A magyarok kedvenc ételeit keresik a RAS gasztromagazinjai

Mit eszik az ország? címmel elindult a nagy gasztrofelmérés, hogy kiderítse, melyek jelenleg a magyarok kedvenc ételei. Az online kutatásból május végére kiderül, lefőzi-e a rántott hús a töltött káposztát, vagy már elfelejthetjük a sztereotípiákat? A felméréshez médiakampány kapcsolódik, amely az egészségtudatos étkezésben és a fenntartható fogyasztásban segíti az olvasót. A felmérést a Ringier Axel Springer kiadó gasztro magazinjai indították, a projekt szakmai partnere a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.

A szervezők a femérés weboldalán várják a szavazatokat a nagy gasztro körkérdésre: mi a magyarok kedvenc étele? Most a száz hagyományos, magyaros fogásból a top10 kedvencére adhatja le mindenki a szavazatát. Aki nem találja meg kedvencét a százas listán, az saját ajánlását is elküldheti a szervezőknek. Már csupán a lista átböngészése is bőven ad ihletet a hétvégi főzéshez, de az oldalon további érdekességek – többek között videós receptgyűjtemény és a tudatos táplálkozásban segítő cikkek – is gazdagítják a gasztro utazást.

Ratkai Krisztina, az online szavazást indító gasztro kiadványok főszerkesztője így nyilatkozott arról, hogy milyen tapasztalatok ihlették az online kutatást: „Szeretnénk végre alaposan utánajárni, hogy mit kedvelnek a magyarok. Erre a listára a hagyományos ételeink kerültek: levesek, főzelékek, húsok, és persze néhány édes főétel is. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy a húsleves-rántott hús párost képes-e legyőzni egy másik étel! A kutatáshoz kapcsolódó kampányunkban pedig az egészséges életmódra szeretnénk felhívni a figyelmet, hiszen a tudatos táplálkozás nem jelenti azt, hogy le kell mondani a finom falatokról vagy a kedvenc fogásokról.”

A Nagy Gasztrofelméréshez a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is csatlakozott szakmai partnerként: az MDOSZ szakemberei a kutatás után megmutatják, miként lehet elkészíteni az ország top 5 kedvenc ételének könnyű, egészséges, mégis ízletes változatát.

„A magyarok többségének étkezési szokásai keveset változtak az elmúlt évtizedekben és gyakran még ma sem felelnek meg az egészséges táplálkozásra vonatkozó ajánlásoknak. Három felnőttből kettő túlsúlyos vagy elhízott, a gyerekek esetében ez 20-25 százalék között alakul” – mondta Szűcs Zsuzsanna táplálkozástudományi szakember, az MDOSZ elnöke. „Azonban már érzékelhető azoknak a tábora is, akik valamilyen oknál fogva – speciális diétájuk vagy egészséges életvezetésük miatt – tudatosan odafigyelnek arra, hogy mit esznek és hogyan készítik el az ételeiket.” – teszi hozzá a szakember.

Az online szavazás május 11-ig tart a www.miteszikazorszag.hu oldalon. Nyár elejére tehát megtudjuk, hogy mely ételek lettek a befutók, milyen regionális különbségek mutatkoznak az országon belül, illetve a korosztályok közötti különbségek is kirajzolódnak majd.

A kutatáshoz nyereményjáték is kapcsolódik: azok, akik nem csupán szavaznak, de saját receptjüket is elküldik a szervezőknek, egy közös főzést nyerhetnek Bede Róberttel, a TV Paprika séfjével.

A Nagy Gasztrofelméréshez kapcsolódó tájékoztató kampányban a Ringier Axel Springer Magyarország online médiatermékei és közösségi média felületei mellett részt vesz a Blikk, a Blikk Nők, a Blikk Nők Konyha, a Kiskegyed és a Kiskegyed Konyhája magazin.