- Hirdetés -

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

|

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak beszélt arról is, hogy miért az Ingatlan.commal közösen vették meg az Adevinta érdekeltségeit.

- Az Ingatlan.commal együtt vettétek meg az Adevinta hazai érdekeltségeit. Volt olyan forgatókönyv is, hogy Kelemen Gyulával ketten szereznétek meg?

- A végül megvalósult felvásárlás volt az egyetlen potenciális forgatókönyv, mivel annyira kedvezően alakultak a körülmények. Amikor edigitalos alapítótársammal, Kelemen Gyulával megvalósítottuk a Vatera kiválását az eMAG-csoportból, szakmai-pénzügyi befektetőként további, a kompetenciánkhoz passzoló lehetőségeket kerestünk, az ingatlan.com cégcsoport pedig e-kereskedelmi területhez értő befektetőket keresett az Adevinta-csoport felvásárlásához. Ők a listingterület szakértői, az ő portfóliójukba került a Használtautó.hu, nekünk pedig az a feladatunk, hogy a Jófogást és a Vaterát visszahozzuk a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak közé. Erre megvan minden esély, hiszen a másodpiac világszerte egyre nagyobb szerepet játszik, ahogy azt az elektronikai termékek és a ruhák esetén is jól látjuk.

- Milyen lehetőséget látsz a Jófogásban, hogyan tudják kiegészíteni egymást a Vaterával?

- Bár mindkét piactér fogyasztó-fogyasztó közötti (C2C) modellben működik, a profiljuk nem teljes mértékben azonos, így elbírja a piac mindkettőt. A Vateránál a gyűjtői és antik termékcsoportok forgalma a jelentős, a bakelitlemeztől kezdve az antik érmékig. Ez egy platform, amelyen főleg magánszemélyek értékesítenek, de jelen vannak professzionális eladók is, mint például antikváriumok, régiségkereskedők, aukciósházak, amelyek azért vannak ott, hogy egy biztonságos platformon keresztül tudjanak értékesíteni, de az aukciók is elég népszerűek. Továbbra is szeretnénk megtartani az oldal szakértői imázsát. A Jófogás márka pillanatnyilag nagyon erős a vidéken élő felhasználók körében, például sokan az őstermelői, a mezőgazdasággal foglalkozó kategóriában is jelen vannak az oldalainkon. Adja magát, hogy a jelenleginél hatékonyabban kössük össze a vidéken, illetve a nagyvárosokban élő felhasználókat biztonságos és gyors logisztikai lehetőségekkel.

- Mi lesz a fókuszban a Jófogásnál a következő hónapokban?

- A Jófogást a jelenlegi formájából, egy apróhirdetési oldalból egy olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarjuk átalakítani, amely igazodik a meglévő törzsbázis tagjai mellett az új, főként a fiatalabb felhasználók igényeihez is. Az elmúlt években elmaradtak azok a fejlesztések, amelyek ezt lehetővé tennék, ezt kell pótolnunk. A nagyvárosi Z generációs felhasználók már nem akarnak személyes találkozót egyeztetni, vételárat előre átutalni, hanem egy olyan platformot keresnek, amely elvégzi helyettük az értékesítés „nyűgét”. Tehát odaadják a terméket egy futárnak, vagy leadják egy csomagautomatában, mi pedig a folyamatok során végig kontrolláljuk a vevők és az eladók közötti biztonságos pénzáramlást, hogy senki ne verhesse át a másik felet.

- Terveztek komolyabb változásokat akár a csapatban, akár az üzletpolitikában?

- A cégstruktúrát érintő tervezett változás, hogy a Vaterához hasonlóan a Jófogás márka is külön cégként fog működni, elkülönülve a Használtautó.hu-tól, amely a jövőjét az ingatlan.com csoporton belül folytatja. Azáltal, hogy apróhirdetési oldalból piactérplatformmá szándékozunk átalakítani a Jófogást, elkerülhetetlen, hogy az üzleti modellen is legyenek módosítások, de ezekről konkrétumokat most még nem tudok elárulni.

- A Jófogás és a Használtautó esetén mindig komoly kihívást jelentett, hogy nyereségessé tegyék ezeket a szolgáltatásokat. Szerinted van rá esély, hogy tartósan profitábilisan működjön a Jófogás?

- Bár az Adevinta tavaly valóban veszteséges volt, a teljes képhez azt is érdemes tudni, hogy ez a kedvezőtlen eredmény magában foglalja azt a negatív összeget is, amelyet az OLX felvásárlását követően kellett értékcsökkenésként leírniuk. A Jófogás és a Vatera esetén pedig a háttérfolyamatok optimalizálásától, a két rendszer közötti átjárhatóság biztosításától is hatékonyabb működést várunk.

- Milyen eredményekkel lennél elégedett a Jófogás és a Vatera esetén a jövő év végéig?

- Főként a felhasználói élményt javító fejlesztéseket és változásokat kell úgy alakítani, hogy az újonnan belépő másodpiaci célcsoportok tagjait meghódítsuk. Emellett marketingterületen is oda kell tennünk magukat a Vatera és a Jófogás csapatával, hogy reaktiváljuk a két márka ismertségét. Mindkét területen komoly munka vár ránk a következő egy évben, és ezek jelentős befektetéseket igényelnek. Tehát minden területen javulást szeretnék, a felhasználói tábor bővítése épp olyan fontos, mint a profitábilis működés.

 

Kalocsai Zoltán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...