- Hirdetés -

Adatbiztonság: bajban lesznek a cégek

|

- Hirdetés -

Az adatszivárgások száma emelkedik — 2016-ban 1,4 milliárd adat került illetéktelen kezekbe —, az informatikai vezetők nagy része továbbra is a határvédelemben bízik – derül ki a Gemalto felméréséből. A cégek 53 százaléka nem tud majd határidőre megfelelni GDPR követelményeinek.

 

A világszerte 1 050 informatikai döntéshozó megkérdezésével készült felmérés szerint a cégek a határvédelmi megoldásokban bíznak. A vezetők 94%-a úgy véli, hogy a határvédelem távol tartja a támadókat a hálózatuktól, azonban 65% nem biztos abban, hogy adatai védve lennének, ha áttörnék ezt a védelmet. Ennek ellenére — meglepő módon — a vállalatok 69%-a úgy gondolja, hogy bizalmas adatai biztonságban vannak.

 

A cégek nagy része azonban nem ismeri fel a határvédelem elégtelenségét a fejlett kibertámadásokkal szemben. A megkérdezettek 76%-a szerint vállalatuk többet költ olyan hatérvédelmi eszközökre, mint a tűzfalak, behatolás észlelő és megelőző rendszerek (IDPS), antivírus programok, tartalomszűrés, vagy a viselkedési anomáliák felderítése, de 68% mégis úgy véli, hogy a támadók hozzá tudnának férni a vállalat hálózatához.

 

 

Hiányzik a bizalom

 

Ezek az adatok a biztonsági megoldásokba vetett bizalom hiányát mutatják, nem alaptalanul: a cégek 28%-a szembesült sikeres betöréssel az elmúlt egy évben, ráadásul a kiszivárgott adatok mindössze 8%-a volt titkosítva.

 

A bizalmat tovább csökkenti, hogy a vállalatok több mint fele (55%) nem tudja, hol tárolják bizalmas adatait. A cégek harmada nem titkosítja az olyan értékes adatokat, mint a fizetési információk (32%) vagy az ügyféladatok (35%), így a támadók minden adathoz hozzáférhetnek és ezeket más bűncselekményekhez is felhasználhatják (személyazonosság-lopás, pénzügyi csalás vagy a zsarolóvírusok terjesztése).

 

„Jól látszik, hogy az IT-biztonsággal kapcsolatban óriási a szakadék a cégek elképzelései és a valóság között. Ha más nem, akkor a legutóbbi betörések és a GDPR világossá kell tegyék, hogy az IT-biztonsággal kapcsolatban nem elég néhány látványberuházás a lelkiismeretünk megnyugtatására, hanem a korábban nem érintett, esetleg bonyolultnak tűnő területekkel is foglalkoznunk kell” – mondta Nemes Dániel, a hazánkban a Gemaltót képviselő biztributor elnöke.

 

 

A cégek többsége még nem készült fel a GDPR-re

 

Az általános adatvédelmi rendeletet (GDPR) 2018 májusától alkalmazzák majd, viszont a válaszadók több mint fele (53%) szerint vállalata nem fogja tudni teljesíteni a GDPR követelményeit határidőre. Kevesebb, mint egy évvel az indulás előtt a cégeknek minél előbb el kell kezdeniük a megfelelő biztonsági protokollok bevezetését (titkosítás, kétfaktoros azonosítás, kulcskezelési stratégiák).

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Tovább zöldít az Erste

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több...

Gulyás Michelle videójával indul a DO60 LaserFun roadshow

DO60 LaserFun néven országos roadshowt indít útjára a Magyar Diáksport Szövetség, amelynek célja, hogy minél több gyermek és fiatal ismerje meg az öttusát és az annak alapjául szolgáló versenyszámokat. A résztvevők játékos verseny keretében...

Így lehet eladni a különleges ingatlanokat

Sokan fantáziálnak arról, hogy dombházban, kastélyban vagy épp egy régi vízimalomban élik le az életüket és akad néhány elszánt ember, aki meg is valósítja ezt. A különleges ingatlanok mindig rejtenek kockázatot, hiszen nem lehet...

Különleges okosmobillal rukkolt elő a HMD

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt...

Jó hír az IKEA vásárlóinak

Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye...

Most pénzt adnak a biciklizésért

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte kedvezményekkel várják vendégeiket a Kerékpárosbarát Szolgáltatói hálózat tagjai.A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...