- Hirdetés -

Álláskeresés: ez kell a fiataloknak

|

- Hirdetés -

Kiemelkedően pozitívan fogadta a piac az új online szolgáltatást. A munkaadói és munkavállalói oldalról felmerülő igények alapján fejlesztett második generációs állásportál, az allas.hu szinte az indulása pillanatában átlépte a napi 60 ezres egyedi látogatószámot, amivel azonnal megszerezte a második helyet a piacon.

 

Az allas.hu fejlesztését több hónapos kutatómunka előzte meg. A kutatás során egyértelművé vált mik azok a tényezők, amik a legnagyobb akadályt jelenti az álláskeresőknek a számukra tökéletes munka megtalálásában, és mivel lehet a munkaadói oldalt leginkább segíteni abban, hogy a lehető leggyorsabban megtalálják az ideális jelöltet. A piacon eddig működő hagyományos állásportálok a 2000-es évek elején működő munkakeresési szokásokat tükrözik, és nem követték le az azóta bekövetkező piaci változásokat. Ennek egyik legszembetűnőbb eleme, hogy mind a meghirdetett pozíciókat, mind az álláskeresőket olyan kategóriákba kényszerítik, amik nem felelnek meg a mai rugalmas álláskeresési igényeknek.

 

Az indulás óta eltelt időszakban az allas.hu átlépte a napi 60 ezres egyedi látogatószámot. A legtöbb regisztráció a 25-34 év közötti korosztályból érkezik, míg az oldal látogatói jellemzően a 25-44 korcsoportba tartoznak. A rendszer havonta 150 ezer jelentkezést vizsgál át, melyek közül – a szűrés után – 3000 releváns pályázó adatai kerülnek a hirdetőkhöz. A visszajelzések alapján a munkakeresők az oldal legfontosabb előnyeinek a relevanciát mutató százalékos kiértékelést valamint a mai felhasználói igényekhez igazított dizájnt és dinamikus kezelhetőséget, a hastagek használatával történő, szinte már játékos profilfeltöltést tekintik. Hirdetői oldalról pedig a kockázatmentességet emelik ki a legtöbben, mint legfőbb pozitívumot az allas.hu kapcsán. Az oldalon ugyanis ingyenesen lehet hirdetést feltölteni, fizetni csak akkor kell, ha a munkaadó kapcsolatba szeretne lépni a jelölttel. Az allas.hu-val kapcsolatos visszajelzések azt mutatják, hogy jelentősen lecsökken a kiválasztásra fordítandó idő, mivel a rendszer előre megszűri az adott pozícióra beérkező akár több száz jelentkezést, és csak a négy legalkalmasabb jelöltet küldi át a hirdetőnek. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy szektortól függően, a cégek nagy valószínűséggel 3-5 releváns jelöltből képesek megtalálni új munkatársukat. A felvételt nem nyerő jelentkezők automatikus kiértesítését pedig a munkaadói és munkavállalói oldal is nagyra értékeli.

 

„A megváltozott munkalehetőségekre és munkahelyi igényekre reagálva az allas.hu rendszere a hagyományos, önéletrajz alapú pályázás helyett a valódi tapasztalatokra, képességekre és készségekre fókuszálva kapcsolja össze az álláskeresőket és a hirdetőket. Az oldal egy algoritmus segítségével a munkavállalóknak már a keresés fázisában megmutatja, hogy a megadott skillek alapján hány százalékban illik rá az adott pozíció, így mindenki valóban csak a számára legmegfelelőbb állásra adja be a jelentkezését. A munkaadói oldalt pedig azzal segíti a rendszer, hogy relevancia alapon sorrendbe teszi a jelölteket. Ez az újfajta megközelítés és a rendszer mögött futó algoritmus azt teszi lehetővé, hogy a hiányszakmák és a sok önéletrajz beküldését generáló pozíciók esetén is megtalálhassák a releváns jelöltet a munkát kínálók.” – mondta el Rácz István az allas.hu vezérigazgatója.

 

A megváltozott igényekre reagáló, képességalapú álláskeresés tehát az elkövetkezendő időszak egyik leghatékonyabb kiválasztási módszere lehet. Az allas.hu szakemberei azonban nem elégszenek meg ennyivel: az oldalon folyamatosan fejlesztik azokat a funkciókat, melyek a felhasználók számára értéket teremtenek.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -