- Hirdetés -

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

|

- Hirdetés -

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak beszélt arról is, hogy miért az Ingatlan.commal közösen vették meg az Adevinta érdekeltségeit.

- Az Ingatlan.commal együtt vettétek meg az Adevinta hazai érdekeltségeit. Volt olyan forgatókönyv is, hogy Kelemen Gyulával ketten szereznétek meg?

- A végül megvalósult felvásárlás volt az egyetlen potenciális forgatókönyv, mivel annyira kedvezően alakultak a körülmények. Amikor edigitalos alapítótársammal, Kelemen Gyulával megvalósítottuk a Vatera kiválását az eMAG-csoportból, szakmai-pénzügyi befektetőként további, a kompetenciánkhoz passzoló lehetőségeket kerestünk, az ingatlan.com cégcsoport pedig e-kereskedelmi területhez értő befektetőket keresett az Adevinta-csoport felvásárlásához. Ők a listingterület szakértői, az ő portfóliójukba került a Használtautó.hu, nekünk pedig az a feladatunk, hogy a Jófogást és a Vaterát visszahozzuk a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak közé. Erre megvan minden esély, hiszen a másodpiac világszerte egyre nagyobb szerepet játszik, ahogy azt az elektronikai termékek és a ruhák esetén is jól látjuk.

- Milyen lehetőséget látsz a Jófogásban, hogyan tudják kiegészíteni egymást a Vaterával?

- Bár mindkét piactér fogyasztó-fogyasztó közötti (C2C) modellben működik, a profiljuk nem teljes mértékben azonos, így elbírja a piac mindkettőt. A Vateránál a gyűjtői és antik termékcsoportok forgalma a jelentős, a bakelitlemeztől kezdve az antik érmékig. Ez egy platform, amelyen főleg magánszemélyek értékesítenek, de jelen vannak professzionális eladók is, mint például antikváriumok, régiségkereskedők, aukciósházak, amelyek azért vannak ott, hogy egy biztonságos platformon keresztül tudjanak értékesíteni, de az aukciók is elég népszerűek. Továbbra is szeretnénk megtartani az oldal szakértői imázsát. A Jófogás márka pillanatnyilag nagyon erős a vidéken élő felhasználók körében, például sokan az őstermelői, a mezőgazdasággal foglalkozó kategóriában is jelen vannak az oldalainkon. Adja magát, hogy a jelenleginél hatékonyabban kössük össze a vidéken, illetve a nagyvárosokban élő felhasználókat biztonságos és gyors logisztikai lehetőségekkel.

- Mi lesz a fókuszban a Jófogásnál a következő hónapokban?

- A Jófogást a jelenlegi formájából, egy apróhirdetési oldalból egy olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarjuk átalakítani, amely igazodik a meglévő törzsbázis tagjai mellett az új, főként a fiatalabb felhasználók igényeihez is. Az elmúlt években elmaradtak azok a fejlesztések, amelyek ezt lehetővé tennék, ezt kell pótolnunk. A nagyvárosi Z generációs felhasználók már nem akarnak személyes találkozót egyeztetni, vételárat előre átutalni, hanem egy olyan platformot keresnek, amely elvégzi helyettük az értékesítés „nyűgét”. Tehát odaadják a terméket egy futárnak, vagy leadják egy csomagautomatában, mi pedig a folyamatok során végig kontrolláljuk a vevők és az eladók közötti biztonságos pénzáramlást, hogy senki ne verhesse át a másik felet.

- Terveztek komolyabb változásokat akár a csapatban, akár az üzletpolitikában?

- A cégstruktúrát érintő tervezett változás, hogy a Vaterához hasonlóan a Jófogás márka is külön cégként fog működni, elkülönülve a Használtautó.hu-tól, amely a jövőjét az ingatlan.com csoporton belül folytatja. Azáltal, hogy apróhirdetési oldalból piactérplatformmá szándékozunk átalakítani a Jófogást, elkerülhetetlen, hogy az üzleti modellen is legyenek módosítások, de ezekről konkrétumokat most még nem tudok elárulni.

- A Jófogás és a Használtautó esetén mindig komoly kihívást jelentett, hogy nyereségessé tegyék ezeket a szolgáltatásokat. Szerinted van rá esély, hogy tartósan profitábilisan működjön a Jófogás?

- Bár az Adevinta tavaly valóban veszteséges volt, a teljes képhez azt is érdemes tudni, hogy ez a kedvezőtlen eredmény magában foglalja azt a negatív összeget is, amelyet az OLX felvásárlását követően kellett értékcsökkenésként leírniuk. A Jófogás és a Vatera esetén pedig a háttérfolyamatok optimalizálásától, a két rendszer közötti átjárhatóság biztosításától is hatékonyabb működést várunk.

- Milyen eredményekkel lennél elégedett a Jófogás és a Vatera esetén a jövő év végéig?

- Főként a felhasználói élményt javító fejlesztéseket és változásokat kell úgy alakítani, hogy az újonnan belépő másodpiaci célcsoportok tagjait meghódítsuk. Emellett marketingterületen is oda kell tennünk magukat a Vatera és a Jófogás csapatával, hogy reaktiváljuk a két márka ismertségét. Mindkét területen komoly munka vár ránk a következő egy évben, és ezek jelentős befektetéseket igényelnek. Tehát minden területen javulást szeretnék, a felhasználói tábor bővítése épp olyan fontos, mint a profitábilis működés.

 

Kalocsai Zoltán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Már belenézhetünk az HBO népszerű sorozatának új évadába

Az HBO a brazíliai São Paulóban megrendezett CCXP23 Comic-Con rendezvényen közzétette az HBO saját gyártású drámasorozata, A SÁRKÁNYOK HÁZA második évadának hivatalos teaserét. A nyolc epizódból álló második évad 2024 nyarán debütál az HBO-n,...

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így spórolhatunk a klímás fűtéssel

A fűtés gazdaságosságát főként az épület szigetelése határozza meg, a klímák esetében viszont számos más olyan praktika is ismert, amivel spórolhatunk a költségeinken. Ha a teljes fűtési idényben használnánk a klímaberendezést, kizárólag fűtésre optimalizált...
Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....