Különleges, zöld marketingmegoldással találkozhatunk október eleje óta Budapesten: már bárki megtekintheti azt az innovatív, ,,lélegző” hirdetési hálót, amelynek minden egyes négyzetmétere egy közepes méretű fa levegőtisztító hatásával rendelkezik. A megjelenés a Volvóhoz kötődik, aki a bolygó védelmében döntött úgy, hogy a környezettudatosságot immár a kommunikációjára is kiterjeszti.
A Volvo felelős és úttörő autógyártóként az iparág rutinjait megkérdőjelezve dolgozik több mint 90 éve a közlekedés egyre biztonságosabb, fenntarthatóbb és személyreszabottabb körülményeinek a megteremtéséért. A márka mára már egyet jelent a biztonsággal, és a klímaváltozás megfékezéséért folytatott munkájának köszönhetően pedig egyre inkább a fenntarthatósággal is. A cég hazai leányvállalata, a Volvo Autó Hungária most látványos, zöld marketing megoldással rukkolt elő.
A Volvo egy különleges, 149 m2-es hirdetési hálót helyezett ki a székhelyéül szolgáló irodaépület oldalára. Az irodaház mellett elhaladók számára elsőre úgy tűnhet, hagyományos hirdetéssel van dolguk, második pillantásra azonban világossá válik, hogy a háló nem mindennapi. A hirdetési felület egy speciális eljárásnak köszönhetően 149 fával megegyező mértékben semlegesíti a levegő nitrogén-dioxid tartalmát, amelyet a levegőszennyezés egyik legfontosabb okozójaként tartunk számon, és amelynek koncentrációja a légszennyezettség legfontosabb indikátora.
A levegő tisztítás egy speciális titán-dioxid bevonatnak köszönhetően valósul meg. Ez a bevonat a fény hatására fotokatalízist idéz elő, amely során végbemegy a háló anyagával kapcsolatba kerülő üvegházhatású gázok (kísérletek szerint akár 85 százalékának) lebontása.
A légtisztító háló egyedülálló, előremutató megoldást képvisel, amelyet elsőként a Volvo alkalmaz Magyarországon. „A környezettudatosság uralkodó szemlélet a Volvónál, ennek megfelelően a kommunikációnkban is folyamatosan keressük a nem csak különleges és innovatív, hanem a fenntarthatóság szempontjából is értékteremtő és mértékadó megoldásokat. Hisszük, hogy a legfőbb levegőszennyező vegyületeket semlegesíteni képes épülethálónk ilyen, és bízunk abban, hogy azzal a piac egészét is inspirálhatjuk és ösztönözhetjük a közterületi megjelenéseik környezetbarátabb alternatívákkal való helyettesítésére. Mi vállaljuk, hogy a jövőben minden épülethálónkat levegőtisztító technológiával látjuk el, és hogy tovább keressük a lehetőségeket a kommunikáció tisztább formáinak megvalósítására” – fejtette ki Kozma Noémi, a Volvo marketingkommunikációs menedzsere, hozzátéve, hogy az újszerű megoldást reményeik szerint nem egyedüliként alkalmazzák majd a magyar piacon.
A Volvo büszke a légtisztító hirdetésre, azt jelentős és értékes kezdeményezésnek tekinti, ám fontosnak érzi hangsúlyozni, hogy a tisztább jövő megteremtéséért átfogó programokkal szükséges a felelősen gondolkodó vállalatoknak dolgoznia. ,,A Volvo gondolkodásának és működésének a középpontjában kezdetektől fogva az ember, az emberi élet védelme állt. Az élet védelme azonban ma már egyre kevésbé értelmezhető az éghajlatváltozás jelenségétől függetlenül, a biztonság mindinkább csak egy fenntarthatóbb jövő megteremtésével válik lehetségessé. Ezért vállaltuk, hogy 2040-re elérjük a vállalati szintű klímasemlegességet és körforgásosságot, amelynek az érdekében az értékláncunk egészén átívelő, paradigma-váltó átalakítások sorát eszközöljük” -– tette hozzá Kozma Noémi.