- Hirdetés -

A hagyományos megoldások is fontosak a régióban – interjú Beke Zsuzsával

|

A skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és kommunikációs vezetője. Az idei Marketing Masters-en is előadó szakember szerint a gyógyszeriparban az egyik legnagyobb kihívást a kampányok hatékonyságának mérése jelenti a marketingesek számára.

 

Számos piacon van jelen a Richter, marketing szempontból ez mekkora kihívást jelent, mennyire kell testreszabott megoldásokkal előállni az egyes piacokon?

 

Az egyes piacok még az EU-n belül is nagyon eltérőek a gyógyszeripar esetében, nem is beszélve az orosz és a FÁK piacokról, így hatalmas feladat és kihívás az hogy piaconként eltérő, testreszabott megoldásokkal, kampányokkal legyünk jelen. Ennek ellenére törekszünk azért arra, hogy meg tudjunk valósítani globális kampányokat, van is erre példa, de a hatékony marketing eszközök, a médiahasználat, a fogyasztó – mind orvos mind beteg – elvárások nagyon eltérőek.

 

Hódítanak a digitális eszközök, tapasztalataitok szerint mikor a leghatékonyabbak ezek, illetve mely országokban működnek jól?

 

Ez való igaz, de a digitális platformok elterjedése mellett a gyógyszeripari marketingben továbbra is fontos marad a személyes elérés, az orvos látogatás szerepe. Azt látjuk, hogy a skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak. A digitális eszközök közül kiemelném a különböző egészségügyi applikációkat, melyek igen elterjedtek, és számos kampánynak, vagy úgynevezett compliance programnak képezik fontos elemét.

 

Melyik marketing terület a kedvenced?

 

Ételből és zenéből van kedvencem, marketing területből nincs.:)) Szeretem azokat a marketing aktivitásokat ahol mérhető visszajelzéseket kapunk a piacról, legyen az online vagy nem online, vagy ahol ha nem is azonnal, de belátható időn belül le tudjuk mérni a hatékonyságot, mely a gyógyszeripar esetében nem olyan egyszerű, mivel nagyon komplex hatások alakítják. De az is tud lelkesíteni, ha egy újszerű, előtte még nem használt megoldást be tudunk építeni egy kampányba. Hiszek benne, hogy a gyógyszeripari marketing célja az eladások növelésén vagy a márka építésen túl, sok esetben a beteg edukáció, amivel egyértelműen segítünk is az érintetteknek.

 

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a marketingben számodra?

 

A gyógyszeriparban sokszor nem egyszerű a hatékonyság mérés, nem úgy működik mint például az FMCG szektor, számos tényező hat egyszerre, és nehéz megtalálni azt a megoldást, nem annyira az OTC mint inkább főleg a vényköteles termékek esetében, mely azonnali és hiteles visszajelzést nyújt. Az elmúlt tíz évben jelentősen csökkentek a büdzsék, minden piacon jellemző egy igen erős árerózió, miközben a verseny óriási, a generikus készítmények piacán felgyorsultak a termék bevezetések, kevesebb idő alatt kevesebb pénzből kell kompetitív eszközöket találnunk. Ennek fényében hatalmas szakmai kihívásnak élem, és éljük meg azt, hogy lehetőségünk volt az elmúlt 3 évben új, originális Richter gyógyszer bevezetésére is minden piacon. Jelenleg is folyamatban van egy nemzetközi készítmény bevezetés, ami amellett hogy sok munkát is jelent, óriási élmény, igazi kihívás, amihez fel kellett nőnünk.

 

Az elmúlt egy évből melyik marketing aktivitásotokra vagy a legbüszkébb?

 

Egy nemzetközi nőgyógyászati kampányunkra.

 

Mit tanácsolnál a többi Marketing Döntéshozó számára, hogyan kezeljék az új kihívásokat?

 

Nehéz jó tanácsot adni, vagy újat mondani a szakmailag felkészült, tapasztalt kollégáknak. A nyitottság és a folyamatos tanulni akarás nagyon fontos. Én magam például sokat tanulok a saját leányvállalatainknál dolgozó marketinges kollégáktól, vagy akár azoktól a cégektől akikkel a Richter partneri viszonyban van. A kitartás is nagyon fontos. Nyitottság, kitartás, life-long learning, számomra ezek a kulcsszavak.

 

– Véleményed szerint miért érdemes eljönni a Marketing Masters-re, illetve az Országos Marketing Konferenciára?

 

Egyrészt azért mert végre találkozhatok azokkal a kollégákkal akikkel már hónapok óta tervezzük, csak idő hiányában nem jön össze.:)) Másrészt számos érdekes és számomra hasznos esettanulmány prezentációt hallgathatok végig a szakma krémjétől.

 

Az Országos Marketing Konferencia (november 15-17.) második napján ismét megrendezi a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Masters konferenciát. Az érdeklődők 25 perces előadásokat hallgathatnak meg a legújabb marketingkommunikációs trendekről, valamint érdekes és friss esettanulmányokat ismerhetnek meg. A 28. Országos Marketing Konferenciát a Park Inn by Radisson Budapestben rendezik meg, regisztrálni itt lehet az eseményre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...