- Hirdetés -

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

|

- Hirdetés -

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser

133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít?

Természetesen elégedettek vagyunk az elért eredménnyel és a növekedéssel, ami a fejlesztéseknek, a szolgáltatásoknak, a jó áraknak és az online és offline tér kihasználtságának és szinergiájának és a törzsvásárlói program kedveltségének és előnyeinek is köszönhető. Évről évre hasonló növekedést sikerült elérnünk, a célunk ennek a szintnek a megtartása volt, természetesen voltak pesszimistább jóslatok is házon belül, de összességében nagyon elégedetten zárjuk a gazdasági évet!

 

Szinte minden komoly szereplőnél nagyot nőtt a webshop forgalom is. Ti ezen a területen mekkorát tudtatok nőni?

Amennyiben csak az online területet nézem akkor az elmúlt gazdasági évhez képest 125 százalékos növekedést sikerült elérnünk, de volt olyan hónap is az éven belül, amikor az elmúlt év azonos időszakához képest 400 százalékot nőttünk.

Mit gondolsz, marad ez a dinamika az online esetében, vagy ha helyreáll az élet, akkor ilyen dinamikájú bővülésre nem kell számítani?

A pandémia hatására hatalmas növekedésen ment keresztül az online terület és olyan fejlesztések is megvalósulhattak, amelyekre korábban akár éveket kellett volna várni, így viszont prioritásban előnyt élveztek ezek a projektek. Az első hullám után az volt a célunk, hogy az akkor elért forgalmakat szinten tartsuk, de ehhez képest az elmúlt évben további fejlődést és növekedést realizáltunk. A jövő évi terveinkben is növekedéssel számolunk. Ha az élet helyre is áll, a vásárlási szokások örökre megváltoztak, előtérbe került a digitalizáció, az online megoldások és az új szolgáltatások.

Érdekes módon ti nem vagytok benne az örült nagy kuponnapokban és a Black Fridayben. De ezt nem hiba kihagyni?

Évekkel ezelőtt átszíneztük ezt a napot. A nagy akciókat, sorban állást, kifogyott készleteket és vásárlói reklamációkat elkerülvén ezen a területen is a példamutatás és a társadalmi felelősségvállalás került a középpontba. A Giving Friday kezdeményezés célja, hogy az ezen a napon online és offline realizálódott forgalom egy meghatározott százalékát jótékony célra ajánljuk fel és egy épp aktuális ügy megvalósulását támogassuk ezzel. Az idei évben ennek köszönhetően 19,5 millió forintot tudtunk felajánlani a Gyermek krízis alapítványnak.

Mennyire kell, hogy előtérne kerüljenek a fenntarthatósági szempontok a működésben? És most nem a kommunikációra gondolok, hanem inkább arra, hogy mondjuk amikor bővítitek a szortimentet, akkor ez számít?

Az első fenntartható, zöld, öko, bio vagy natur termékek már 10-15 évvel ezelőtt megjelentek a dm üzletek polcain. Természetesen korábban nem volt ekkora jelentősége, de ez évről-évre nőtt. A trendeket alakítani és nem követni szerettük volna. A dm célul tűzte ki, hogy vásárlóinak fenntartható alternatívákat adjon a hétköznapok döntéseihez: egyre több környezetbarát terméket kínálnak, a drogériapiacon elsőként utántöltő állomásokat vezettek be, 2021 áprilistól pedig környezetsemleges Pro Climate termékcsalád érkezett az üzletekbe. A Berlini Műszaki Egyetemmel közösen fejlesztették ki azt az egyedülálló koncepciót, amely során a termékek környezetre gyakorolt hatásait mindenre kiterjedően elemezték, majd a lehető legkisebbre csökkentették. A termék előállítása és ártalmatlanítása során keletkező, el nem kerülhető hatásokat öt környezeti hatást érintően kompenzálják: úgy, mint a CO2-kibocsátás, az eutrofizáció, a savasodás, a nyári szmog és az ózonréteg elvékonyodása. A hatások ellensúlyozásaként németországi természeti területek rehabilitációjával állítják helyre az ökológiai egyensúlyt. A saját márkák alatt érkező termékcsalád a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le.

Egy ilyen nehéz időszakban, mint ami mögöttünk van, gondolom nem keveset számít a munkáltatói márka. Mennyire voltatok, vagytok erősek ebben?

2021 februárjától megújult a dm karrieroldala, a nemzetközi koncepció alapján kidolgozott weboldal letisztult megjelenésével és extra funkcióival hűen tükrözi a szintén idén megújult munkáltatói szlogent. Újdonság, hogy az oldalon a dm konszern többi országában meghirdetett pozíciók is elérhetők, megpályázhatók. Ezzel párhuzamosan elindult a dm e-learning platformja is, a felületen az önálló fejlődés és tanulást segítő digitális oktatóanyagok érhetők el.

2021-ben 3. alkalommal nyerte el a dm Magyarország a „Megbízható Munkaadó” címet a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarától (DUIHK). A díjat a munkatársaink iránti példaértékű munka- és életkörülményekre irányuló kezdeményezéseink miatt kapta a dm, illetve az elmúlt év során, a járvány okozta kihívások ellenére tanúsított helytállásunkért, különös tekintettel a dolgozóink egészségmegőrzését szolgáló intézkedésekre.

A díjak egy dolog, de például ti is meg tudtátok tartani a kollégákat a Covid alatt? Vagy azért voltak elbocsátások?

Első pillanattól az volt a célunk, hogy megőrizzük a munkahelyeket. Büszkén mondhatom, hogy a Covid hatására egyetlen munkatársat sem kellett elküldenünk sem a raktárban, sem a központban, sem az értékesítés területén. Természetesen volt olyan időszak amikor például a plázák zárva voltak és nem bonyolítottak akkora forgalmat az ott található dm üzletek mint korábban, de sok eladó-pénztáros, vagy épp központi munkatárs a megnövekedett rendelések miatt az online raktárban segített be éppen. Átszervezéssel vagy a feladatok újragondolásával sikerült mindenkit megtartanunk.

Mire fogtok jövőre a legjobban fókuszálni, miken lesznek a hangsúlyok?

Természetesen jövőre is a két stratégiai alap pillér lesz a legfontosabb a dm életében, ez pedig a Tartós Ár koncepció a Mindig megéri kommunikációval, és a Törzsvásárlói program. Ezen felül az üzletek fejlesztése, az online shop szolgáltatásainak magasabb szintre emelése és a fenntarthatóság lesz a középpontban, de természetesen folytatjuk a társadalmi felelősségvállalás kampányainkat is.

És te mire fókuszálsz? Rengeteget futsz, és nem is lassan! Mi a cél, hány kilométer, verseny, milyen idők?

Minden évben vannak kisebb nagyobb célok, minden területen szüksége van erre az embernek szerintem. A futás kapcsán vannak természetesen havi célok, ami esetemben átlag 200 kilométer, éves célok, ami idén a minimum 2021 kilométer összegyűjtése volt és verseny célok, ami nálam egy félmaratonnál 1:40 alatti idő, 10 kilométeren pedig 46 perc környéke. A félmaratoni időmet idén az első dm RUN versenyen 1:38 közelébe sikerült hozni, jövőre ezen szeretnék majd javítani.

Ki nyeri a Bajnokok Ligáját 2022-ben?

Sajnos nem a Juventus, ebben biztos vagyok. A formát és a lehetőségeket tekintve szerintem jelenleg a Bayern München és a Chelsea van a legmagasabb szinten.

Jövő év végén foci-vb lesz katarban. Nagy Juve drukker vagy, gondolom akkor az olasz válogatott a kedvenc. Elég jól nyomták az EB-n. De mi lesz a VB-n, megnyerik?

Arra először ki kellene jutniuk… ha már nekünk nem sikerült, legalább nekik tudjak szurkolni. Fura lesz karácsonykor VB-t nézni a sivatagban. 😉

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA