- Hirdetés -

Agency Report – Médiaügynökségek toplistája

|

- Hirdetés -

A puszta adatok alapján tavaly vágtató üzemmódba kapcsolt a legnagyobb médiaügynökségek piaca. Valójában az állami reklámköltés duplázódott meg, amiből három ügynökségi csoport tudott igazán profitálni.

Összességében csodás éve volt tavaly a húsz legnagyobb hazai médiaügynökségnek. Egy esztendő leforgása alatt az együttes árbevételük 108 milliárdról 143 milliárd forintra nőtt, ami 32 százalékos bővülést jelent.

Azért az adatok mélyére nézve látszik, hogy messze nem összpiaci bővülésről volt szó. A Magyar Reklámszövetség által a hirdetési piac kapcsán mért tavalyi 11,52 százalékos növekedés közelebb áll a valósághoz.

A top 20 médiaügynökség adatait ugyanis alapvetően meghatározza a döntően állami megrendelésekből élő vállalatok teljesítménye. A Balásy Gyula, Csetényi Csaba és Kuna Tibor nevével fémjelzett ügynökségek együttes nettó árbevétele 2016-ban 32,7 milliárd forintot tett ki. Ez tavaly 66,7 milliárdra nőtt, ami 33,9 milliárd forintos bővülést jelent. Egyik évről a másikra megduplázódott a korábban sem csekély állami reklámköltés. Magyarán a növekedés motorjai tavaly nem a piaci megrendelőkből élő médiaügynökségek voltak.

Egyébként jól mutatja az állami költések elszállását az is, hogy a 2010 és 2014 közötti időszakban a kedvenc állami ügynökségnek számító – de már akkor is jó néhány piaci ügyfélnek dolgozó – I.M.G. a csúcsévének számító 2014-ben is „csak” 11,6 milliárd forint árbevételt ért el.

Nagy kérdés, hogy mi lesz a jövőben az állami kegyből kiesni látszó Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégeivel. Az említett I.M.G. példája egyébként azt mutatja, hogy nem lehetetlen az állami bevételek elapadása után a piacról megélni. Az I.M.G. az elmúlt évben 1,4 milliárd forint árbevételt ért el, azaz már nem számítanak topügynökségnek, de talpon tudtak maradni.

A piaci médiaügynökségek közül tavaly az MMS Communications érte el a legmagasabb, 13 milliárd forintos árbevételt. Azonban náluk meg kell jegyezni, hogy messze nem tisztán médiaügynökségről van szó. 2016 közepén ugyanis ebbe a cégbe vonták össze a Publicis Group összes – korábban külön társaságokban működő – hazai érdekeltségeit, így a legnagyobb árbevételű Vivaki mellett a Leo Burnettet, a Publicist, a Saatchi & Saatchit és a D’Arcy Avenue-t.

A tisztán médiás profilú ügynökségek közül a MindShare tudta felmutatni a legmagasabb, 9 milliárd forintos nettó árbevételt. Őket követi a tavaly még MEC Hungary néven futó Wavemaker a maga 8,6 milliárdos bevételével. A Wavemaker ugyanakkor az idén már magában foglalja a 2017 végéig külön cégként működő – 2,6 milliárd forintos árbevételű – Maxust, így jelenleg a GroupM-ügynökségek közül ez számít a legnagyobbnak. A csoporton belüli többi ügynökség közül tavaly a Mediacom 7,7 milliárdos nettó árbevételt, a Team Red 2,49 milliárd, a Maximize pedig 1,9 milliárd forintos árbevételt produkált.

A teljes cikket, illetve a bevételi adatok alapján készült rangsort megtalálja a Marketing & Média magazin héten megjelenő lapszámában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Még nem lélegezhetnek fel a vállalatok

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés...

Érdekes adatok jöttek a fővárosi ingatlanpiacról

Az ingatlanvásárlók ötöde szerződött 2024 első negyedévében első otthonára a Duna House értékesítési adatai alapján. Zömében (29%) a fővárosi lokációt választották az ügyfelek, de Pest és Bács-Kiskun vármegye is vonzotta az első lakást szerzőket....

Tévézésben az éllovasok között vagyunk

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet...

Május elején rajtol a ValóVilág12

Május 5-én ismét megnyílik a ValóVilág Villa kapuja, amelyet mindenre elszánt játékosok lépnek át. Mindennapjaikat a nézők 24 órában követhetik nyomon az RTL+ streaming platformon, ahol a felhasználók teljes mértékben részesei lehetnek az eseményeknek. Tizenkettedik...

Berki Krisztiánnal keresi a tehetséges sportolókat a Szentkirályi

Ötödik alkalommal indul útjára a Szentkirályi Tehetségprogram, amely a Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával, és a program nagykövetével, az olimpiai bajnok tornász Berki Krisztiánnal közösen keresi a legtehetségesebb hazai utánpótlás-sportolókat, hogy elősegítse sportkarrierjük kiteljesedését....

Ők döntik el, kik a Csodanők

A 2024-es Carrie Csodanő Díj zsűrije ismét közismert tagokból áll. A díjat azért hozta létre 2023-ban a Carrie Magazin, hogy minden olyan nő-anya elismerést kaphasson, aki nem feltétlenül tűnik ki mindenhol, de rendkívül lényeges...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...