- Hirdetés -

A fenntartható intelligens irodáké a jövő

|

- Hirdetés -

Bár a pandémia átrajzolta az irodapiacot is, a fenntartható okos irodák iránt továbbra is van kereslet, ez pedig nagyszerű lehetőséget kínál az irodaházak számára. A fenntartható épületek alacsonyabb üzemeltetési költséget és magasabb bevételi potenciált jelentenek és vonzzák a környezettudatos munkaerőt, így mind az üzemeltetők mind a bérlők számára hasznosak lehetnek.

Ahhoz, hogy egy iroda fenntartható legyen, az alábbi követelményeket kell megvizsgálnunk:

Karbonsemlegesség: Az iroda minden energiafogyasztója csökkentheti karbon lábnyomát és törekedhet az energiahatékonyságra.

Erőforrás-hatékonyság: Az intelligens irodatechnológia lehetővé teszi az erőforrások lehető leghatékonyabb felhasználását.

Energiabarát fogyasztó: A fenntartható irodahelyiségek nem csak helyben megújuló energiát használnak, hanem az intelligens energiafogyasztás révén többletet is termelhetnek, amelyet aztán a piacon el lehet adni.

Smart city integráció: A fenntartható irodamodell zökkenőmentesen integrálódik az intelligens városi megoldásokba, lehetővé téve a jobb erőforrás-gazdálkodást.

Hogyan segíthetnek az intelligens irodák a fenntarthatósági célok elérésében?

„Életciklusuk során az épületek felelősek a globális energiafogyasztás nagyjából 36 százalékáért. A fenntartható irodaterületek jelentős szerepet tölthetnek be, a fenntarthatósági célok elérésében” – állapította meg Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. Az intelligens irodák több módon is hozzájárulhatnak a célok eléréséhez:

Megbízható információk nyújtásával: az IoT-nek köszönhetően az intelligens iroda lehetővé teszi a tevékenységek, funkciók, valamint az erőforrás-felhasználás nyomon követését. Emellett külső folyamokat is integrál, korábban elképzelhetetlen hozzáférést biztosítva olyan adatokhoz, amelyek segítik a fenntarthatósági célok megvalósításának nyomon követését.

Az átláthatóság megteremtésével: a szén-dioxid-semleges irodák elterjedéséhez elengedhetetlen az erőforrás-felhasználásra és a kibocsátásra vonatkozó adatok teljes átláthatósága. Ez azt is lehetővé teszi, hogy az intelligens irodák tudatosan csökkentsék a fogyasztást és ellensúlyozzák a kibocsátást.

A szén-dioxid-kompenzáció révén: mivel a CO2-kibocsátás elkerülhetetlen a modern világban, egyre fontosabbá válik annak ellentételezése. Az egyéni energiafogyasztást nyomon követő innovációk révén egy intelligens iroda képes arra ösztönözni a felhasználókat, hogy kevesebb erőforrást fogyasszanak és környezettudatosabban dolgozzanak.

Az energiahatékony technológiák alkalmazásával: az intelligens irodák helyben termelnek megújuló energiát, és jól bevált tárolási megoldásokkal rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a felesleg hatékony újraelosztását egy nagyobb hálózatba.

Az épületen kívüli integráció révén: Az intelligens irodahelyiségek hozzájárulnak a szektorok összekapcsolásához azáltal, hogy a termelési és fogyasztási kapacitásokat megosztják a hálózat más épületeivel. Ez lehetővé teszi a maximális erőforrás-hatékonyságot, valamint a kiegyensúlyozottabb energiaellátást.

A járvány arra kényszeríti az ingatlanszolgáltatókat, hogy egyre rugalmasabbak legyenek, valamint, hogy gondolják át az irodák kialakítását, így vonzóbbá tudnak válni a visszatérő munkaerő számára. Az biztos, hogy az építőiparon belül elterjedt szén-dioxid-csökkentő intézkedések – akár a lakosság, akár a politikai döntéshozók nyomása miatt érkeznek – elkerülhetetlenek. Az ingatlanfejlesztők nagyot profitálhatnak, ha olyan megvalósítható stratégiákat dolgoznak ki, amelyek új irodaépítéseket, valamint meglévő épületek korszerűsítését célozzák. Ezzel párhuzamosan a politikai döntéshozóknak olyan szabályozásokat kell bevezetniük, amelyek felzárkóznak a már meglévő technológiai fejlődéshez. Az építőipari vívmányok és más digitális eszközök alkalmazása kulcsfontosságú tényező lesz a következő évtizedekben a szén-dioxid-semlegesség előre mozdításában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....