- Hirdetés -

A mozi él és élni akar

|

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema City médiaértékesítési igazgatója és Buda Andrea, a Cinema City PR- és marketing igazgatója voltak a vendégei. A podcast második részében pedig Takács Borbála, az Adevinta Hungary marketingigazgatója mesélt a használtcikk-piac jelenéről és a Jófogás.hu vevőinek motivációjáról.

Bármilyen interjúra megy, Buda Andreának rendszeresen nekiszegezik a kérdést, miszerint „haldoklik-e a mozi?”, szerencsére mindig azt válaszolhatja, hogy nem, hiszen párszor – a televízió, a DVD-lemezek megjelenésekor – már temették, mégis életben maradt. A covid járvány nekik sem kedvezett, de a számok azt mutatják, hogy kezdenek visszaállni a 2020-at megelőző időszakra, ehhez persze húzócímek, izgalmas kampányok szükségeltetnek.

A „streamingveszélyről” pedig azt gondolja, hogy „teljesen más az élmény, nem ugyanúgy készülsz rá, hiszen a mozi az otthonon kívüli szórakozási, filmnézési lehetőség”. A mozilátogatást az egy év alatt bemutatott új filmek száma erősen befolyásolja, erre nagyon jó példa az Avatar 2, amit több mint egymillióan néztek meg itthon a premier óta. A nagy filmek egyébként továbbra is moziban jelennek meg először, streamingre csak később kerülnek, ezért nem lehet konkurenciának tekinteni utóbbit. Sőt, ez jellemzően nagyobb bevételt hoz a cégeknek, mintha egyszerre jelent volna meg az adott produkció mindkét platformon.

„Az időablak nagyon fontos szempont, mert a hirdetőink a márkáikkal a filmeken keresztül érik el először a mozilátogatókat” – mondja Kiss Zsuzsanna. „A meghirdetett kezdési időpontban a nézők 89%-a már bent ül” – teszi hozzá, ami rendkívül fontos adat a hirdetők számára. A leggyakoribb reklámok ilyenkor a pénzügyi szektorhoz, autóiparhoz, és szórakoztató elektronikához kapcsolódnak, és érdekes módon a covid után megjelent egy új szektor – a streaming.

A podcastben szó esett még ezen kívül arról, hogy növeli-e a mozis reklám ázsióját, hogy a néző nem tud „elmenekülni” előle, hogy ha a streaming nem a mozizás konkurenciája, akkor mire tekint így az ipar és meddig lehet fejleszteni a moziélményt?

Az adás második, Zöldövezet című részében az Adevinta Hungary marketingigazgatójával, Takács Borbálával beszélgettek a műsorvezetők, aki elmesélte, mennyire sokféle rétegnek szól a Jófogás.hu. „Ott vannak, azok böngészni jönnek, azok is, akik számára a használtcikk vásárlás egyfajta fenntarthatóságtudatos kérdés, és azok is, akiknek anyagi szempontból jelent megoldást a használtcikkek adása, vétele” - mondja Takács. Tévhit tehát, hogy csak az vesz használtcikket, akinek nincsen pénze újra, sőt, „minden második ember kincskeresésként tekint a használtcikk adásvételre”. A Jófogás segít összekapcsolni különböző üzeneteket, például nem biztos, hogy az embernek a fenntarthatóságról rögtön az jut eszébe, hogy olyan terméket vegyen, amit nem kell újra legyártani, csomagolni, így ezzel is védi a Földet.

Mi állt a szlogenváltás mögött, hogy foglalkozik a Jófogás a vevőkkel és az eladókkal egyszerre és hogyan küzdenek a felelős állattartásért? Kiderül a teljes adásból, ami itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...

A Bajnokok Ligája tökéletesen hozza a számokat

Hosszú interjút adott a Telexnek Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, amelyben többek között szóba került a streamingszolgáltatásuk és a Bajnokok Ligája közvetítések, illetve a 4iG-vel kötött megállapodásuk is. Konkrét számokat ugyan nem közölt...

Megújult weboldallal folytatja a FleishmanHillard Budapest

A FleishmanHillard Budapest, korábbi nevén Café PR, elindította az új névhez illeszkedő új weboldalát a www.fleishmanhillard.hu címen. Ez a lépés az ügynökség történetének új fejezetét jelzi, amely a digitális jelenlét megerősítésével és az ügyfelekkel...

Végtelen szórakozást ígér a Direct Now app

Fedezd fel a legjobb műsorokat és szerezz élményeket a Direct Now alkalmazásban, ahol a csatornák élő adásai mellett a folyamatosan bővülő videótárban is böngészhetsz. Akár könnyed szórakozásra vágysz, akár egy kis borzongás hiányzik az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...