Olyan tapasztalatok gyűjthetők első kézből, amelyeket más forrásból nem igazán lehet beszerezni, a sok nagyszerű szakember jelenléte pedig komoly kihívást jelent az előadóknak, hiszen magasra teszi a mércét a prezentációk színvonala kapcsán – mondták el a tavalyi Marketing Masters konferencia előadói az mmonline.hu érdeklődésére. Beke Zsuzsa szerint az innovatív, kreatív, ugyanakkor költséghatékony megoldások nagy szerepet kapnak ma a marketingben, míg Grósz Judit úgy látja, a big data és az analitika hoznak forradalmi változásokat, és a hazai piac számára már nem a lemaradás felszámolása, hanem a felzárkózás a tét régiós szinten is.
Inspiráló volt előadni a tavalyi Marketing Masters konferencián – állították az mmonline.hu által megkérdezett szakemberek. Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és kommunikációs vezetője számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy ritka alkalom az, amikor ennyi kiváló és általam nagyra tartott szakember ad elő egy konferencián, ez nagyon magasra teszi a mércét a prezentációk szakmai színvonalát illetően. A szakember úgy véli, hogy kevés a valódi minőségi szakmai tartalmat nyújtó rendezvény, így egy ilyen eseménynek mindenképpen van helye a szakmai rendezvények palettáján, és tetszett neki, hogy számos esettanulmány prezentációra került sor.
Beke Zsuzsa érdeklődésünkre azt is elárulta, hogy nagyon inspiráló volt számára a konferencián való részvétel, és mint fogalmazott „ritkán izgulok konferencia előadások előtt, de most volt bennem izgalom”. Az inspiráló jelzőt használta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója is, amikor arról kérdeztük, hogy milyen volt előadni a tavalyi Marketing Masters-en. „Ebben a közegben mindig nagyon inspiráló előadni. És izgalmas is egyben, hiszen nincs helye mellébeszélésnek. Olyan, mint amikor nagyon komoly játékban vesz részt az ember: amíg tart, addig nem tudnak elkalandozni a gondolatok, nagyon ott kell lenni fejben. Ez azonban egy nagyon felszabadító érzés, ha érted, mire gondolok” – mondta el Grósz Judit.
A Microsoft marketing- és operatív igazgatója szerint a Top50 lista (Marketing&Media magazin, Top50 marketinges – a szerk.) helyezettjeinek társaságában előadni egyszerre megtisztelő és óriási feladat. Épp ezért azt tartotta szem előtt a felkészülés alatt, hogy olyan trendekről számoljon be, amelyek azonnal használható tudást adnak át az informatikai iparágból. Ismerve ennek a szektornak a tipikus „utazósebességét”, ez igazi kihívás.
Grósz Judit elmondta azt is, hogy olyan tapasztalatok gyűjthetők első kézből, amelyeket más forrásból nem igazán lehet beszerezni. „Rengeteget tanulunk egymástól, új szempontokat ismerünk meg, és azt sem szabad elfelejteni, hogy ez a rendezvény ideális ahhoz, hogy a hétköznapi rutinból kimozdulva, kicsit szabadabban, fennköltebben beszélgessünk a szakmáról. A leghasznosabbnak pedig azt érzem, hogy módunk van rá, hogy jobban megismerjük egymást” – tette hozzá a szakember.
A Marketing Masters kapcsán Grósz Judit szerint nagyon jó volt, hogy mindenki komolyan áll a feladathoz, hiszen ez jót tesz a szakmaiságnak. A Microsoft munkatársa hozzátette, hogy noha megvan a személyesség, a közvetlen hangnem, ezt tovább erősíthetné a formalitások gyengítése. A több interaktivitás több élményt jelent, ami segítené a rendezvényen megmutatkozó ismeretanyag befogadását. „Nem feltétlenül showelemekre gondolok elsősorban, hanem a játékosságra, a hallgatóság rendhagyó bevonására” – fogalmazott Grósz Judit.
A marketingpiac meghatározó trendjei kapcsán Beke Zsuzsa kiemelte, hogy az innovatív, kreatív, ugyanakkor költséghatékony megoldások nagy szerepet kapnak. Emellett egyre erőteljesebb trend a közösségi média platformok használata a marketing mixben, és jellemző minden olyan marketing megoldás mely hiteles a fogyasztó számára.
Grósz Judit elsősorban a big data és az analitika térnyerését látja meghatározó trendnek. „Hallottam valakitől nemrég, hogy lassan fel kéne ébredni, elindulni, nehogy lemaradjunk. Én ennél súlyosabbnak látom a hazai helyzetet: már lemaradásban vagyunk a kelet-közép-európai térséghez képest is, tehát már nem a lemaradás felszámolása a tét, hanem a felzárkózás megkezdése. A másik vonal a marketing digitalizációja, ami lényegesen túlmutat a digitális média megoldásokon. Ezzel az új szemlélettel függ össze erősen a perszonalizált tartalomfejlesztés, amely gyakorlatilag elkerülhetetlen. És mindezek értelemszerűen vonják maguk után a marketingszervezetek átalakulását, felgyorsulását, a piac egyre inkább durvuló (vagy „kesztyűfelvevősebb”) elvárásainak megfelelően” – mutatott rá a Microsoft marketing- és operatív igazgatója.