- Hirdetés -

Jövőre érkezik a Gólkirályság folytatása

|

- Hirdetés -

Az RTL-es vezetőkkel készült interjúsorozat mai folytatásából kiderül, hogyan élték meg az RTL-nél, hogy a múlt év végén a TV2 megelőzte őket főműsoridőben a 18-49-es korosztályban és hiányoztak-e szerintük az RTL+-ra gyártott showműsorok a lineáris kínálatból. Kolosi Péter elárulta azt is, hogy jövőre érkezik a Gólkirályság második évada. Az interjúsorozat első része itt olvasható.

- 2022 végén olyan történt, amire nem igazán volt példa az elmúlt 20 évben. A TV2 megverte főműsoridőben a 18–49 éves korosztályban az RTL-t. Van nagy csalódottság? És ami ennél sokkal fontosabb, hogyan tovább, mi lesz 2023-ban? Visszaveszi az RTL a vezető pozíciót?

- Kolosi Péter: Természetesen nem örültünk a tavaly őszi eredményeknek. Meg kell ugyanakkor jegyeznem, hogy éves átlag tekintetében 2022-ben is az RTL volt a legnézettebb csatorna. Az RTL főműsoridőben 15,0 százalékos közönségarányt ért el a 18–49 éves nézők körében és továbbra is egyértelmű piacvezető maradt, 1,1 százalékponttal megelőzve a TV2-t. Csatornacsoportszinten 0,3 százalékponttal maradtunk el a TV2 Csoporttól, de tegyük hozzá, hogy ők ugyanebben a versenyben 14 tévéaadóval vannak jelen. Azaz a kérdés nem az, hogy az RTL visszaveszi-e, hanem hogy megtartja-e a piacvezető pozíciót. Hozzá kell tennem, 2023 sem úgy indult, hogy annak igazán örülhetnénk. Az év első két hónapját ismét úgy vesztettük el, hogy az RTL jobb eredményt hozott ebben a két hónapban, mint az elmúlt két évben, azonban a TV2 olyan mértékben növekedett, hogy továbbra is vezetik a nézettségi versenyt. Míg az elmúlt években az általuk adott egész főműsoridőt betöltő sportrealityvel szemben az RTL főműsoridős kínálata néhány hét kivételével mindig győzni tudott, addig ez a jelenlegi műsoraikkal szemben már nem mondható el. És ez még jó néhány hétig így is lesz. Ezt onnan lehet pontosan tudni, hogy a magyar piacon jelentős nézettségi változásra akkor lehet számítani, ha változnak a műsorok is. Már tavasszal is lesz persze egy-két ilyen alkalom, hiszen április elején indul az Álommeló, aztán a Tippelj és Vidd el!, így a kínálat nálunk néhány ponton változik majd, de mi elsősorban továbbra is az őszi szezonra készülünk: a Voice, vagy például a Sztárbox könnyen a nézők kedvencévé válhat, de biztos vagyok abban is, hogy a Survivorre is sokan kíváncsiak lesznek, hiszen tavaly azzal sem találkozhattak az RTL nézői. Meg kell említenem emellett két idei sikert. Januári indulása óta a Cápák között eddig két hét kivételével a legnézettebb műsor volt az adott héten. És volt már egy nagyon sikeres sorozatpremierünk is, a Gólkirályság, amely jövőre ismét látható lesz, immár a második évadával.

- Mik a legfontosabb tanulságai a tavaly év végi gyengébb nézettségi eredményeknek?

- Kolosi Péter: Az egyik tanulság, hogy sokkal több újdonsággal kell szórakoztatni a nézőt. A jól bevált formátumainkat pedig pihentetni kell egy ideig, és abban az időszakban is többet kell költeni tartalomra, amikor ezt a reklámpiac szezonalitása egyáltalán nem indokolja. Hiszen éppen azt látjuk, hogy a konkurensünk egy a miénknél lényegesen magasabb január–márciusi költéssel felül tud kerekedni rajtunk. Ez üzletileg fejtörést okoz, ugyanakkor a néző mindennek az első számú haszonélvezője. A másik tanulság pedig mindenképp az, hogy meg kell tudnunk szólítani azokat a nézőket is, akik nem vagy még nem fordultak a streaming felé, hiszen a továbbiakban ők alkotják elsősorban azt a tévénézői réteget, amely minden nap az RTL-re kapcsol. Részben ezért is jött létre az úgynevezett tartalmi stream, hogy erre a kihívásra legyenek válaszaink.

- Hogy működik ez és mi a feladata?

- Kolosi Péter: Tulajdonképpen ez a testület hozza meg a tartalommal kapcsolatos döntéseket, és koordinálja is a különböző tartalmi területek (gyártás, akvizíció, kreatív stb.) működését, tekintet nélkül a műfajra vagy akár a platformra.

- Szabó Balázs: A tartalomstreamben azon szakmai vezetők körében születnek meg a döntések, akik területük legjobbjai, mint például Kotroczó Róbert és Hermann Pierre. Az újragondolt szervezeti felépítéssel ez lehetőséget ad arra, hogy Péter és én is saját hatáskörben döntsünk több területet érintő kérdés kapcsán. Ez sokkal gyorsabb működést és reagálást tesz lehetővé a lineáris és nem lineáris felületek tartalmi tervezése során.

- Bejöttek a számítások a RTL+-ra gyártott show-műsorokat tekintve? Nem hiányoztak a lineáris nézettségből?

- Kolosi Péter: Egyáltalán nem. Show-műsorként a Gyertek át! nagy sikerrel debütált a platformon, így még az idén nyáron érkezik a következő évad az RTL+-ra. De nem szeretnék megfeledkezni az On the Spotról, a Főszerepbenről vagy az Amit tudni akarszról sem, amelyek szintén megtalálták a közönségüket és beváltották a hozzájuk fűzött reményeinket.

 

Az RTL-es menedzserekkel készült interjúsorozatunk holnap érkező harmadik részéből kiderül, hogy mire számítanak a reklámpiacon, mit gondolnak a tévé profitabilitásáról és mit terveznek még erre az évre.

Marketing&Media

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...

Egyre több magyar munkavállaló keres külföldön munkát

Az utóbbi években fokozódó tendencia, hogy egyre több magyar állampolgár hagyja el hazáját, hogy külföldön találjon munkát és boldogulást. Ez a jelenség főként a hazai gazdasági instabilitás és az ezzel járó infláció eredménye.Az Európai...

Több száz emberen segített az Erste

Az elmúlt években 70 család, összesen mintegy 400 ember lakhatási gondjain enyhített az Erste Social Housing programjának segítségével a Habitat for Humanity Magyarország. A bank a lakhatási világnap alkalmából a magyar társadalom egyik legégetőbb...

Valódi növekedésről álmodni sem mernek a hazai cégek

Enyhén magasabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel tervez a hazai kkv-szektor az év elejéhez képest, de továbbra is messze az infláció alatt vannak a várakozások: átlagosan 8,6 százalékos bevétel-, és 4,4 százalékos profit reálérték növekedést valószínűsítenek...

Erősítenék a média átláthatóságát és függetlenségét

Az európai tömegtájékoztatás szabadságáról szóló jogszabályról 448 szavazattal, 102 ellenében és 75 tartózkodással kedden elfogadott álláspontjukban az Európai Parlament képviselői azt várják el a tagállamoktól, hogy gondoskodjanak a nézőpontok minél szélesebb körének nyilvánosságot adó...

Nemzetközi szervezethez csatlakozott az MMSZ

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához a European Marketing Confederationhöz (EMC). A több mint 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elkötelezett a marketing szerepének és értékteremtő képességének...

Erőteljesen fognak emelkedni az árak a tévés reklámoknál

Komoly áremelkedésre kell számítani a tévés reklámok kapcsán – mutatott rá Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Internet Hungary első napján tartott kerekasztal-beszélgetés során. A disztribúciós díjak alakulása is kérdéses és az is...

Új ügyféllel erősít az Arany Digital Agency

A hosszú távú márkastratégia és kommunikációs stratégia kialakításával a Tarr telekommunikációs cég kreatív ügynöksége, marketingkommunikációs tanácsadója lett az Arany Digital Agency (ADA), miközben a telekommunikációs márka pedig a Tarr KSC Szekszárd kosárlabda-csapatának névadó szponzora...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...

Egyre több magyar munkavállaló keres külföldön munkát

Az utóbbi években fokozódó tendencia, hogy egyre több magyar állampolgár hagyja el hazáját, hogy külföldön találjon munkát és boldogulást. Ez a jelenség főként a hazai gazdasági instabilitás és az ezzel járó infláció eredménye.Az Európai...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....