A korábban vártnál lassabban nőhet a reklámpiac

A globális reklámköltés 880,9 milliárd dollár lehet idén a WARC előrejelzése szerint, ez 8,3 százalékos bővülést jelentene 2021-hez képest, ami elmarad a korábbi várakozásoktól. Jövőre viszont látványosan visszaesik a növekedés üteme.

Az idei évre prognosztizált 880,9 milliárd dollár 67,3 milliárd dollárral múlja felül a tavalyi értéket, korábban azonban a WARC előrejelzése még 90 milliárd dolláros fejlődéssel számolt a globális reklámpiacon. Az eddig vártnál lassabb fejlődést a világgazdaságban tapasztalható negatív trendekkel indokolták a prognózis készítői. A második félévben az amerikai félidős választások, illetve a novemberi foci VB dobhatja majd meg a hirdetési kiadásokat.

A WARC előrejelzése szerint jövőre viszont már látványosan lassul majd a reklámköltések növekedése, mindössze 2,6 százalékos bővüléssel lehet számolni. Az elemzés alapján csak a közösségi médiás hirdetési piacról 40 milliárd dollár tűnik majd el idén és jövőre, részben olyan intézkedések hatására, mint az Apple felhasználók személyiségét védő lépése. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a közösségi médiás hirdetési piac a tavalyi 47,1 százalékos fejlődés után idén 7,3 százalékkal bővülhet, jövőre pedig már csak 5,6 százalékos lehet a növekedés ebben a szegmensben, globális szinten.

Bizakodásra ad okot ugyanakkor, hogy a WARC által vizsgált 18 termékkategória közül mindössze 4 esetében számolnak azzal, hogy csökkentik a reklámkiadásaikat 2023-ban. A közlekedés és turizmus esetében 0,4 százalékos esésre, az alkoholos italoknál 1,1 százalékos csökkenésre, a pénzügyi szolgáltatások hirdetési piacán 4,5 százalékos, míg az autóiparban 12,4 százalékos visszaesést jósolnak.

A globális átlagnál gyorsabban nő majd a streaming szolgáltatásokban elhelyezett hirdetések összege, idén 8,4, jövőre 7 százalékos bővülés várható. Jövőre közel 65 milliárd dolláros lesz ez a szegmens.