- Hirdetés -

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

|

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül ki a Rossmann Magyarország reprezentatív kutatásából. A válaszadók negyede nem tudja eldönteni egy adott tisztító- vagy mosószerről, illetve kozmetikumról, hogy környezetbarát-e, és átlagosan csak 20 százalékuk választ következetesen fenntartható termékeket. A jövőben viszont 80 százaléknál is többen vásárolnának környezetbarát drogériai termékeket.

A vállalat megbízásából az NRC piackutató cég által készített 500 fős, reprezentatív kutatás adatai alapján a fenntarthatósági szempontokat viszonylag egységesen (nem) veszik figyelembe a magyarok a kozmetikai és higiéniai termékek vásárlásakor, eltérések leginkább a női és férfi fogyasztói szokásokban vannak: például míg a nők 40 százalékának fontos egy drogériai áru fenntarthatósága, a férfiak csupán 29 százalékának.

Az ár a legfontosabb

Egyvalamiben azonban ők is hasonlóan vélekednek: az ár kiemelten fontos egy-egy ilyen termék kiválasztásakor – a válaszadók 81 százaléka vélekedik így kortól, iskolázottságtól, településformától és anyagi helyzettől függetlenül. Hasonlóan egységes képet mutat a kiszerelés nagyságára vonatkozó kérdés: a válaszadók 69 százaléka előnyben részesíti a nagyobb kiszerelésű termékeket.

Állatkísérlet-mentes termékek előnyben

A felmérésben részt vevők számára a környezetvédelem szerepel az utolsó szempontok között a vásárláskor - mindössze 10 százalékuk számára jelenti ez a három legfontosabb szempont egyikét. A legkevésbé az számít a vásárlóknak, hogy egy termék vegán legyen – ezt mindössze 2 százalék veszi csak figyelembe a vásárláskor.

Ugyanakkor az állatkísérletek – különösen a nők körében – már többeket befolyásolnak a termékválasztásban. A hölgyek 52 százaléka előnyben részesíti az állatkísérlet-mentes termékeket, viszont a férfiak csupán 33 százaléka teszi ezt. A 18-25 év közöttiek 46 százaléka szintén inkább állatkísérlet-mentes, a 33 százalékuk ráadásul vegán termékeket vásárol inkább, míg a 50 felettieknek csupán 40 százaléka számára meghatározó az állatkísérlet-mentesség, 17 százalékuknál pedig a vegán jelleg.

Viszik a szatyrot

Jó hír, hogy a többség már visz magával szatyrot a vásárláshoz, a válaszadók 71 százaléka mindig, 23 százalékuk pedig időnként gondoskodik róla. Ebben a kérdésben minél idősebb valaki, annál tudatosabb: a 18-29 közöttiek 56, a 30-39 évesek 64, a 40-49 évesek 76, az 50-65 éveseknek pedig 83 százaléka az esetek többségében a saját szatyrába pakol a drogériákban. A csomagolásmentes vásárlás szintén a legidősebb korosztály számára a legfontosabb: a megkérdezettek 29 százaléka igyekszik csomagolásmentesen vásárolni a legfiatalabbak 21 százalékával szemben. És ugyanígy ők kerülik a nem újrahasznosítható, illetve műanyag csomagolást: 34 százaléka az 50 felettieknek minden vásárlás alkalmával figyelembe veszi (szemben a legfiatalabbak 25 százalékával).

Az idősebbek környezettudatosabbak

Kiemelkedő a különbség a két szélső korosztály között a felesleges vásárlások tekintetében: a 18-29-es korosztály 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem vásárol fölöslegesen, csak azt veszi meg, amire szüksége van, az 50 felettieknek a 84 százaléka figyel arra, hogy csak olyat vegyen, amit felhasznál/elfogyaszt.

A különböző drogériai termékkategóriák (mosószer, tisztítószer, dekorkozmetikum, testápoló termékek stb.) esetén átlagosan 20 százalék azoknak az aránya, akik nagyrészt fenntartható terméket választanak, 38 százalék, akik részben. 20 százalék nagyrészt nem környezetbarát készítményeket vásárol, 25 pedig nem tudja eldönteni egy termékről, hogy milyennek minősül.

A legidősebbek mondták a legnagyobb arányban azt, hogy főleg környezetbarát termékeket vásárolnak (átlagosan a 25 százalékuk), a legfiatalabbaknak csupán átlagosan a 15 százaléka. Ennek egyik oka a környezetbarát termékek ára lehet, a fiatalok 56 százaléka a drágaságuk miatt nem választ fenntartható termékeket, a legidősebbek 46 százalékának befolyásolja a választását ezeknek a termékeknek az ára.

Nem hiszik el

Az ár mellett a tájékozatlanság és a szkeptikusság is visszatartja a vásárlókat a környezetbarát termékek vásárlásától. A megkérdezettek 21 százaléka nem tudja eldönteni, hogy egy termék környezetbarát-e és ugyanennyien gondolják úgy, hogy nem biztos, hogy környezetbarát egy termék, csak mert rá van írva.

A csomagoláson leginkább azt az információt keresik, hogy milyen illatú a termék (49 százalék), illetve, hogy mire való (46 százalék). Fontos még a lejárati idő (39 százaléknak) és a használat módja (32 százaléknak). Csupán a vásárlók 10 százaléka kíváncsi a nemzetközi minősítések által jelzett környezetvédelmi infókra, tehát hogy az adott termék bio, natúr, állatkísérletmentes stb.

A legtöbben zöldebb fogyasztóként látják jövőbeli magukat: minden drogériai termék esetében 80 százalék volt azok aránya, akik el tudják képzelni, hogy egyszer majd környezetbarátabb termékeket használnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...