- Hirdetés -

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

|

- Hirdetés -

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser

133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít?

Természetesen elégedettek vagyunk az elért eredménnyel és a növekedéssel, ami a fejlesztéseknek, a szolgáltatásoknak, a jó áraknak és az online és offline tér kihasználtságának és szinergiájának és a törzsvásárlói program kedveltségének és előnyeinek is köszönhető. Évről évre hasonló növekedést sikerült elérnünk, a célunk ennek a szintnek a megtartása volt, természetesen voltak pesszimistább jóslatok is házon belül, de összességében nagyon elégedetten zárjuk a gazdasági évet!

 

Szinte minden komoly szereplőnél nagyot nőtt a webshop forgalom is. Ti ezen a területen mekkorát tudtatok nőni?

Amennyiben csak az online területet nézem akkor az elmúlt gazdasági évhez képest 125 százalékos növekedést sikerült elérnünk, de volt olyan hónap is az éven belül, amikor az elmúlt év azonos időszakához képest 400 százalékot nőttünk.

Mit gondolsz, marad ez a dinamika az online esetében, vagy ha helyreáll az élet, akkor ilyen dinamikájú bővülésre nem kell számítani?

A pandémia hatására hatalmas növekedésen ment keresztül az online terület és olyan fejlesztések is megvalósulhattak, amelyekre korábban akár éveket kellett volna várni, így viszont prioritásban előnyt élveztek ezek a projektek. Az első hullám után az volt a célunk, hogy az akkor elért forgalmakat szinten tartsuk, de ehhez képest az elmúlt évben további fejlődést és növekedést realizáltunk. A jövő évi terveinkben is növekedéssel számolunk. Ha az élet helyre is áll, a vásárlási szokások örökre megváltoztak, előtérbe került a digitalizáció, az online megoldások és az új szolgáltatások.

Érdekes módon ti nem vagytok benne az örült nagy kuponnapokban és a Black Fridayben. De ezt nem hiba kihagyni?

Évekkel ezelőtt átszíneztük ezt a napot. A nagy akciókat, sorban állást, kifogyott készleteket és vásárlói reklamációkat elkerülvén ezen a területen is a példamutatás és a társadalmi felelősségvállalás került a középpontba. A Giving Friday kezdeményezés célja, hogy az ezen a napon online és offline realizálódott forgalom egy meghatározott százalékát jótékony célra ajánljuk fel és egy épp aktuális ügy megvalósulását támogassuk ezzel. Az idei évben ennek köszönhetően 19,5 millió forintot tudtunk felajánlani a Gyermek krízis alapítványnak.

Mennyire kell, hogy előtérne kerüljenek a fenntarthatósági szempontok a működésben? És most nem a kommunikációra gondolok, hanem inkább arra, hogy mondjuk amikor bővítitek a szortimentet, akkor ez számít?

Az első fenntartható, zöld, öko, bio vagy natur termékek már 10-15 évvel ezelőtt megjelentek a dm üzletek polcain. Természetesen korábban nem volt ekkora jelentősége, de ez évről-évre nőtt. A trendeket alakítani és nem követni szerettük volna. A dm célul tűzte ki, hogy vásárlóinak fenntartható alternatívákat adjon a hétköznapok döntéseihez: egyre több környezetbarát terméket kínálnak, a drogériapiacon elsőként utántöltő állomásokat vezettek be, 2021 áprilistól pedig környezetsemleges Pro Climate termékcsalád érkezett az üzletekbe. A Berlini Műszaki Egyetemmel közösen fejlesztették ki azt az egyedülálló koncepciót, amely során a termékek környezetre gyakorolt hatásait mindenre kiterjedően elemezték, majd a lehető legkisebbre csökkentették. A termék előállítása és ártalmatlanítása során keletkező, el nem kerülhető hatásokat öt környezeti hatást érintően kompenzálják: úgy, mint a CO2-kibocsátás, az eutrofizáció, a savasodás, a nyári szmog és az ózonréteg elvékonyodása. A hatások ellensúlyozásaként németországi természeti területek rehabilitációjával állítják helyre az ökológiai egyensúlyt. A saját márkák alatt érkező termékcsalád a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le.

Egy ilyen nehéz időszakban, mint ami mögöttünk van, gondolom nem keveset számít a munkáltatói márka. Mennyire voltatok, vagytok erősek ebben?

2021 februárjától megújult a dm karrieroldala, a nemzetközi koncepció alapján kidolgozott weboldal letisztult megjelenésével és extra funkcióival hűen tükrözi a szintén idén megújult munkáltatói szlogent. Újdonság, hogy az oldalon a dm konszern többi országában meghirdetett pozíciók is elérhetők, megpályázhatók. Ezzel párhuzamosan elindult a dm e-learning platformja is, a felületen az önálló fejlődés és tanulást segítő digitális oktatóanyagok érhetők el.

2021-ben 3. alkalommal nyerte el a dm Magyarország a „Megbízható Munkaadó” címet a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarától (DUIHK). A díjat a munkatársaink iránti példaértékű munka- és életkörülményekre irányuló kezdeményezéseink miatt kapta a dm, illetve az elmúlt év során, a járvány okozta kihívások ellenére tanúsított helytállásunkért, különös tekintettel a dolgozóink egészségmegőrzését szolgáló intézkedésekre.

A díjak egy dolog, de például ti is meg tudtátok tartani a kollégákat a Covid alatt? Vagy azért voltak elbocsátások?

Első pillanattól az volt a célunk, hogy megőrizzük a munkahelyeket. Büszkén mondhatom, hogy a Covid hatására egyetlen munkatársat sem kellett elküldenünk sem a raktárban, sem a központban, sem az értékesítés területén. Természetesen volt olyan időszak amikor például a plázák zárva voltak és nem bonyolítottak akkora forgalmat az ott található dm üzletek mint korábban, de sok eladó-pénztáros, vagy épp központi munkatárs a megnövekedett rendelések miatt az online raktárban segített be éppen. Átszervezéssel vagy a feladatok újragondolásával sikerült mindenkit megtartanunk.

Mire fogtok jövőre a legjobban fókuszálni, miken lesznek a hangsúlyok?

Természetesen jövőre is a két stratégiai alap pillér lesz a legfontosabb a dm életében, ez pedig a Tartós Ár koncepció a Mindig megéri kommunikációval, és a Törzsvásárlói program. Ezen felül az üzletek fejlesztése, az online shop szolgáltatásainak magasabb szintre emelése és a fenntarthatóság lesz a középpontban, de természetesen folytatjuk a társadalmi felelősségvállalás kampányainkat is.

És te mire fókuszálsz? Rengeteget futsz, és nem is lassan! Mi a cél, hány kilométer, verseny, milyen idők?

Minden évben vannak kisebb nagyobb célok, minden területen szüksége van erre az embernek szerintem. A futás kapcsán vannak természetesen havi célok, ami esetemben átlag 200 kilométer, éves célok, ami idén a minimum 2021 kilométer összegyűjtése volt és verseny célok, ami nálam egy félmaratonnál 1:40 alatti idő, 10 kilométeren pedig 46 perc környéke. A félmaratoni időmet idén az első dm RUN versenyen 1:38 közelébe sikerült hozni, jövőre ezen szeretnék majd javítani.

Ki nyeri a Bajnokok Ligáját 2022-ben?

Sajnos nem a Juventus, ebben biztos vagyok. A formát és a lehetőségeket tekintve szerintem jelenleg a Bayern München és a Chelsea van a legmagasabb szinten.

Jövő év végén foci-vb lesz katarban. Nagy Juve drukker vagy, gondolom akkor az olasz válogatott a kedvenc. Elég jól nyomták az EB-n. De mi lesz a VB-n, megnyerik?

Arra először ki kellene jutniuk… ha már nekünk nem sikerült, legalább nekik tudjak szurkolni. Fura lesz karácsonykor VB-t nézni a sivatagban. 😉

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....