- Hirdetés -

A magyarok több mint negyede látott már UFO-t

|

A magyarok 28 százaléka saját bevallása szerint látott már UFO-t, vagyis olyan tárgyat vagy jelenséget az égen, amit nem tudott beazonosítani. A legtöbben ezt nem az idegenek jelenlétének tekintik, de meglepően sokan, 70 százalék hisz abban, hogy létezik intelligens élet a Földön kívül – derült ki a National Geographic magyarok körében készített reprezentatív felméréséből. Minden második válaszadó szerint nem valószínű, hogy az elkövetkezendő évtizedben kapcsolatba kerülünk idegen élőlényekkel, de ha erre sor kerülne, a fiatalok 49%-a szívesen venne részt harmadik típusú találkozásban.

A National Geographic megbízásából készült reprezentatív kutatás arra kereste a választ, hogy hisznek-e a magyarok a földönkívüli intelligens életben, illetve láttak-e már számukra megmagyarázhatatlan égi jelenséget. A kutatás aktualitását az adta, hogy a National Geographic csatorna egy ötrészes sorozatot indít útjára, Az UFO-akták: Megnyílik az ismeretlen címmel. A National Geographic kérdőíve rámutatott, a válaszadók 73 százaléka tudja, hogy az „UFO” az azonosítatlan repülő tárgyakat jelenti és nem idegen lényeket.

A magyarok 70 százaléka szerint létezik intelligens élet a Földön kívül és az azonosítatlan repülő tárgyakkal kapcsolatos nézeteik szerint a megkérdezettek fele (50%) úgy véli, egyes UFO-k más bolygókról vagy galaxisokból a Földet meglátogató idegen űrhajók voltak. A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a kérdésben a férfiaknak van határozottabb véleményük, ugyanakkor ők a szkeptikusabbak is: bár 74 százalékuk szerint létezik intelligens élet, ez nem egyenlő azzal, hogy idegen lények látogatják a bolygónkat.

Ugyanakkor más kérdésben már megoszlanak a vélemények. A válaszadók közel ugyanolyan arányban gondolják, hogy a nemzetközi vagy hazai katonai jelentésekben szereplő azonosítatlan repülő tárgyak a Földön kívüli intelligens élet bizonyítékai, mint nem; ennek aránya 33% és 30%.

Összességében a lakosság több mint negyede (28%) észlelt már olyan tárgyat vagy jelenséget az égen, amit nem tudott beazonosítani, míg kétharmaduk (61%) pedig egyáltalán nem tapasztalt még hasonlót. Országosan is érdekes az eloszlás: a fővárosiaknál 31%, míg a községek, városok és megyei jogú városok lakosai között átlagosan 27% az észlelési arány. Minden negyedik (24%) magyar gondolja úgy, hogy amit látott, az inkább földönkívüli jármű volt, míg 41% mondja azt, hogy csupán egy természeti jelenség volt, amit nem tud megmagyarázni.

A megkérdezettek 45% nem tartja biztonsági fenyegetésnek az azonosítatlan repülő tárgyakat és csupán 7% véli úgy, hogy az idegenek komoly veszélyt jelenthetnek a bolygónkra. Továbbá, 18% tartja úgy, hogy a következő évtizedben kapcsolatba kerülünk idegen élőlényekkel.

A magyarok 38 százaléka mondja azt, hogy szívesen találkozna földönkívüliekkel. A férfiak 47, míg a nők 30 százaléka venne részt az esetleges harmadik típusú találkozásokban. Ez az arány egyébként a fiatalok körében a legmagasabb, 49%.

A National Geographic öt részes sorozata az UFO-akták: Megnyílik az ismeretlen olyan, eddig sosem látott, titkos felvételek elemzésével és szakértők bevonásával segít választ találni a sokakat foglalkoztató kérdésre, miszerint valóban léteznek idegenek látogatásaival kapcsolatos hiteles információk? A sorozat bepillantást enged Pentagon titkos UFO aktáiba is.

Az első epizód április 28-án, pénteken este 22:00-kor látható a National Geographic műsorán, amit minden pénteken, ugyanebben az időpontban új rész követ.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...