- Hirdetés -

A magyarok kedvenc ételeit keresik a RAS gasztromagazinjai

|

- Hirdetés -

Mit eszik az ország? címmel elindult a nagy gasztrofelmérés, hogy kiderítse, melyek jelenleg a magyarok kedvenc ételei. Az online kutatásból május végére kiderül, lefőzi-e a rántott hús a töltött káposztát, vagy már elfelejthetjük a sztereotípiákat? A felméréshez médiakampány kapcsolódik, amely az egészségtudatos étkezésben és a fenntartható fogyasztásban segíti az olvasót. A felmérést a Ringier Axel Springer kiadó gasztro magazinjai indították, a projekt szakmai partnere a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.

A szervezők a femérés weboldalán várják a szavazatokat a nagy gasztro körkérdésre: mi a magyarok kedvenc étele? Most a száz hagyományos, magyaros fogásból a top10 kedvencére adhatja le mindenki a szavazatát. Aki nem találja meg kedvencét a százas listán, az saját ajánlását is elküldheti a szervezőknek. Már csupán a lista átböngészése is bőven ad ihletet a hétvégi főzéshez, de az oldalon további érdekességek – többek között videós receptgyűjtemény és a tudatos táplálkozásban segítő cikkek – is gazdagítják a gasztro utazást.

Ratkai Krisztina, az online szavazást indító gasztro kiadványok főszerkesztője így nyilatkozott arról, hogy milyen tapasztalatok ihlették az online kutatást: „Szeretnénk végre alaposan utánajárni, hogy mit kedvelnek a magyarok. Erre a listára a hagyományos ételeink kerültek: levesek, főzelékek, húsok, és persze néhány édes főétel is. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy a húsleves-rántott hús párost képes-e legyőzni egy másik étel! A kutatáshoz kapcsolódó kampányunkban pedig az egészséges életmódra szeretnénk felhívni a figyelmet, hiszen a tudatos táplálkozás nem jelenti azt, hogy le kell mondani a finom falatokról vagy a kedvenc fogásokról.”

A Nagy Gasztrofelméréshez a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is csatlakozott szakmai partnerként: az MDOSZ szakemberei a kutatás után megmutatják, miként lehet elkészíteni az ország top 5 kedvenc ételének könnyű, egészséges, mégis ízletes változatát.

„A magyarok többségének étkezési szokásai keveset változtak az elmúlt évtizedekben és gyakran még ma sem felelnek meg az egészséges táplálkozásra vonatkozó ajánlásoknak. Három felnőttből kettő túlsúlyos vagy elhízott, a gyerekek esetében ez 20-25 százalék között alakul” – mondta Szűcs Zsuzsanna táplálkozástudományi szakember, az MDOSZ elnöke. „Azonban már érzékelhető azoknak a tábora is, akik valamilyen oknál fogva – speciális diétájuk vagy egészséges életvezetésük miatt – tudatosan odafigyelnek arra, hogy mit esznek és hogyan készítik el az ételeiket.” – teszi hozzá a szakember.

Az online szavazás május 11-ig tart a www.miteszikazorszag.hu oldalon. Nyár elejére tehát megtudjuk, hogy mely ételek lettek a befutók, milyen regionális különbségek mutatkoznak az országon belül, illetve a korosztályok közötti különbségek is kirajzolódnak majd.

A kutatáshoz nyereményjáték is kapcsolódik: azok, akik nem csupán szavaznak, de saját receptjüket is elküldik a szervezőknek, egy közös főzést nyerhetnek Bede Róberttel, a TV Paprika séfjével.

A Nagy Gasztrofelméréshez kapcsolódó tájékoztató kampányban a Ringier Axel Springer Magyarország online médiatermékei és közösségi média felületei mellett részt vesz a Blikk, a Blikk Nők, a Blikk Nők Konyha, a Kiskegyed és a Kiskegyed Konyhája magazin.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...

Technológia-imádó vállalkozó lett Az Év Marketingese

A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén...

Az Amazon streaming szolgáltatásába is érkeznek a reklámok

A jövő év elejétől hirdetések is láthatók lesznek az Amazon Prime Video szolgáltatásban, igaz egyelőre csak néhány piacon vezetik be az újítást. A cég a lépést azzal indokolta, hogy ezzel megteremtik az alapot ahhoz,...

Life in plastic, it’s fantastic – a Barbie-láz nyomában

A Greta Gerwig által rendezett élő szereplős Barbie a megjelenése utáni hétvégén 377 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, és mindössze három héttel később az egymilliárdos álomhatárt is átlépte. De nemcsak a film marketingesei...

A Covid-előtti időkhöz képest is többen vannak az Oktoberfesten

Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint. Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Idén is rengetegen buliztak az Eurojackpot Szuperkoncerten

Az eső ellenére idén is több tízezren énekelték a helyszínen a hazai popzene nagyágyúinak legismertebb, valamint csak itt hallható dalkülönlegességeit. A fellépők, vagyis a Halott Pénz, a ByeAlex és a Slepp, valamint DR BRS...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....