százalék fölötti bővülést hozott éves összevetésben. A vállalat adózott eredménye 790 millió dollár volt, ami közel 19 százalékos növekedést jelent 2019 harmadik negyedévéhez képest.