- Hirdetés -

A készpénz még sokáig velünk marad

|

- Hirdetés -

Mi lesz veled, készpénz?” címmel kerekasztal-beszélgetésre hívta a Számlázz.hu a hazai fintech világ jelentős szereplőit. Azt a kérdést járták körbe a szakértők, hogy eltűnhet-e valaha a készpénz, és ebben a folyamatban milyen szerep jut a fintech cégeknek. Ángyán Balázs (Számlázz.hu, ügyvezető), Dr. Selmeczi-Kovács Zsolt (GIRO Zrt., vezérigazgató), Dr. Horváth Attila (BIG FISH Payment, ügyvezető igazgató) és Dr. Réti Bálint (Magyar Fintech Szövetség, elnökhelyettes) abban mind egyetértettek, hogy a készpénz még jó ideig velünk marad, de egyre nagyobb teret nyernek a digitális megoldások és fontos a fogyasztói edukáció.

Ángyán Balázs, Számlázz.hu ügyvezető: „A készpénz léte pusztán egy világméretű hiedelem eredménye. Sokan nem tudják elképzelni, hogy ne használjanak készpénzt, pedig – távolabbról nézve – a készpénz csak azért létezhet, mert az emberek a világon mindenhol elhiszik, hogy színes papírdarabokért cserébe kapnak tojást, benzint. Miért ne hihetnék ugyanezt elektronikus adat-csomagokról is? Ha pedig valaki azzal érvel, hogy “de egy globális áramszünet vagy internet leállás esetén mi lesz az elektronikus adat-csomagokkal”, annak van egy rossz hírem: ilyen esetekben a készpénzt sem fogja elfogadni senki. Ezért az emberi kényelem-szeretet és lustaság, valamint a tényleg jó fintech-megoldások a szabályozási környezet ilyen irányú törekvéseivel együtt előbb-utóbb minimálisra csökkentik vagy akár teljesen meg is szüntethetik a készpénz-használatot.”

Dr. Selmeczi-Kovács Zsolt (GIRO Zrt., vezérigazgató): „A szemünk előtt zajlik a hazai pénzforgalom átrendeződése. A négy éve bevezetett azonnali átutalással egy olyan új fizetési mód indult el, amely valós alternatívát jelent a fogyasztók számára a nem minden fizetési helyzetben használható készpénzzel vagy kártyás fizetési móddal szemben. Az azonnali átutalás a folyamatban lévő fejlesztéseknek köszönhetően idén szeptembertől a kiskereskedelmi és online boltokban is tömegesen elérhetővé válik a fogyasztók számára. Számításaink szerint az azonnali átutalások aránya megduplázódik, ezzel jelentősen kannibalizálva a készpénzes fizetések hányadát.”

Dr. Horváth Attila (BIG FISH Payment Services Kft., ügyvezető igazgató): „A készpénz jelen álláspontunk szerint még nagyon sokáig velünk marad. A készpénz teljes megszüntetésének egyelőre nincs realitása Magyarországon. A digitális írástudás, a pénzügyi kultúra és a bizalom hiánya még mindig jelen van a vásárlók és a kereskedők szélesebb csoportjainál. Magyarország elkötelezett abban, hogy 2030-ra az elektronikus fizetések aránya elérje a 66%-ot – ez egy olyan célkitűzés, amely megvalósíthatónak látszik. Ennek kiemelt előfeltételei az edukáció, a tudás és tudatosság növelése, mind a vásárlói, mind a kereskedői oldalon, illetve a kereskedők motiválása, az elfogadási költségek csökkentése. A közeljövő vezető megoldásai egyértelműen a (mobil)tárcák lesznek, de az azonnali utaláson alapuló fizetési megoldásoknak szintén nagy jövőjük van, 2024/2025 áttörést hozhat.”

Dr. Réti Bálint (Magyar Fintech Szövetség, elnökhelyettes): „A fiataloknál már a kényelem jobban dominál. A készpénznek van feelingje, és a magánszemélyek számára biztonságot is tud adni, meg lehet fogni, és azzal, hogy nálad van, (vélt) kontrollod van fölötte. Így itt lassabban kopik ki a készpénz-használat. Lassabban, de rendületlenül, és ezt gyorsítja, hogy a fiataloknál már a kényelem a fontosabb: a készpénzt macerás felvenni, nehézkes kezelni, lassabb a vásárlási folyamat. A céges vásárlásoknál pedig egyszerűen már most sem éri meg a készpénz, mert egyre több adminisztratív nehézséget is okoz, de ami a fontosabb: kimarad azokból a fintech megoldásokból, amelyek finanszírozási oldalon versenyképessé tehetik a céget.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kihagyhatatlan ajánlattal rukkolt elő a Lidl

Megkezdte a Lidl a nyári szezonra való toborzást és összesen közel 200 új pozícióra keres munkavállalókat a Balaton és a Velencei-tó partján található nagy forgalmú áruházaiba. A vállalat nem csak kiemelt bérezést, de szállást...

Így bulizik a Z generáció

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra...

Növekedéssel számol az AutoWallis

Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásokat, ezzel jelentősen meghaladva a magyar piac 7 százalékos növekedését. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató Nagykereskedelmi üzletága által...

Új kollekcióval rukkolt elő a MINI

Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati termékektől kezdve, a poggyászokon át, egészen az ötletes és egyedi kiegészítőkig terjed.Sokféleképpen kifejezhető egy márka iránti elkötelezettség. A MINI nemzetközi...

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A...

Jelentős költségnövekedésre számíthatnak a családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb...

Arculatváltás és új funkciók a Díványon

A prémium magazin olyan letisztult és elegáns külsőt kapott, ami jól tükrözi, hol tart jelenleg a kiadvány. Strukturális változásokat is hozott az átalakítás, illetve új tartalmi elemekkel is bővült az oldal.Legutóbb 2021-ben volt nagyobb...

Különleges sorozat érkezik a Disney+-ra

Nagy feltűnést keltett a „Croisette” híres lépcsőjén a cannes-i sorozatfesztivál ideje alatt az a csapat, aki megvalósította a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozatot, amely kizárólag a Disney+-on lesz elérhető június 7-től. A...

Erősen zárta az első negyedévet a hazai ingatlanpiac

Tovább erősödött az ingatlanpiac márciusban, így az első negyedévben összesen 30 154 tranzakcióval, a tavalyi év első negyedévéhez képest 10 ezerrel több adásvétellel zárt a hazai ingatlanpiac, amely 52 százalékos növekedést jelent. Az első...

Így alakult a digitális szolgáltatások előfizetőinek száma

A globális digitális média- és szórakoztatóiparban 2020 óta 124 százalékkal nőtt az előfizetők száma, a digitális kiadói ágazatban pedig ugyanebben az időszakban 536 százalékos bővülés volt – derül ki a Recurly előfizetés-kezelési és számlázási...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem a gyárak miatt pörög Magyarország külkereskedelme

2004. május elsején tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz, köztük Magyarország. A GKI szakértői egy-egy mutató segítségével járják körül, hogyan változott hazánk helyzete 20 éves EU tagságunk ideje alatt. Jelen cikkük témája a...

Kihagyhatatlan ajánlattal rukkolt elő a Lidl

Megkezdte a Lidl a nyári szezonra való toborzást és összesen közel 200 új pozícióra keres munkavállalókat a Balaton és a Velencei-tó partján található nagy forgalmú áruházaiba. A vállalat nem csak kiemelt bérezést, de szállást...

Így bulizik a Z generáció

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra...

Növekedéssel számol az AutoWallis

Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásokat, ezzel jelentősen meghaladva a magyar piac 7 százalékos növekedését. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató Nagykereskedelmi üzletága által...

Új kollekcióval rukkolt elő a MINI

Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati termékektől kezdve, a poggyászokon át, egészen az ötletes és egyedi kiegészítőkig terjed.Sokféleképpen kifejezhető egy márka iránti elkötelezettség. A MINI nemzetközi...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...