- Hirdetés -

2868 tonnával csökkentette éves műanyagfelhasználását a Mars

|

A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója közzétette a Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt tervének legfrissebb eredményeit. Az évente publikált jelentésben a vállalatnak az emberek és a bolygó számára pozitív változásokat eredményező ambiciózus, tudományosan alátámasztott céljai iránti elkötelezettségét és azok megvalósításában elért előrehaladását mérik. A legújabb eredmények között szerepel a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségének több, mint 2000 tonnával való mérséklése, valamint az üvegházhatású gázok kibocsátásának 6,1 százalékos csökkentése is. Ezen felül 2023-tól a vállalat európai édességtermékeiben felhasznált kakaó 100 százaléka felelős forrásból származik majd.

A Mars 2017-ben elindított Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt terve az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak kulcsfontosságú területeit célozza, és ambiciózus, tudományos alapokon nyugvó célkitűzéseket fogalmaz meg. A terv három fő területre fókuszál – Egészséges bolygó, Az emberekért és A jóllét támogatása – és célja, hogy javítsa az emberek életét azokban a közösségekben, ahonnan a Mars beszerzi alapanyagait, valamint a vállalat munkatársainak, vásárlóinak és háziállatainak életét is. A csomagolóanyagoktól kezdve a kulcsfontosságú összetevőkig, a vállalat összegyűjtötte legfontosabb eredményeit a frissen közzétett jelentésében.

A csomagolás átalakítása

A Mars a közelmúltban új, önálló fejezettel egészítette ki Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt tervét a felhasznált csomagolóanyagok környezetre gyakorolt hatására vonatkozóan, amely területen a vállalat már eddig is jelentős vállalásokat tett. A Mars jelenleg is több százmillió dolláros befektetést eszközöl, a csomagolóanyagokhoz felhasznált több, mint 12 ezer alkotóelem újratervezésére, annak érdekében, hogy 100 százalékban újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható csomagolást használhasson. A vállalat elkötelezettségét hangsúlyozza, hogy ezentúl 300 felsővezetőjének jutalmazása is ezen célok teljesítéséhez kötött. Ennek eredményeként, a Mars Közép-Európában már teljes mértékben újrahasznosítható tálcákat, és konzerveket használ a házikedvencek számára készült termékeihez, valamint optimalizálta a Ben’s Original kínálatának csomagolását is. A tervnek köszönhetően a vállalat nemzetközi viszonylatban 2868 tonnával csökkentette műanyagfelhasználását.

2023-tól 100 százalékban felelős forrásból származó kakaó Európában

A vállalat fenntarthatósági törekvéseinek másik kulcsfontosságú küldetésében, a kakaó felelős beszerzését támogató programjában is mérföldkőhöz ért. A Mars 2023-tól igazoltan felelős forrásból származó kakaót biztosít a teljes európai gyártókapacitása számára. A bejelentés olyan, a régióban is népszerű csokoládétermékek előállítását érinti majd, mint a Snickers, az M&Ms, a Mars, a Maltesers és a Milky Way, amelyek a jövő évtől mind 100 százalékban felelős forrásból származó kakaóval készülnek majd a Mars Wrigley tulajdonában lévő európai gyárakban.

A jóllét támogatása – a közösségekben és a munkahelyeken egyaránt

„Míg a Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt tervünk legtöbb célkitűzése nagyobb, globális szinten kerül meghatározásra, addig itt, Közép-Európában helyi szinten is hozzájárulunk vállalásaink megvalósításához azáltal, hogy működésünket és munkafolyamatainkat a fenntarthatósági céljainkhoz igazítjuk. Legutóbbi eredményeink a Mars önkéntes programjához kapcsolódnak, amelynek részeként munkatársaink idén több, mint 1300 munkaórát önkénteskedtek , hogy így támogassák az általunk felkarolt közösségeket és menhelyeket“ - mondta Zuzana Losakova, a Mars Central Europe vállalati ügyekért felelős igazgatója.

Az önkénteskedés támogatása mellett a Mars Közép-Európában újfajta, hibrid munkavégzést is bevezetett ezáltal csökkentve a munkatársak ingázásából származó üvegházhatású gázok kibocsátását, valamint állatbarát irodákat alakított ki. A program célja, hogy mind a háziállatok, mind a háziállat-tulajdonosok számára egy kiegyensúlyozottabb munkakörnyezetet biztosítson.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...