- Hirdetés -

Kávékánaán Budapesten

|

- Hirdetés -

Már javában tart Európa legnagyobb kávés rendezvénye, a World of Coffee, amelynek idén a budapesti Hungexpo ad otthont. Június 13-15. között a világ 100 országából érkeznek résztvevők, a program-kínálatban versenyek, inspiráló szimpóziumok, szemináriumok, oktatóműhelyek és természetesen kapcsolatépítési lehetőségek.

 

Az idei kiemelt vendég: Mexikó, a világ egyik legnagyobb kávégyártója, az országban közel félmillió kistermelőnek és családjának a kávé jelenti az egyetlen megélhetési lehetőséget. A rangos rendezvény főtámogatója – immár harmadik alkalommal – a BWT water+more, Európa vezető víztechnológiai vállalkozása, a magyarországi vízkezelés meghatározó szereplője. Június 13-án este átadták a „Best New Product” elnevezésű díjakat is, az SCA így ismeri el azokat a fejlesztéseket, új termékeket, amelyek a specialty kávé és tea ipar számára minőséget, hozzáadott értéket képviselnek.

 

A Különleges Kávék Egyesülete (Specialty Coffee Association/SCA) nevében Ric Rhinehart ügyvezető igazgató és Paul Stack elnök köszöntötte a magyar és a nemzetközi sajtót egy exkluzív, mexikói kóstolón. Mindkét felsővezető óriási sikernek nevezte, hogy a közép-európai fővárosok közül elsőként Budapest a házigazdája a rendezvénynek, méltatták az újraéledő magyar kávékultúrát, erre való tekintettel a szervezők összeállítottak egy letölthető budapesti kávé térképet is.

 

Ric Rhinehart 2007 óta az SCA egyik felsővezetője, ezt megelőzően – több mint 25 évig – vezető pozíciókat töltött be kávéval és teával foglalkozó vállalatoknál. Tea- és kávékészítmények széles választékának tervezése, fejlesztése és gyártása fűződik nevéhez, ugyanakkor társszerzője az 1998-ban megjelent „Tea Basics” című, prémium teákról szóló bevezető könyvnek. Alapító tagja az Amerikai Prémium Teák Intézetének (American Premium Tea Institute) ahol az igazgatótanácsban és mint elnök is tevékenykedett.

 

Az SCA elnöke, Paul Stack amellett, hogy hivatásos SCAE (Specialty Coffee Association Europe) tréner, nyolc éve tagja az SCAE Oktatási Bizottságának, az SCAE „Coffee Diploma System” kifejlesztésének kulcsfontosságú tervezője, az SCAE „Brewing” tananyagának vezető szerzője, az SCAE „Gold Cup Research” programvezetője.

 

A kiemelt vendég – Mexikó – kávékultúrájáról neves szakemberek, kávé nagykövetek beszéltek. Joel Arenas Garcia kávéfarmer Veracruz államban. Tagja egy veracruzi kávészövetkezetnek, itteni társaival harmadik helyezettek lettek saját kategóriájukban a Cup of Excellence Mexico 2017 versenyén, a döntőben összesen 90.50 pontot érdemeltek ki. Cruz Arguello Miceli szintén kávéfarmer, az AMECAFE képviseletében érkezett Budapestre. Küldetése, hogy olyan javaslatokat tegyen a mexikói kormánynak, amelyek előnyösek a helyi kávétermelők számára. Santiago Arguello Campos a SAGARPA Mezőgazdasági Promóciójának igazgatója. Arguello Campos úr harmadik generációs kávéfarmer, ő az, aki beindította a Starbucks első fenntartható ellátási láncait, és a mexikói kormány úgynevezett „Care of Coffee” programját, az ország kávétermelésének javítására.

 

A rendezvény főtámogatóját, Európa 1. számú víztechnológiai szakértőjét a BWT water+more-t Dr. Frank Neuhausen vezérigazgató, és Petró Vera a BWT Hungária Kft. értékesítési igazgatója képviselte. Dr. Neuhausen az SCA Igazgatóságának tagja, és 2014 óta az SCAE vezetője. Több mint 18 éve elkötelezte magát a minőségi kávé mellett, a piacot a víz professzionális optimalizálásával támogatja, kifejezetten a kávé és egyéb forró ital szempontjából. Petró Vera 2008 óta dolgozik a BWT-nél. Mindent, amit a vízkezelésről tud, az édesapjától, Petró Gyulától a hazai vállalat ügyvezetőjétől tanulta, aki 24 éve dolgozik ezen a területen. A BWT standjánál lehet kóstolni a különböző technológiával kezelt vizeket, a szakembereket pedig a vízről, és azok kezeléséről kérdezni.

 

 

2017-es évi helyezések kategóriánként:

 

COFFEE ACCESSORIES – Espazzola, PROTONEA Senger

CONSUMER EQUIPMENT (NON-ELECTRICAL) – Cafflano Kompresso, Beanscopr Co, Ltd.

OPEN CLASS – Flor de Café, Flor de Cafe

OPEN CLASS, SPECIAL MENTION – Tonino, Marko Luther & Paul Holleis GbR

PACKAGING – Upcycled Denim Bag, Coffee Bird limited

SPECIALTY BEVERAGE FLAVOR ADDITIVE – Garden Mint Lemonade, DaVinci Gourmet

SPECIALTY BEVERAGE STAND ALONE – Chalo Chai, Chalo

TECHNOLOGY – RØST Sample Roaster, RØST COFFEE AS

COMMERCIAL EQUIPMENT – Marco Mix, Marco Beverage Systems

COMMERCIAL EQUIPMENT, Special Mention – Conserv 75E, Pentair

COMMERCIAL EQUIPMENT (NON-ELECTRICAL) – Foam Locus, Nuova Ricambi

 

A csütörtök estig tartó rendezvényen magyar mikro-pörkölők is bemutatkoznak, és mind az öt, meghirdetett versenykategóriában indulnak magyar bajnokok.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....