- Hirdetés -

A show-nak folytatódnia kell

|

- Hirdetés -

A hazai nézők körében töretlen népszerűségnek örvendenek a különféle show-műsorok, legyen szó zenei tehetségkutatóról, gasztroversenyről vagy párkereső műsorról. A tévécsatornák ontják magukból az új produkciókat, hatalmas a verseny a nézők kegyeiért és a hirdetőkért.

A hétvégi show-műsorok többnyire vezetik a nézettségi listákat, a nézők hétről hétre nagy lelkesedéssel követik az ilyen típusú produkciókat. A legnépszerűbbek a zenés tehetségkutatók, de a hazai sztárokat új oldalukról megmutató műsorok is rendre a nézettségi listán élmezőnyében találhatók. Hatalmas verseny folyik a nézők kegyeiért, a vezető kereskedelmi csatornák egymás után indítják az új és visszatérő show-műsoraikat.

Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója abban látja az ilyen produkciók sikerének titkát, hogy az emberek kikapcsolnak arra a pár órára, amíg nézik, és tudnak maguknak kedvencet találni, akiknek hétről hétre szurkolnak, sőt, a szavazatukkal befolyásolhatják az eredményt.

Új formátumok

A TV2 Csoport az idén több új formátummal is előrukkolt, az egyik ilyen a karibi térségben forgatott Money or Love. A SuperTV2-n évekig meghatározó tartalom volt a Jóban rosszban sorozat, azonban a nézői szokások átalakulásával arra a döntésre jutottak, hogy befejezik, és az így felszabaduló erőforrásokat több saját gyártású műsor előállítására fordítják. „Így jött a napi reality ötlete, amit eredetileg is ide terveztünk, mivel ma ez a típusú tartalom leginkább kábelcsatornán találja meg a közönségét. A Money or Love csatornaátlag feletti eredményt hoz, így teljesíti a feladatát. A kihívások között említhetjük a többnyelvű stáb napi munkájának összehangolását, de a pár hete elvonuló hurrikán jelentette a legnagyobb kihívást. Egy ilyen természeti csapás átélése mind a munkatársaink, mind a szereplők életében sokáig emlékezetes marad” – mutatott rá Fischer Gábor.

Szintén az idén láthatták először a nézők a TV2 Város vs. Vidék című produkcióját. „Jól
teljesített külföldön, és azt gondoltuk, hogy van két olyan műsorvezetőnk Tilla és Zsolti gazda
személyében, akiket erre a műsorra találtak ki, így megpróbáljuk, mert a nyárba belefér egy
ilyen kísérletezés. Az emberek szeretik a humoros tartalmat, és egy kicsit az őszi Farm VIP promójának is beillik ez a műsor” – hangsúlyozta. Ami az eredményeket illeti, a Város vs. Vidék
nagyjából azt hozta, amit vártak tőle, a folytatásról pedig még nem született döntés.

Ami a vidéki életérzést illeti, hamarosan folytatódik a Farm VIP. A forgatások pár hete befejeződtek, jelenleg gőzerővel zajlik az utómunka, és még az idén adásba kerül a népszerű reality következő évada. Az ismert személyiségeket a komfortzónájukból kimozgató produkció első évada 2020 novemberében debütált, és telitalálatnak bizonyult, hiszen rendre jól teljesített a nézettségi versenyben mind a kereskedelmi szempontból kiemelt korcsoportban, mind a teljes lakosságban.

A második évad tavaly novemberben került képernyőre, ekkor már ismerősként köszönthették a
nézők Gáspár Zsoltit, aki a gazda szerepét töltötte be, valamint Demcsák Zsuzsa műsorvezetőt.
A produkció úgy tűnik, tetszett a hazai közönségnek, mert tavaly is szép nézettségi számokat hozott.

 

Szeptemberben indult az RTL új show-műsora, a Tehetség első látásra. Az eddigi adatok alapján a produkció nem került be tíz legnézettebb hazai televíziós műsor közé, a csatorna ennek ellenére elégedett az eredményekkel. „Rendkívül izgalmas műsornak tartjuk, ami egy nehéz környezetben tud viszonylag jól teljesíteni. Ezzel a produkcióval egy másik alternatívát adunk a közönségnek, és úgy vettük észre, hogy ezt értékelik, hiszen kialakult egy stabil bázisa – mondta el Verebély Marcell, az RTL Magyarország kreatív producere. – Folyamatosan figyeljük, hogy milyen produkciók jelennek meg a világban. A Tehetség első látásra eredeti verzióját már az első évadja óta nézzük, és úgy éreztük, hogy minden elem megvan benne, amit itthon szerethetnek a nézők: a show-műsorok látványos világa, illetve a gameshow-k izgalma.”

Régi kedvencek

Az X-Faktor az idén is hozza a szokásos jó eredményeket. A produkció tíz évad után is egyértelműen közönségkedvenc. Verebély Marcell szerint a siker titka a stáb befektetett munkája, ami azért eredményez ilyen kiemelkedő teljesítményt, mert mindenki elhivatott a szakmája iránt. A stábtagok, a versenyzők, a műsorvezető és a mentorok is a maximumot hozzák ki magukból. „Azt szoktam mondani, hogy egy olyan műsor, mint például az X-Faktor a történet miatt tud kitűnni. Pontosabban, ha a néző azt érzi, hogy egy igaz mesét láthat a képernyőn, ami kizökkenti a szürke hétköznapokból és kikapcsolódást nyújt számára.”

Az emelkedő energiaárak és az infláció a látványos show-k előállítási költségeit is megemeli. „Az idén adásba kerülő műsorok már készen vannak, így jelenleg rövid távon nem érint minket a probléma. Mivel azonban nagyon gyorsan elkezdődik az új produkciók felvétele, ez valóban komoly kérdés. Egyfelől bízunk abban, hogy javul a helyzet, de fel kell készülni arra, hogy mi van, ha nem. Ebben az esetben kérdés, hogy az amúgy is drága magyar piac elbír-e további gyártásiköltség-emelkedést vagy le kell mondanunk bizonyos műsorokról. Ez a jövő zenéje, erre most senki sem tud válaszolni” - mutatott rá Fischer Gábor.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...

Hatodszor választotta meg elnöknek Kovács Tibort az MLE

Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Lapkiadók Egyesülete, amelyen hatodszor választották elnöknek Kovács Tibort, a Ringier Hungary Kft. vezetőjét. A 2024-2025-ös időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tisztújító közgyűlése október...

Ragaszkodunk a gyors nethez és a streaminghez

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a...

A TV2 magabiztosan vezeti a főműsoridős nézettségi versenyt (x)

Az elmúlt 12 hónapban kiemelkedő nézettségi eredményeket ért el a TV2. Ez többek között annak köszönhető, hogy az október 4-én 26. születésnapját ünneplő TV2 tavaly a kiemelten fontos őszi tévés főszezonban átvette a vezetést...

Új igazgatóval folytatja a Continental váci üzeme

A Continental csoporthoz tartozó, váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatói posztját az eddigi minőségirányítási vezető, Győrffy Sándor tölti be 2023. október 1-jétől. A váci üzem sikeres és fenntartható működéséhez nagyban hozzájárult elődje, Purgel...

Intenzív terjeszkedésben az Ipsilon Group

Az Ipsilon Group felvásárolta a Creative Dock Hungary-t és többségi tulajdont szerzett a Boarding HR-ben. A két tranzakcióval a vállalat megkerülhetetlen szereplővé vált az új termékek és szolgáltatások felépítésében (venture building), a belső innovációs...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Együttműködik a UnionPay és a K&H

A UnionPay a magyarországi K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft.-vel együttműködve 2023. szeptember 25-én, a K&H Csoport budapesti székházában tartotta a nagyszabású UnionPay kártyaelfogadási megállapodás sikeres elindítását bejelentő aláírási ünnepségét, amelyen részt vett a China UnionPay...

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....