- Hirdetés -

A TOP3 hazai kiadó közül csak a Ringier Axel Springer erősödött printben (x)

|

- Hirdetés -

Erősebb piaci pozíciót hozott az első három negyedév a Ringier Axel Springernek: saját szegmensében nőtt a Blikk, a GLAMOUR, és a Kiskegyed szelete is a print piaci tortából, nem csupán az értékesített példányszámokat nézve, de hirdetési bevételek tekintetében is. Ezzel a RAS Magyarország volt az egyetlen a TOP 3 hazai kiadóvállalat közül, amely az elmúlt 12 hónapban növelte reklámbevételét. (x)

Zsugorodik a piac és tisztul is – mutatják 2020 első három negyedévének MATESZ és Adex adatai. Bár 2020 médiapiaci és gazdasági változásai további térvesztést hoztak a print médiának, ugyanakkor kirajzolták azoknak a sajtótermékeknek a körvonalát is, amelyek a piaci verseny és a járványkrízis mellett is erős teljesítményt tudnak felmutatni.

Mind az áruspiaci, mind a reklámbevételi mutatókat vizsgálva megállapítható, hogy a hazai TOP kiadóvállalatok közül a tavalyi év azonos időszakához képest kizárólag a Ringier Axel Springer Magyarország erősödött: áruspiaci részesedése a női és bulvár lapszegmensekben jelenleg már 32 százalékos , hirdetési bevételeit pedig 20 százalékkal növelte 2019 Q3-as időszakához képest. A kiadó megítélése szerint ez részben annak a gyors és rugalmas újratervezési folyamatnak köszönhető, amellyel a járványhatásokra reagáltak. A rohamosan átalakuló olvasói viselkedésmintákat szem előtt tartva és a hirdető partnerekkel szorosan együttműködve azonnali, innovatív válaszlépéseket adtak az idei év kihívásaira, ezek mentén alakították át a kiadói stratégiát.

A Blikkre a nehéz időkben is számítanak az olvasók és a hirdetők

A Blikk tovább szilárdította piacvezető pozícióját, amelyet immár 18 éve őriz. A járvány érkezésekor a márka gyorsan lépett: erős társadalmi szerepvállalással kombinálta a közérthető tájékoztatást, átalakította tartalomstruktúráját és friss formátumokat vezetett be. Az előző év azonos időszakához viszonyítva 2020 első három negyedévében 7 százalékkal tudta növelni részesedést az auditált bulvár napilapok piacán, így annak már 63 százalékát tudhatja magáénak. Mindeközben pedig a Blikk.hu stabil helyet foglal el a TOP4 leglátogatottabb hazai híroldal között az átlagos napi egyedi látogatószámot tekintve. Így összességben a márka több mint félmillió napilapolvasó és hétszázezer online látogató figyelmét élvezi.

Az olvasók mellett a hirdetők is kitartanak: bár az idei év a reklámpiacot is megrázta, a Blikk +13 százalékos reklámbevétel-növekedést tudott elkönyvelni az elmúlt egy év viszonylatában.

Erős nők

A havi megjelenésű glossy magazinok közül számos kiadvány hozott radikális üzleti döntéseket az első három negyedévben: elbúcsúzott a print piactól a Cosmopolitan, számos női magazin pedig kéthavi periodikára váltott. Nem így tett a GLAMOUR, amely Q3-ban már 77 százalékos piaci részt szerzett magának a glossy szegmensből, több testhosszal megelőzve minden más glossy magazint a piacon. Digitális vonalon sem veszített erejéből a márka, hiszen októberben újabb rekordra tett szert a GLAMOUR-napok mobilapplikáció: a legutóbbi őszi kuponnapok mobilalkalmazása megközelítette a százezres letöltésszámot.

A járvány ellenére is a heti bevásárlások része maradt a Kiskegyed: továbbra is ez az egyetlen hazai print kiadvány, amely képes 100.000 feletti árus értékesítést elérni lapszámonként.

A legfrissebb adatok szerint a női hetilapok piacán közel 2 millió eladott példánnyal mintegy 50%-os piaci részesedést tudhatnak magáénak az árus értékesítésből a Ringier Axel Springer női hetilap-portfóliója.

Megnőtt az igény a megbízható egészségügyi tartalmak iránt

A járvány első, tavaszi támadása és az őszi második hullám érkezése is rekord forgalmat hozott az EgészségKalauz.hu számára. A tematikus portál látogatottsága mindössze egy év leforgása alatt másfélszeresére ugrott: oldalletöltéseinek és felhasználószámának éves adatait vizsgálva havi és napi bontásban egyaránt 52 százalékos növekedési tendencia rajzolódik ki. A 2020 januártól szeptemberig tartó időszakban az EgészségKalauz oldalletöltéseinek száma havonta átlagosan 1,3 millióval szárnyalta felül az egy évvel korábbi értékeket, az oldal direkt forgalma pedig közel 120 százalékos növekedéssel több mint a duplájára ugrott. A márka stabil erősödését jelzi, hogy az oldalra mutató organikus találatok száma is 55 százalékkal nőtt.

A kiugró teljesítmény rávilágít: járványhelyzet idején minden korábbinál jobban felértékelődnek a megbízható forrásból származó egészségügyi tartalmak. Az EgészségKalauz szakemberek bevonásával készített közérthető, hiteles cikkekkel veszi fel a harcot az álhírekkel és megtévesztő információkkal szemben. (x)

 

1. MATESZ Q3 gyorsjelentés, darabonkénti értékesített példányszám alapján

2. Adex adatbázis

3. MATESZ 2020 Q3-as gyorsjelentés, aktívan értékesített példányszám alapú részesedés

4. Gemius DKT, Rating

5. 2020 november, átlagos napi látogatottság (RU)

6. MATESZ Q3 gyorsjelentés, aktív értékesített példányszám

7. MATESZ Q3 gyorsjelentés

8. MATESZ Q3-as gyorsjelentés alapján, női klasszikus hetilapokat nézve (Fanny, Nők Lapja, Meglepetés, Kiskegyed, Blikk Nők)

9. Gemius DKT, Rating és Google Analytics

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

Új eszköz segíti a marketingtervezést

Mostantól a márkák pár kattintással lemérhetik a saját online csatornáikon végzett aktivitások hatékonyságát is a SentiOne új funkciójával. Az online listening platform mesterséges intelligenciával eddig is 96%-os pontossággal ismerte fel a publikus online...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA