- Hirdetés -

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

|

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan, gyors és költséghatékony újrahasznosításra. Ezzel szemben a Z generáció 45 százaléka tudatában van annak, hogy az aludoboz az egyetlen kiszerelés, amely 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható, éppen ezért szelektíven is gyűjti azokat– derül ki a „Minden Doboz Visszajár” reprezentatív felmérésből.

A NIB Research az Every Can Counts – Minden Doboz Visszajár – megbízásából, a 10-18 éves korosztályban végzett reprezentatív felmérést a különféle italos csomagolóanyagok megítéléséről és a szelektív hulladékgyűjtésről.

Adom a dobozom

A válaszadók 91 százaléka fogyaszt valamilyen kereskedelmi forgalomban beszerezhető italt, üdítőt. Legnagyobb arányban, 61 százalékban a PET palackos italokat veszik le a polcról, ezt követik az aludoboz csomagolású termékek 15 százalékkal. A papírdobozos kiszerelés 9 százalékot, az üveg pedig 5 százalékot képvisel. A megkérdezettek 45 százaléka gyűjti külön az aludobozt, ezen belül is a gimnazisták 55 százaléka, a szakgimnáziumba járók 51 százaléka. A felmérésben részt vevő lányok mindkét csoportban néhány százalékkal fontosabbnak tartják ezt a fajta szelektálást. Életkor szerint nincs jelentős eltérés, mégis jól látszik, hogy összességében a szakközépiskolások, szakiskolások és a szakgimnazisták isznak több aludobozos italt. Arra a kérdésre, hogy miért választják ezt a fajta csomagolást, az válaszolták: az aludoboz trendi, exkluzív és jobban megőrzi a minőségét, értékét és teljes mértékben újrahasznosítható, illetve az olcsóság és a termék elérhetősége még fontos szempont számukra.

Az vagy, amit összegyűjtesz

A fiatalok beszámolója szerint a családjaikat általánosságban is jellemzi a szelektív hulladékgyűjtés, a víztakarékosság és a szigetelt otthon. A szelektív hulladékgyűjtés a Központi Régióban és Nyugat-Magyarországon gyakoribb. Az aludoboz egyelőre nem a gyermekek csomagolóanyaga, a 10-15 éves korosztály az italokat, üdítőket fogyasztó szegmensének mindössze 10-12 százalékának kedvenc csomagolása. Ez az arány a 16-18 éves korosztályban 26 százalékra nő – vélhetően ekkor lép be az energiaital fogyasztás a képbe. A fiatal aludoboz kedvelő jellemzően fiú és 16-18 éves.

Keresd a zöldet

A válaszadók 60 százaléka ismeri az aludoboz visszaváltó automaták valamelyikét, közülük a legtöbben, 22 százalékban a zöld Returpack automatákra emlékeznek. Ezután jönnek az áruházak sajátmárkás gépei.

A visszaváltó berendezések ismerőinél jóval kevesebben vannak azok, akik ezt használják is. Mindössze a válaszadók 15 százaléka vette igénybe már aludoboz visszaváltó automatát, és másik 13 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a családja használja azt. A gépek kipróbálásához a fizikai közelségük és megközelíthetőségük a legfontosabb elvárás. Ehhez jön a jóval magasabb anyagi ösztönzés – átlag 40 forintot szeretnének kapni a használt aludobozokért. Kiemelkedő szempont volt még, hogy az automatákat akár játékhoz kapcsolódóan is lehessen használni.

A TikTok lehet a csodafegyver

A felmérés során megkérdezettek szinte mindegyike találkozott a közösségi médiában a kampánnyal. A válaszokból az is kiderült, a TikTokot és az Instagramot a 16-18 éves korosztály használja gyakrabban, ezen belül is a lányok, a szakgimnáziumokba, szakközépiskolákba és szakiskolákba járók. A fiatalabbak pedig a Snapchat és a Messenger platformokat.

„A Returpack Kft. – Minden Doboz Visszajár – a bízik a Z generációban, ezért is indított egy pilot típusú online reklámkampányt a TikTokon, ahol hét magyar TikTok-influenszerrel készíttetett videót a „Minden Doboz Visszajár” kifejezés, és a mindendoboz.hu oldal népszerűsítésére, illetve ugyanezen véleményvezérek az Instagramra is elkészítették posztjaikat. Meggyőződésünk, hogy ezeken a felületeken érhetők el leghatékonyabban a jövőt is formálni képes fiatalok, és bízunk abban, hogy ők együtt sokat tudnak tenni azért, hogy a bolygó élhető maradjon még nagyon sokáig” - mondta Vida Péter a Returpack Kft. ügyvezetője.

A reklámkampányban szerepet vállaló népszerű social média sztárok: Bóna Bia, Budavári Fülöp, Czura Karina, Győrfi Dániel, Liszkai Márk, Sápi Vivien és Togyela Dominik posztjai több mint egymillió TikTok felhasználóhoz értek el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...