- Hirdetés -

A Király bemutatásával magasra tettük a lécet

|

- Hirdetés -

Az RTL-es menedzserekkel készült interjúsorozatunk mai folytatásából kiderül, hogy mire számítanak a reklámpiacon, mit gondolnak a tévé profitabilitásáról és mit terveznek még erre az évre. A sorozat első része itt, második része pedig itt olvasható.

- Mennyire lehet optimistán látni a piaci folyamatokat? Jobb év lesz az idei a reklámpiacon, mint a tavalyi? Gondolom, elég sok múlik ezen, ha a cég gazdálkodását, működését nézzük.

- Dudás Gergely: Pesszimistán nem is érdemes nézni! Az első néhány hónap alapján inkább pozitív dolgokról tudok beszámolni a hirdetési piacon, miközben nyilván vannak kihívások is. Csak hogy egy példát említsek: az ellátási láncok problémái miatt 2022 legnagyobb zuhanását az autós szektor hozta a tévés reklámköltésben. Ők viszont az idén eddig a legnagyobb visszatérők, hiszen változott a helyzet a gyártásban, és újra vannak autók. Továbbra is nagyon sok saját gyártással készülünk, ami nagyban támogatja a non-szpot együttműködéseinket. Az idén már volt olyan helyzet is, amikor sorban álltak a partnerek egy megjelenésért.

- Hogyan hatnak majd a gazdasági folyamatok az RTL-re és a piacra? Mire számítotok?

- Horváth Krisztina: Intenzív, izgalmas év áll előttünk, nem lesz könnyű, mint ahogy a piac egyetlen szereplőjének sem. De biztos vagyok abban, hogy számunkra sikeres lesz, mert jó csapattal, jó célért dolgozunk, adottak a siker komponensei.

- Dudás Gergely: Az biztos, hogy mindenki óvatosabban tervez, mint korábban, ugyanakkor mintha sokkal nagyobb lett volna a várható gazdasági nehézségektől való riogatás 2022-ben, mint ahogy az ténylegesen történt. Én azt látom, hogy kezd leülepedni a porfelhő, tisztul a kép, erősödik a bizalom (például a GKI konjunktúraindexe). Ez pedig jó hír a reklámpiacnak.

- Lehet a tévé a jövőben az eddigieknél is profitábilisabb médiavállakozás, vagy reálisan 1-2 milliárdos profit van benne? Ami pedig csak akkor elég jó, ha nincs reklámadó. Ez az idén nincs, de jövőre nyitott kérdés, hogy mi lesz.

- Dudás Gergely: Ha a reklámadót kivesszük a képből, mi akkor is azt gondoljuk, hogy lehet egy médiavállalkozás még profitábilisabb. Ehhez több lábon kell tudnunk állni és több csatornán keresztül eljutni a nézőinkhez, fogyasztóinkhoz. Az RTL márka továbbra is egy elképesztően erős hívószó a magyar piacon, legyen szó lineáris tévéről, videós híroldalról vagy akár előfizetéses streamingről. A feladat persze az, hogy ezek mögött megtaláljuk a hosszú távon fenntartható üzleti modelleket.

- Min lesznek a fókuszok, kihívások 2023-ban, ha az egyes területeket nézzük?

- Vidus Gabriella: A közös feladatunk, hogy a stratégiánknak megfelelően fenntarthatóvá váljanak és szülessenek új digitális termékek, amelyek a meglévőkkel együtt eljuttatják az RTL tartalmait a fogyasztóhoz, biztosítják a lehető legszélesebb elérést és annak eredményes monetizációját. Az én feladatom ebben az, hogy olyan hosszú távú és összehangolt stratégia jöjjön létre, amely már azt mutatja, hogy milyen lesz az RTL öt év múlva.

- Grósz Judit: Digitális területen mindenképp a folyamatos termékfejlesztésre fókuszálunk. Emellett vállalati szintű adatszolgáltatási rendszert építünk és minden működési területünkön meghonosítjuk az adattudatos szemléletet, hogy az RTL-t folyamatosan okos vagy smart médiavállalattá alakítsuk.

- Kolosi Péter: Egyre élesebb a néző szabadidejéért folytatott verseny, mind többen fordulnak a streaming felé. A mi feladatunk az, hogy az ő számukra az RTL+-on erős ajánlatot adjunk, és olyan műsorokkal jelentkezzünk a lineáris adásunkban is, hogy úgy érezzék, érdemes az estét az RTL-lel tölteni. A korábban említett tartalmak mellett vannak további, erre az évre tervezett bemutatóink, amelyeket még nem jelentettünk be. Közben pedig már gőzerővel folyik a 2024-es műsorok tervezése is. Így biztosan mondhatom, hogy aki nem streamingelni akar, az is folyamatosan számíthat majd újdonságokra az RTL-től. Annál is lényegesen többre, mint ami az elmúlt években megszokott volt.

- Szabó Balázs: Új alapokra kell helyezni, amit a lineáris tévéről gondolunk, és az újragondolt terveinkhez biztosítanunk kell a tartalmi hátteret. A nézői szokások átalakulását le kell tudnunk követni a kábelportfóliónkkal is. A rebrandelt és az új struktúrával jelentkező RTL Gold, RTL Három és RTL Kettő is jól szerepelt az őszi szezonban. Ezt az utat, amit a kábelekkel elkezdtünk járni, 2023-ban is folytatjuk. Az RTL+ nagyon jól startolt, A Király bemutatásával magasra tettük saját magunk számára a lécet, de bizton állíthatom, hogy a platformon debütáló további tartalmakkal sem okozunk majd csalódást az előfizetőknek. Hatalmas és értékes inventory van a kezünkben, amit el szeretnénk juttatni a legtöbb nézőhöz, mert azt gondoljuk, hogy univerzális témákat, problémákat dolgoznak fel.

- Dudás Gergely: Ad salesben a legfontosabb dolgunk az idén, hogy a kampányok rendben teljesüljenek. Ebben, be kell valljam, voltak kihívások az elmúlt néhány hónapban. Gőzerővel azon dolgozunk, hogy ezt mihamarabb magunk mögött tudjuk hagyni. Marketingvonalon is van teendőnk bőven. Elég, ha csak az RTL+-t említem, ahol szintén ambiciózus céljaink vannak. Hozzáteszem, a D2C nekünk egy új világ, sokat tanulunk, és biztos vagyok benne, hogy még sokat is fogunk tanulni, hiszen hosszú távú befektetésről van szó. Az érme másik oldala pedig, hogy a terveinkhez megtaláljuk a megfelelő erőforrásokat, és itt legfőképpen a szakembergárdára gondolok. Azt gondolom, hogy ezen a téren is nagyon jó irányba haladunk.

- Horváth Krisztina: Innovatív és változatos év elé nézünk, hiszen a streaming másfajta üzleti modellt jelent, mint amiben eddig dolgoztunk. De ez a párhuzamos üzleti modellekben való működés lesz a jövő, ami azt is jelenti, hogy különböző üzleti felállásokhoz kell alkalmazkodnunk és optimalizálnunk a folyamatainkat. Emellett az idei évben tovább vizsgáljuk a lehetséges új termékeket és a potenciális üzleti lehetőségeket.

- Endrei-Kiss Judit: Az, hogy a területünk ne csak megfelelő módon támogassa az üzletet, de képes legyen drive-olni is az átalakulást, és egy attraktív vállalati brand mellé vonzó munkáltatói márkát építsünk 2023-ban. Az átalakulásban fontos szempont az idén, hogy a jelenlegi kollégáink meglévő tudását, tapasztalatát megbecsüljük és támogassuk is őket abban, hogy új készségekkel, tudással gazdagíthassák a meglévő tudásukat. A következő hónapokban új területek fejlődnek tovább és bővülnek, különösen a digitális streaming, az online és az adatterületekre várunk új kollégákat, de bővülnek a klasszikus vállalati (pénzügy, HR, IT, compliance) területeink is.

- Gonda Gáspár: Jelenleg a legfontosabb aktuális kihívás a projektiroda felállítása, amely arra hivatott, hogy a vállalatban futó projekteket koordinálja annak érdekében, hogy azok minél gyorsabban és sikeresen a megvalósulási fázisba érve a vállalat működését támogassák. További feladat az eddigi transzformációs eredmények és a kialakult szervezet megerősítése, hogy tovább tudjunk lépni a transzformáció útján.

 

Marketing&Media

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban....

Duplázás ma este: jön a marketinges és PR-es TOP50 rangsor

Néhány óra, és kiderül, hogy kik szerepelnek idén a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokon. A listát ma este mutatják be, a Marketing Summit keretein belül...

Hogyan kommunikál manapság egy patinás és egy fiatal márka?

Kettő vs hetvenöt év, bankszektor vs telekommunikációs szféra. Mi a közös bennük és miben különböznek, hogyan kommunikál, fejlődik az OTP és a Yettel? A Business Lounge adásában Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing...

Hypewriter: kiderült, kik jutottak a döntőbe

Összesen nyolc alkotó és alkotópáros jutott be a Hypewriter nemzetközi sorozatötlet-pályázat döntőjébe, ők lesznek azok, akik az októberi pitch-fórumon személyesen mutatják be pályaművüket. Az idén hatodik alkalommal meghirdetett versenyre a világ minden tájáról, hat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A játékosok háromnegyede szenved a váratlan áramszünetek miatt

A videójátékot játszók közel háromnegyede szembesült már olyan helyzettel, hogy váratlan áramszünet miatt nem tudta folytatni a játékot, azonban mindössze 8 százalékuk rendelkezik szünetmentes tápegységgel (UPS) – derül ki a Schneider Electric online felméréséből....

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Don't Miss

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

A Lounge Group lett Közép-Európa legjobb rendezvényes ügynöksége

A Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group idén kiemelkedő sikereket arattak a ljubljanai Conventa Crossover Best Event Awardon, a közép- és kelet-európai régió legnagyobb presztízsű rendezvényipari versenyén. A Conventa Best Event...

Magyar siker az Employer Brand Management Award londoni díjátadóján

A FERLING a Körber Hungária részére készített projektjével ezüst- és bronzérmet, a Follow The Yellow-val közösen a Tesco megbízásából futtatott kampánnyal pedig egy további ezüstöt nyert.Az Employer Brand Management Award (EBMA) a legjobb európai...

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...