- Hirdetés -

A hagyományos megoldások is fontosak a régióban – interjú Beke Zsuzsával

|

- Hirdetés -

A skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és kommunikációs vezetője. Az idei Marketing Masters-en is előadó szakember szerint a gyógyszeriparban az egyik legnagyobb kihívást a kampányok hatékonyságának mérése jelenti a marketingesek számára.

 

Számos piacon van jelen a Richter, marketing szempontból ez mekkora kihívást jelent, mennyire kell testreszabott megoldásokkal előállni az egyes piacokon?

 

Az egyes piacok még az EU-n belül is nagyon eltérőek a gyógyszeripar esetében, nem is beszélve az orosz és a FÁK piacokról, így hatalmas feladat és kihívás az hogy piaconként eltérő, testreszabott megoldásokkal, kampányokkal legyünk jelen. Ennek ellenére törekszünk azért arra, hogy meg tudjunk valósítani globális kampányokat, van is erre példa, de a hatékony marketing eszközök, a médiahasználat, a fogyasztó – mind orvos mind beteg – elvárások nagyon eltérőek.

 

Hódítanak a digitális eszközök, tapasztalataitok szerint mikor a leghatékonyabbak ezek, illetve mely országokban működnek jól?

 

Ez való igaz, de a digitális platformok elterjedése mellett a gyógyszeripari marketingben továbbra is fontos marad a személyes elérés, az orvos látogatás szerepe. Azt látjuk, hogy a skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak. A digitális eszközök közül kiemelném a különböző egészségügyi applikációkat, melyek igen elterjedtek, és számos kampánynak, vagy úgynevezett compliance programnak képezik fontos elemét.

 

Melyik marketing terület a kedvenced?

 

Ételből és zenéből van kedvencem, marketing területből nincs.:)) Szeretem azokat a marketing aktivitásokat ahol mérhető visszajelzéseket kapunk a piacról, legyen az online vagy nem online, vagy ahol ha nem is azonnal, de belátható időn belül le tudjuk mérni a hatékonyságot, mely a gyógyszeripar esetében nem olyan egyszerű, mivel nagyon komplex hatások alakítják. De az is tud lelkesíteni, ha egy újszerű, előtte még nem használt megoldást be tudunk építeni egy kampányba. Hiszek benne, hogy a gyógyszeripari marketing célja az eladások növelésén vagy a márka építésen túl, sok esetben a beteg edukáció, amivel egyértelműen segítünk is az érintetteknek.

 

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a marketingben számodra?

 

A gyógyszeriparban sokszor nem egyszerű a hatékonyság mérés, nem úgy működik mint például az FMCG szektor, számos tényező hat egyszerre, és nehéz megtalálni azt a megoldást, nem annyira az OTC mint inkább főleg a vényköteles termékek esetében, mely azonnali és hiteles visszajelzést nyújt. Az elmúlt tíz évben jelentősen csökkentek a büdzsék, minden piacon jellemző egy igen erős árerózió, miközben a verseny óriási, a generikus készítmények piacán felgyorsultak a termék bevezetések, kevesebb idő alatt kevesebb pénzből kell kompetitív eszközöket találnunk. Ennek fényében hatalmas szakmai kihívásnak élem, és éljük meg azt, hogy lehetőségünk volt az elmúlt 3 évben új, originális Richter gyógyszer bevezetésére is minden piacon. Jelenleg is folyamatban van egy nemzetközi készítmény bevezetés, ami amellett hogy sok munkát is jelent, óriási élmény, igazi kihívás, amihez fel kellett nőnünk.

 

Az elmúlt egy évből melyik marketing aktivitásotokra vagy a legbüszkébb?

 

Egy nemzetközi nőgyógyászati kampányunkra.

 

Mit tanácsolnál a többi Marketing Döntéshozó számára, hogyan kezeljék az új kihívásokat?

 

Nehéz jó tanácsot adni, vagy újat mondani a szakmailag felkészült, tapasztalt kollégáknak. A nyitottság és a folyamatos tanulni akarás nagyon fontos. Én magam például sokat tanulok a saját leányvállalatainknál dolgozó marketinges kollégáktól, vagy akár azoktól a cégektől akikkel a Richter partneri viszonyban van. A kitartás is nagyon fontos. Nyitottság, kitartás, life-long learning, számomra ezek a kulcsszavak.

 

– Véleményed szerint miért érdemes eljönni a Marketing Masters-re, illetve az Országos Marketing Konferenciára?

 

Egyrészt azért mert végre találkozhatok azokkal a kollégákkal akikkel már hónapok óta tervezzük, csak idő hiányában nem jön össze.:)) Másrészt számos érdekes és számomra hasznos esettanulmány prezentációt hallgathatok végig a szakma krémjétől.

 

Az Országos Marketing Konferencia (november 15-17.) második napján ismét megrendezi a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Masters konferenciát. Az érdeklődők 25 perces előadásokat hallgathatnak meg a legújabb marketingkommunikációs trendekről, valamint érdekes és friss esettanulmányokat ismerhetnek meg. A 28. Országos Marketing Konferenciát a Park Inn by Radisson Budapestben rendezik meg, regisztrálni itt lehet az eseményre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....