- Hirdetés -

Megdöbbentő adatok a hazai lappiacról

|

Igen részletes tanulmányt közölt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a hazai nyomtatott sajtópiac alakulásáról 1994 és 2020 között, a Matesz adataira épülő elemzés tartalmaz néhány megdöbbentő számot. Míg 1994 második felében még 133 ezer fölött volt az átlagosan terjesztett példányszám, addig ez az érték a tavalyi első félévben 31 ezerre csökkent. A tanulmányból kiderül az is, hogy a print lapok és online felületei hogyan teljesítettek 2020. második félévében.

Az adatokat böngészve látszik, hogy először 1996 első félévében csökkent az átlagosan terjesztett példányszám 100 ezer alá és néhány kivételtől eltekintve szinte évről-évre zsugorodott a piac. Érdekesség, hogy 2000 második félévétől 2002 első feléig volt egy viszonylag hosszabb felívelés, igaz az akkori csúcs is már csak 77 ezer körül volt. (Minden sajtótermék esetében nyilvántartják az egy lapra jutó átlagos terjesztett példányszámot, amely az ingyenesen kiosztott és az értékesített példányszám összegének felel meg. A tanulmány készítői ennek az értéknek az átlagát vetítették ki az összes auditált lapra vonatkozóan. Az érték tehát azt mutatja meg, hogy egy újsághoz átlagosan hány terjesztett példányszám volt köthető lapszámonként.) A trendvonal arra is rámutat, hogy átlagosan egy újságból félévente 1522 lappal kevesebb terjesztettek.

A tanulmány készítői elemezték a tavalyi második félévre vonatkozóan a nyomtatott lapok terjesztett példányszámát, illetve online elérését is. Az elemzés szerint a napilapok közül mindössze az Észak-Keleti Napló és a Blikk ért 50 ezer fölötti átlagot (előbbi 64,7, utóbbi 58,1 ezrest). A hetilapok közül a Nők Lapja teljesített a legjobban, 167,4 ezres átlagos példányszámmal, a Kiskegyed 155,9 ezerrel a második, míg a Színes RTV 130,8 ezerrel a harmadik lett. A havilapok esetében a Vitál Magazin 73,2 ezerrel végzett az első helyen, a Glamour és a Nők Lapja Konyha előtt.

A weboldalak látogatottságát vizsgálva már egészen más erőviszonyok mutatkoznak. A DKT adatai alapján a napilapok között tavaly a második félévben a Blikk weboldala vonzotta átlagosan a legtöbb olvasót naponta, több mint 572 ezret. Ebben az összevetésben nagyon jól szerepelt a Nemzeti Sport online felülete, amire 255,5 ezer olvasó kattintott 2020 második félévében átlagosan. Egyébként a napilapok weboldalaira 2-5-ször többen kattintanak, mint ahány példányt a boltokban terjesztenek, illetve amennyire előfizetnek. Ez alól a két bulvárlap jelent kivételt – a Blikk és a Bors -, valamint a sportújság, a Nemzeti Sport. Ez utóbbi esetében például 11-szeres a különbség az online és a print olvasók között, előbbiek javára.

A hetilapok weboldalai közül a hvg.hu a leglátogatottabb, a tavalyi második félévben hetente átlagosan 1,72 millió olvasó kereste fel a felületet. A 168 Óra jócskán lemaradva, átlagosan 233,9 ezer látogatóval a második, míg a Nők Lapja 100,8 ezerrel a harmadik ebben a mutatóban a hetilapok között.

A teljes tanulmány itt érhető el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...