- Hirdetés -

A show-nak folytatódnia kell

|

A hazai nézők körében töretlen népszerűségnek örvendenek a különféle show-műsorok, legyen szó zenei tehetségkutatóról, gasztroversenyről vagy párkereső műsorról. A tévécsatornák ontják magukból az új produkciókat, hatalmas a verseny a nézők kegyeiért és a hirdetőkért.

A hétvégi show-műsorok többnyire vezetik a nézettségi listákat, a nézők hétről hétre nagy lelkesedéssel követik az ilyen típusú produkciókat. A legnépszerűbbek a zenés tehetségkutatók, de a hazai sztárokat új oldalukról megmutató műsorok is rendre a nézettségi listán élmezőnyében találhatók. Hatalmas verseny folyik a nézők kegyeiért, a vezető kereskedelmi csatornák egymás után indítják az új és visszatérő show-műsoraikat.

Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója abban látja az ilyen produkciók sikerének titkát, hogy az emberek kikapcsolnak arra a pár órára, amíg nézik, és tudnak maguknak kedvencet találni, akiknek hétről hétre szurkolnak, sőt, a szavazatukkal befolyásolhatják az eredményt.

Új formátumok

A TV2 Csoport az idén több új formátummal is előrukkolt, az egyik ilyen a karibi térségben forgatott Money or Love. A SuperTV2-n évekig meghatározó tartalom volt a Jóban rosszban sorozat, azonban a nézői szokások átalakulásával arra a döntésre jutottak, hogy befejezik, és az így felszabaduló erőforrásokat több saját gyártású műsor előállítására fordítják. „Így jött a napi reality ötlete, amit eredetileg is ide terveztünk, mivel ma ez a típusú tartalom leginkább kábelcsatornán találja meg a közönségét. A Money or Love csatornaátlag feletti eredményt hoz, így teljesíti a feladatát. A kihívások között említhetjük a többnyelvű stáb napi munkájának összehangolását, de a pár hete elvonuló hurrikán jelentette a legnagyobb kihívást. Egy ilyen természeti csapás átélése mind a munkatársaink, mind a szereplők életében sokáig emlékezetes marad” – mutatott rá Fischer Gábor.

Szintén az idén láthatták először a nézők a TV2 Város vs. Vidék című produkcióját. „Jól
teljesített külföldön, és azt gondoltuk, hogy van két olyan műsorvezetőnk Tilla és Zsolti gazda
személyében, akiket erre a műsorra találtak ki, így megpróbáljuk, mert a nyárba belefér egy
ilyen kísérletezés. Az emberek szeretik a humoros tartalmat, és egy kicsit az őszi Farm VIP promójának is beillik ez a műsor” – hangsúlyozta. Ami az eredményeket illeti, a Város vs. Vidék
nagyjából azt hozta, amit vártak tőle, a folytatásról pedig még nem született döntés.

Ami a vidéki életérzést illeti, hamarosan folytatódik a Farm VIP. A forgatások pár hete befejeződtek, jelenleg gőzerővel zajlik az utómunka, és még az idén adásba kerül a népszerű reality következő évada. Az ismert személyiségeket a komfortzónájukból kimozgató produkció első évada 2020 novemberében debütált, és telitalálatnak bizonyult, hiszen rendre jól teljesített a nézettségi versenyben mind a kereskedelmi szempontból kiemelt korcsoportban, mind a teljes lakosságban.

A második évad tavaly novemberben került képernyőre, ekkor már ismerősként köszönthették a
nézők Gáspár Zsoltit, aki a gazda szerepét töltötte be, valamint Demcsák Zsuzsa műsorvezetőt.
A produkció úgy tűnik, tetszett a hazai közönségnek, mert tavaly is szép nézettségi számokat hozott.

 

Szeptemberben indult az RTL új show-műsora, a Tehetség első látásra. Az eddigi adatok alapján a produkció nem került be tíz legnézettebb hazai televíziós műsor közé, a csatorna ennek ellenére elégedett az eredményekkel. „Rendkívül izgalmas műsornak tartjuk, ami egy nehéz környezetben tud viszonylag jól teljesíteni. Ezzel a produkcióval egy másik alternatívát adunk a közönségnek, és úgy vettük észre, hogy ezt értékelik, hiszen kialakult egy stabil bázisa – mondta el Verebély Marcell, az RTL Magyarország kreatív producere. – Folyamatosan figyeljük, hogy milyen produkciók jelennek meg a világban. A Tehetség első látásra eredeti verzióját már az első évadja óta nézzük, és úgy éreztük, hogy minden elem megvan benne, amit itthon szerethetnek a nézők: a show-műsorok látványos világa, illetve a gameshow-k izgalma.”

Régi kedvencek

Az X-Faktor az idén is hozza a szokásos jó eredményeket. A produkció tíz évad után is egyértelműen közönségkedvenc. Verebély Marcell szerint a siker titka a stáb befektetett munkája, ami azért eredményez ilyen kiemelkedő teljesítményt, mert mindenki elhivatott a szakmája iránt. A stábtagok, a versenyzők, a műsorvezető és a mentorok is a maximumot hozzák ki magukból. „Azt szoktam mondani, hogy egy olyan műsor, mint például az X-Faktor a történet miatt tud kitűnni. Pontosabban, ha a néző azt érzi, hogy egy igaz mesét láthat a képernyőn, ami kizökkenti a szürke hétköznapokból és kikapcsolódást nyújt számára.”

Az emelkedő energiaárak és az infláció a látványos show-k előállítási költségeit is megemeli. „Az idén adásba kerülő műsorok már készen vannak, így jelenleg rövid távon nem érint minket a probléma. Mivel azonban nagyon gyorsan elkezdődik az új produkciók felvétele, ez valóban komoly kérdés. Egyfelől bízunk abban, hogy javul a helyzet, de fel kell készülni arra, hogy mi van, ha nem. Ebben az esetben kérdés, hogy az amúgy is drága magyar piac elbír-e további gyártásiköltség-emelkedést vagy le kell mondanunk bizonyos műsorokról. Ez a jövő zenéje, erre most senki sem tud válaszolni” - mutatott rá Fischer Gábor.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...