- Hirdetés -

A kütyükön spórolnának a szülők

|

Leginkább az írószer, az iskolatáska és a füzet árán érzékelik a Vaterát felkereső szülők az áremelkedést, spórolni akciós termékek beszerzése révén terveznek, használt tanszerek vásárlására negyedük nyitott, viszont a felesleges cikkeket csak harmaduk ad túl - derül ki a Vatera.hu online piactér látogatóinak körében készült felmérésből.

Online felmérés keretében vizsgálta a Vatera online piacterének látogatói körében azoknak a szülőknek a tapasztalatait és szándékait, akik a tanévkezdésre vásárolnak felszerelést egy vagy több gyermek számára.

Leginkább a toll, az iskolatáska és a füzet drágulását érzékelik a szülők

Az iskolaszereket vásárló kitöltők közül a legtöbben (55,4%) az írószerek drágulását tapasztalták idén nyáron, de sokan (54,7%) említették az iskolatáskák, a füzeteket (49,6%), illetve a tornaruhákat, tornacipőket (42,8%) emelték ki a drágábbá vált termékek közül. Az íróasztalok, székek és a számítógépek árának drágulásáról jóval kevesebben (egyaránt 35% körül) számoltak be, de az uzsonnásdobozok, kulacsok, illetve egyéb kiegészítők (pl. babzsák, számolópálcikák) drágulását is kevesebben tapasztalták (17,2% és 13,6%) idén nyáron.

Egy tipikus szülő gyermekenként egy kicsivel több mint 38 ezer forintot körüli összeget tervez költeni az iskolakezdéssel kapcsolatos termékek beszerzésére: Budapesten az összeg kissé magasabb, csaknem 41 ezer forint, a vidéki településeken pedig alacsonyabb, 37 ezer forint feletti.

Így terveznek spórolni az iskolakezdésen

A tanszereket vásárló kitöltők közül csupán 8,7 százaléknak kezdi idén az iskolát a gyermeke, ugyanakkor az ilyen termékek beszerzését tervező válaszadók 56,2 százaléka jelezte, hogy tavalyhoz képest többet költ majd iskolaszerekre, 26,6 százalék nagyjából ugyanannyit tervez költeni, 17,2% pedig kevesebbet szánna a termékekre.

A rezsicsökkentési szabályok változásáról a tanszert vásárolni tervező válaszadók 39,8 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az nem befolyásolja a tanszervásárlásra fordítandó pénzt. A rezsiköltségek potenciális emelkedése miatt 47,7 százalékuk akciós termékek vásárlásával spórolna, használt termékek beszerzésével viszont csak 12,5%.

A kitöltő szülők közül a legtöbben a gyereknek szánt okostelefonon (56,8%), számítógépen (55,5%), táblagépen (52,3%), iskolatáskán (49,0%), illetve az íróasztalon, széken (45,5%) tervez spórolni a vásárláskor.

Amiket offline és használtan vásárolnak szívesen

A legnagyobb arányban online megvásárolni tervezett termékek az ajánlott irodalomnak szánt könyvek (a kitöltők 59,1%-a tervezi ezeket internetes piactérről rendelni), táblagépek (47,4%), PC-k (46%) és okostelefonok (41,7%). A személyes vásárlást a legtöbben (84,8%) az írószerek, füzetek (85,2%), füzet- és könyvborítók (85,4%), valamint a tornaruhák, tornacipők (86,5%) esetében terveznek a Vatera felmérésének kitöltői.

A vaterázók negyede nyitott a használt tanszerekre

Bár a tanszereket vásárló kitöltők 58,6 százaléka elsősorban új iskolaszereket vásárol, csaknem a válaszadók negyede nyitott a használt termékekre is, csupán 16,4 százalékuk zárkózik el ettől. Dacára a spórolni szándékozók magas arányának, csupán a tanszervásárlást tervezők harmada (33,1%) nyilatkozott úgy, hogy iskolakezdés előtt túl szokott adni feleslegesé vált holmikon.

Azok közül, aki él ezzel a lehetőséggel, 71,8 százalék online piactereken ad túl a feleslegessé vált cikkeken, 24,7 százalék online és offline egyaránt értékesít, és csupán 3,5 százalék ragaszkodik az offline eladáshoz. A legnagyobb arányban régi iskolatáskán (22,7%), könyveken (12,2%), illetve tornafelszerelésen (11,4%) adnak túl a Vatera felhasználóinak körében készült kutatás szerint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...