- Hirdetés -

A TOP3 hazai kiadó közül csak a Ringier Axel Springer erősödött printben (x)

|

- Hirdetés -

Erősebb piaci pozíciót hozott az első három negyedév a Ringier Axel Springernek: saját szegmensében nőtt a Blikk, a GLAMOUR, és a Kiskegyed szelete is a print piaci tortából, nem csupán az értékesített példányszámokat nézve, de hirdetési bevételek tekintetében is. Ezzel a RAS Magyarország volt az egyetlen a TOP 3 hazai kiadóvállalat közül, amely az elmúlt 12 hónapban növelte reklámbevételét. (x)

Zsugorodik a piac és tisztul is – mutatják 2020 első három negyedévének MATESZ és Adex adatai. Bár 2020 médiapiaci és gazdasági változásai további térvesztést hoztak a print médiának, ugyanakkor kirajzolták azoknak a sajtótermékeknek a körvonalát is, amelyek a piaci verseny és a járványkrízis mellett is erős teljesítményt tudnak felmutatni.

Mind az áruspiaci, mind a reklámbevételi mutatókat vizsgálva megállapítható, hogy a hazai TOP kiadóvállalatok közül a tavalyi év azonos időszakához képest kizárólag a Ringier Axel Springer Magyarország erősödött: áruspiaci részesedése a női és bulvár lapszegmensekben jelenleg már 32 százalékos , hirdetési bevételeit pedig 20 százalékkal növelte 2019 Q3-as időszakához képest. A kiadó megítélése szerint ez részben annak a gyors és rugalmas újratervezési folyamatnak köszönhető, amellyel a járványhatásokra reagáltak. A rohamosan átalakuló olvasói viselkedésmintákat szem előtt tartva és a hirdető partnerekkel szorosan együttműködve azonnali, innovatív válaszlépéseket adtak az idei év kihívásaira, ezek mentén alakították át a kiadói stratégiát.

A Blikkre a nehéz időkben is számítanak az olvasók és a hirdetők

A Blikk tovább szilárdította piacvezető pozícióját, amelyet immár 18 éve őriz. A járvány érkezésekor a márka gyorsan lépett: erős társadalmi szerepvállalással kombinálta a közérthető tájékoztatást, átalakította tartalomstruktúráját és friss formátumokat vezetett be. Az előző év azonos időszakához viszonyítva 2020 első három negyedévében 7 százalékkal tudta növelni részesedést az auditált bulvár napilapok piacán, így annak már 63 százalékát tudhatja magáénak. Mindeközben pedig a Blikk.hu stabil helyet foglal el a TOP4 leglátogatottabb hazai híroldal között az átlagos napi egyedi látogatószámot tekintve. Így összességben a márka több mint félmillió napilapolvasó és hétszázezer online látogató figyelmét élvezi.

Az olvasók mellett a hirdetők is kitartanak: bár az idei év a reklámpiacot is megrázta, a Blikk +13 százalékos reklámbevétel-növekedést tudott elkönyvelni az elmúlt egy év viszonylatában.

Erős nők

A havi megjelenésű glossy magazinok közül számos kiadvány hozott radikális üzleti döntéseket az első három negyedévben: elbúcsúzott a print piactól a Cosmopolitan, számos női magazin pedig kéthavi periodikára váltott. Nem így tett a GLAMOUR, amely Q3-ban már 77 százalékos piaci részt szerzett magának a glossy szegmensből, több testhosszal megelőzve minden más glossy magazint a piacon. Digitális vonalon sem veszített erejéből a márka, hiszen októberben újabb rekordra tett szert a GLAMOUR-napok mobilapplikáció: a legutóbbi őszi kuponnapok mobilalkalmazása megközelítette a százezres letöltésszámot.

A járvány ellenére is a heti bevásárlások része maradt a Kiskegyed: továbbra is ez az egyetlen hazai print kiadvány, amely képes 100.000 feletti árus értékesítést elérni lapszámonként.

A legfrissebb adatok szerint a női hetilapok piacán közel 2 millió eladott példánnyal mintegy 50%-os piaci részesedést tudhatnak magáénak az árus értékesítésből a Ringier Axel Springer női hetilap-portfóliója.

Megnőtt az igény a megbízható egészségügyi tartalmak iránt

A járvány első, tavaszi támadása és az őszi második hullám érkezése is rekord forgalmat hozott az EgészségKalauz.hu számára. A tematikus portál látogatottsága mindössze egy év leforgása alatt másfélszeresére ugrott: oldalletöltéseinek és felhasználószámának éves adatait vizsgálva havi és napi bontásban egyaránt 52 százalékos növekedési tendencia rajzolódik ki. A 2020 januártól szeptemberig tartó időszakban az EgészségKalauz oldalletöltéseinek száma havonta átlagosan 1,3 millióval szárnyalta felül az egy évvel korábbi értékeket, az oldal direkt forgalma pedig közel 120 százalékos növekedéssel több mint a duplájára ugrott. A márka stabil erősödését jelzi, hogy az oldalra mutató organikus találatok száma is 55 százalékkal nőtt.

A kiugró teljesítmény rávilágít: járványhelyzet idején minden korábbinál jobban felértékelődnek a megbízható forrásból származó egészségügyi tartalmak. Az EgészségKalauz szakemberek bevonásával készített közérthető, hiteles cikkekkel veszi fel a harcot az álhírekkel és megtévesztő információkkal szemben. (x)

 

1. MATESZ Q3 gyorsjelentés, darabonkénti értékesített példányszám alapján

2. Adex adatbázis

3. MATESZ 2020 Q3-as gyorsjelentés, aktívan értékesített példányszám alapú részesedés

4. Gemius DKT, Rating

5. 2020 november, átlagos napi látogatottság (RU)

6. MATESZ Q3 gyorsjelentés, aktív értékesített példányszám

7. MATESZ Q3 gyorsjelentés

8. MATESZ Q3-as gyorsjelentés alapján, női klasszikus hetilapokat nézve (Fanny, Nők Lapja, Meglepetés, Kiskegyed, Blikk Nők)

9. Gemius DKT, Rating és Google Analytics

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...

Technológia-imádó vállalkozó lett Az Év Marketingese

A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén...

Az Amazon streaming szolgáltatásába is érkeznek a reklámok

A jövő év elejétől hirdetések is láthatók lesznek az Amazon Prime Video szolgáltatásban, igaz egyelőre csak néhány piacon vezetik be az újítást. A cég a lépést azzal indokolta, hogy ezzel megteremtik az alapot ahhoz,...

Life in plastic, it’s fantastic – a Barbie-láz nyomában

A Greta Gerwig által rendezett élő szereplős Barbie a megjelenése utáni hétvégén 377 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, és mindössze három héttel később az egymilliárdos álomhatárt is átlépte. De nemcsak a film marketingesei...

A Covid-előtti időkhöz képest is többen vannak az Oktoberfesten

Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint. Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új helyszínen, változatos programokkal rendezik meg a Nemzeti Vágta hétvégi döntőjét

Változatos programokkal várja az érdeklődőket szombaton és vasárnap a Nemzeti Vágta döntője, amelyet a lóversenysorozat történetében először Budapesten kívül, Szilvásváradon rendeznek meg. A kétnapos eseményt a Szilvásváradi Lipicai Lovasközpontban tartják, amely Közép-Európa egyik legmodernebb...
Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....