A TOP3 hazai kiadó közül csak a Ringier Axel Springer erősödött printben (x)

Erősebb piaci pozíciót hozott az első három negyedév a Ringier Axel Springernek: saját szegmensében nőtt a Blikk, a GLAMOUR, és a Kiskegyed szelete is a print piaci tortából, nem csupán az értékesített példányszámokat nézve, de hirdetési bevételek tekintetében is. Ezzel a RAS Magyarország volt az egyetlen a TOP 3 hazai kiadóvállalat közül, amely az elmúlt 12 hónapban növelte reklámbevételét. (x)

Zsugorodik a piac és tisztul is – mutatják 2020 első három negyedévének MATESZ és Adex adatai. Bár 2020 médiapiaci és gazdasági változásai további térvesztést hoztak a print médiának, ugyanakkor kirajzolták azoknak a sajtótermékeknek a körvonalát is, amelyek a piaci verseny és a járványkrízis mellett is erős teljesítményt tudnak felmutatni.

Mind az áruspiaci, mind a reklámbevételi mutatókat vizsgálva megállapítható, hogy a hazai TOP kiadóvállalatok közül a tavalyi év azonos időszakához képest kizárólag a Ringier Axel Springer Magyarország erősödött: áruspiaci részesedése a női és bulvár lapszegmensekben jelenleg már 32 százalékos , hirdetési bevételeit pedig 20 százalékkal növelte 2019 Q3-as időszakához képest. A kiadó megítélése szerint ez részben annak a gyors és rugalmas újratervezési folyamatnak köszönhető, amellyel a járványhatásokra reagáltak. A rohamosan átalakuló olvasói viselkedésmintákat szem előtt tartva és a hirdető partnerekkel szorosan együttműködve azonnali, innovatív válaszlépéseket adtak az idei év kihívásaira, ezek mentén alakították át a kiadói stratégiát.

A Blikkre a nehéz időkben is számítanak az olvasók és a hirdetők

A Blikk tovább szilárdította piacvezető pozícióját, amelyet immár 18 éve őriz. A járvány érkezésekor a márka gyorsan lépett: erős társadalmi szerepvállalással kombinálta a közérthető tájékoztatást, átalakította tartalomstruktúráját és friss formátumokat vezetett be. Az előző év azonos időszakához viszonyítva 2020 első három negyedévében 7 százalékkal tudta növelni részesedést az auditált bulvár napilapok piacán, így annak már 63 százalékát tudhatja magáénak. Mindeközben pedig a Blikk.hu stabil helyet foglal el a TOP4 leglátogatottabb hazai híroldal között az átlagos napi egyedi látogatószámot tekintve. Így összességben a márka több mint félmillió napilapolvasó és hétszázezer online látogató figyelmét élvezi.

Az olvasók mellett a hirdetők is kitartanak: bár az idei év a reklámpiacot is megrázta, a Blikk +13 százalékos reklámbevétel-növekedést tudott elkönyvelni az elmúlt egy év viszonylatában.

Erős nők

A havi megjelenésű glossy magazinok közül számos kiadvány hozott radikális üzleti döntéseket az első három negyedévben: elbúcsúzott a print piactól a Cosmopolitan, számos női magazin pedig kéthavi periodikára váltott. Nem így tett a GLAMOUR, amely Q3-ban már 77 százalékos piaci részt szerzett magának a glossy szegmensből, több testhosszal megelőzve minden más glossy magazint a piacon. Digitális vonalon sem veszített erejéből a márka, hiszen októberben újabb rekordra tett szert a GLAMOUR-napok mobilapplikáció: a legutóbbi őszi kuponnapok mobilalkalmazása megközelítette a százezres letöltésszámot.

A járvány ellenére is a heti bevásárlások része maradt a Kiskegyed: továbbra is ez az egyetlen hazai print kiadvány, amely képes 100.000 feletti árus értékesítést elérni lapszámonként.

A legfrissebb adatok szerint a női hetilapok piacán közel 2 millió eladott példánnyal mintegy 50%-os piaci részesedést tudhatnak magáénak az árus értékesítésből a Ringier Axel Springer női hetilap-portfóliója.

Megnőtt az igény a megbízható egészségügyi tartalmak iránt

A járvány első, tavaszi támadása és az őszi második hullám érkezése is rekord forgalmat hozott az EgészségKalauz.hu számára. A tematikus portál látogatottsága mindössze egy év leforgása alatt másfélszeresére ugrott: oldalletöltéseinek és felhasználószámának éves adatait vizsgálva havi és napi bontásban egyaránt 52 százalékos növekedési tendencia rajzolódik ki. A 2020 januártól szeptemberig tartó időszakban az EgészségKalauz oldalletöltéseinek száma havonta átlagosan 1,3 millióval szárnyalta felül az egy évvel korábbi értékeket, az oldal direkt forgalma pedig közel 120 százalékos növekedéssel több mint a duplájára ugrott. A márka stabil erősödését jelzi, hogy az oldalra mutató organikus találatok száma is 55 százalékkal nőtt.

A kiugró teljesítmény rávilágít: járványhelyzet idején minden korábbinál jobban felértékelődnek a megbízható forrásból származó egészségügyi tartalmak. Az EgészségKalauz szakemberek bevonásával készített közérthető, hiteles cikkekkel veszi fel a harcot az álhírekkel és megtévesztő információkkal szemben. (x)

 

1. MATESZ Q3 gyorsjelentés, darabonkénti értékesített példányszám alapján

2. Adex adatbázis

3. MATESZ 2020 Q3-as gyorsjelentés, aktívan értékesített példányszám alapú részesedés

4. Gemius DKT, Rating

5. 2020 november, átlagos napi látogatottság (RU)

6. MATESZ Q3 gyorsjelentés, aktív értékesített példányszám

7. MATESZ Q3 gyorsjelentés

8. MATESZ Q3-as gyorsjelentés alapján, női klasszikus hetilapokat nézve (Fanny, Nők Lapja, Meglepetés, Kiskegyed, Blikk Nők)

9. Gemius DKT, Rating és Google Analytics