Amikor ránk szakadt az ég

Sopronban teszteltük és úgy látjuk, imázs szempontból nagyon megérte kint lenni a Volton – nyilatkozta lapunknak Herr Monika, a Deichmann marketing vezetője. A szakember beszél arról is, mi történt, amikor rájuk szakadt az ég, hogy szelfiztek Ellie Gouldinggal és hogy ő kikkel szeret bulizni. Nyári összeállitásunkban ezúttal a nagy fesztiválok szponzorait kérdezzük.

 

– Csizmát árulni a Volton önmagában fél siker. Szinte minden évben esik az eső egy-két nap a soproni fesztiválon. Jól ment a bolt?

 

– Sokaknak meglepő volt először, hogy kint vagyunk, de valójában a fesztiválon a legfontosabb a megfelelő fesztiválcipő.

 

– Mennyi csizmát adtatok el, mi fogyott még?

 

– Amikor ránk szakadt az ég, ami Sopronban minden VOLT alatt legalább kétszer megtörténik, özönlöttek be az emberek. Volt olyan este, amikor 30 perc alatt eladtunk 100 pár csizmát.

 

– Most voltatok először kint zenei fesztiválon. Mi vitt bele benneteket a bulibizniszbe? Azt tudom rólad, hogy szereted a partikat, de gondolom nem ez volt a fő motiváló erő.

 

– Az első ötlet akkor jött, amikor a VOLT megosztotta, hogy Ellie fellép Sopronban. Abban a pillanatban beindult a kreatív fogaskerék. És addig tekertem, amíg a végén lett egy pop-up store-unk a VOLT-on. És ha már az omnichannelben mi vagyunk az egyik úttörő kereskedelmi divatcég, akkor mi más tehetné az I-re a pontot, mint egy fesztiválos üzlet.

 

– Az idei reklámarcotok Ellie Goulding itt volt a Volton. Sőt, ellátogatott a Pop up store-ba is. Nem tűnik rossz imázsnövelésnek. Milyen eredménnyel tolta a private bulit?

 

– A koncertje előtt ugrott be hozzánk, vagyis fel a teraszunkra, ahol találkozhatott vele az 5 nemzetközi nyertes, a Meet&Greet játék a nemzetközi kampány része volt, és meggyőztem a német menedzsmentet, hogy itt Sopronban szelfizzen és koktélozzon vele az 5 szerencsés, köztük egy magyar nyertessel.

 

– De áruld már el, hogyan vitték el az üzletig? Helikopterrel?:)

 

– Egy lesötétített kisbusz hozta át a nagyszínpad backstage-éből „néhány” security kíséretében.

 

– Hogy látod egy héttel az esemény után, megérte felépíteni a fesztivál áruházat, gondolom nem egy forintba került?

 

– Imázs szempontból nagyon megérte a befektetés, és remélem jövőre találkozunk újra. De még nem szeretnék elárulni semmit.

 

– Az idén a Volt mellett úgy tudom nem lesztek ott a többi fesztiválon. Mi a terv? jövőre folytatjátok, vagy?

 

– Sopronban teszteltük, mivel nem terveztük előre és egy spontán ötletből nőtte ki magát a projekt, a jövőre nézve a tapasztalatokat összegezve döntünk majd.

 

– Milyen lesz az idei évetek? Mire fókuszáltok a legjobban az év hátralévő részében?

 

– Az omnichannel továbbfejlesztése a legfontosabb. Ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat tervezünk még bevezetni a meglévők – mint ship2home vagy click&collect – mellé. Az online erősíti az offline-t és fordítva, mind a boltok, mind a kampányok tekintetében. És persze ősszel is lesz Ellie Goulding kollekció.

 

– Mennyire erős márka ma a Deichmann Magyarországon? Érdemes még üzletet nyitni?

 

– 2006 óta vagyunk piacvezetők és ezt a pozíciót szertnénk minél tovább megtartani. Folyamatos az innováció és szem előtt tartjuk, hogy a cipődivatban mi legyünk az elsők, mind eladásokban, mind kreativitásban. Lehet ez túl csöpögősen hangzik, de nagyon büszke vagyok magunkra.

 

– Mennyire fontos az e-kereskedelem számotokra? Úgy tűnik senki nem akar lemaradni a netes bizniszről. Ti hogy látjátok?

 

– A német anyavállaltunk volt az első cipőkereskedő, 2000-ben Európában, aki online is elkezdett értékesíteni. Ennyire fontos. Az offline üzletekkel együtt pedig az omnichannel tökéletesítése a cél egész Európában.

 

Fesztivál: Sziget

Zenekar: U2 koncert Dublin, július 22.

Party: Balatoni bulik barátokkal

Ital: zöld bodzaízű jégkása vodkával

Strand vagy tengerpart: Alicante szeptemberben, addig csak a Balaton

Nyári olvasmány: bármi, ami német vagy angol nyelvű és szórakoztató