- Hirdetés -

A nemek közti egyenlőségért küzd a Mars

|

A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, csokoládé-, élelmiszer- és állateledel gyártója nemrég 88 országból több mint tízezer nőt kérdezett meg: minek kell változnia ahhoz, hogy a lehető legtöbb nő érvényesüljön a képességeinek megfelelően? A tanulmány rávilágít, hogy a nők világszerte tapasztalnak különféle régóta fennálló vagy éppen új akadályokat, amelyek gátolják kiteljesedésüket. A nemzetközi nőnap kiváló alkalmat teremt a Mars számára, hogy újfent kiálljon a nemek közötti egyenlőség mellett, és erre ösztönözze a többi vállalatot is.

A Világgazdasági Fórum elemzése szerint körülbelül 132 évre lenne szükség a nemek közti egyenlőség eléréséhez világszinten. Az olyan vállalatok számára, mint a Mars, rendelkezésre állnak olyan eszközök, amelyekkel áttörés érhető el egy boldogabb és befogadóbb világ megteremtése érdekében. A vállalat hitvallása szerint a nemek közti egyenlőség nem csupán a cégek növekedését és gyarapodását segíti elő, de a nőkben rejlő lehetőségek teljes kiaknázását is biztosítaná – amire a cég Full Potential nevet viselő cselekvési programja is rávilágít. A Mars a #HereToBeHeard tanulmányának eredményeire építve ösztönöz mindenkit, beleértve a magánszektor képviselőit, a kormányzati szereplőket és a magánszemélyeket is, hogy legyenek aktívak a nemek közötti egyenlőség előmozdításában.

A 10 ezer fős kutatás eredményei alapján a Mars összegyűjtötte azokat a javaslatait, amelyekkel a vállalatok támogatni tudják a nők önmegvalósítását:

Nemek közötti egyenlőség - a felsővezetésben is

A nők képesek komoly szerepet betölteni az üzleti élet valamennyi területén és pozíciójában, legyen szó akár kiskereskedelemről vagy mezőgazdaságról. A nemek közti egyenlőség fontosságát a Világbank és a McKinsey Global Institute kutatásai is egyértelműen bizonyítják, rámutatva, hogy azok a cégek, amelyekre a nemi sokszínűség jellemző, minden téren jobban teljesítenek. Ennek elérése érdekében a Mars például elkötelezetten támogatja az olyan munkakörnyezet megteremtését, ahol nemtől függetlenül mindenkinek esélye van a benne rejlő lehetőségek kamatoztatása. A Mars Central Europe, a világcég regionális központja régóta élen jár a nemi sokszínűség és a nemek közti egyensúly megteremtésében: 2023 első negyedévében a felsővezetésben dolgozók 45 százaléka volt nő.

"A Mars Central Europe aktívan támogatja a férfiak és nők egyenlő karrierlehetőségeit. Büszkék vagyunk arra, hogy a közép-európai csapatunkban 45 százalék a női felsővezetők aránya, ami egy olyan munkakörnyezet eredménye, ahol nemtől függetlenül mindenki boldogulhat. Célunk, hogy példát mutassunk más vállalatok számára, mivel azt szeretnénk, ha még több nő lépne előre az üzleti életben" - mondta Daria Maslovskaya, a Mars Central Europe HR és szervezetfejlesztési igazgatója.

A női ambíciók támogatása

A tanulmányra adott válaszok alapján a nők igénylik, hogy a vállalatok hozzanak létre olyan támogatási-, mentorálási- és képzési programokat, amelyekkel a legkülönfélébb társadalmi és családi háttérrel rendelkező női munkavállalókat támogathatják. A Mars maga is a fejlődés, különösen a vezetői képességfejlesztés elkötelezett támogatója, az olyan mentorprogramokon keresztül, mint a Women Leading Purposefully - amelyben már 500 nő vett részt.

Rugalmas munkakörülmények biztosítása

A rugalmasság lehetővé teszi a munka és a család közti egyensúly megteremtését. Ezt a tényt minden vállalatnak érdemes szem előtt tartani, mivel az álláskeresők manapság nagyon gyakran az alapján döntenek egy állásajánlat elfogadásáról, hogy mennyire tudják majd összeegyeztetni a munkájukat a magánéletükkel. Ennek támogatását a munkáltatói oldalról olyan rugalmas munkalehetőségekkel lehet biztosítani, mint a távmunka, a rugalmas munkaidő, a részmunkaidős pozíciók, a csökkentett munkaidő és a munkamegosztás. Ezt a megközelítést alkalmazva, a Marsnál mindig nagy hangsúlyt fektettek a munka és a magánélet egyensúlyára, amit Daniela Hlavackova, a Mars közép-európai értékesítési igazgatójának karrierútja is remekül bizonyít.

„A Mars nagy hangsúlyt fektet munkatársai támogatására, fejlődésére. Karrierem során széleskörű tapasztalatot szereztem, különböző pozíciókat töltöttem be különböző területeken és régiókban anélkül, hogy ez veszélyeztette volna a magánéletemet. Amikor vezetővé léptettek elő, a rugalmas munkavégzés lehetővé tette számomra, hogy megőrizzem a munka és a család közti egyensúlyt. Sokszor találkoztam azzal a sztereotípiával, hogy egy kisgyermekes anya nem lehet jó felsővezető. Eldöntöttem, hogy rácáfolok erre. A szülés után korábban mentem vissza dolgozni, mint ahogy az Csehországban szokás, és magasabb pozícióba kerültem. Szeretnénk, hogy ezek a lehetőségek bárki számára elérhetőek legyenek, épp ezért a Marsnál az anyákat is támogatjuk, odafigyelve az igényeikre" - mondta Daniela Hlavackova, a Mars közép-európai értékesítési igazgatója.

A nemek közötti egyenlőséget figyelembe vevő marketingüzenetek és reklámok kidolgozása az egyes márkákon keresztül is

A vállalatok mellett a márkáknak és a hirdetőknek is felelősségük van abban, hogy olyan, előítéletektől mentes tartalmakkal támogassák az egyenlőbb világ létrejöttét, amelyekben mindenkit hitelesen és többdimenziósan ábrázolnak. A Mars reklámjaiban már kiegyensúlyozott a nők és férfiak aránya a főszerepekben, amit a közelmúltban bemutatott lila színű drazsé szereplő is bizonyít. A női jegyekkel bíró M&M's Purple bevezetésével a termékcsalád immár tökéletes egyensúlyban van a női és férfi karakterek tekintetében. A Mars egy nonprofit kutatószervezettel együttműködve minden évben felülvizsgálja a reklámjait, hogy elkerülhesse a nemi elfogultságot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...