Olyan még sosem fordult elő, hogy a Marketing&Media magazin három meghatározó top 50-es rangsora élén is egy hölgy végezzen, az idén azonban a médiapiaci mellett a marketinges és a PR-es listát is egy-egy nő vezeti.
Ahogy azt már a korábbi, a hölgyeknek a marketinges és a PR-es rangsoron való szereplését elemző írásainkban is megállapíthattunk, ez a két terület az, ahol a nők teljesen egyenlők, vagy akár dominánsabbak tudnak lenni a férfiaknál. Ez az idei összeállításainkra is igaz, a marketinges rangsorban ugyanis épp fele-fele, azaz 25-25 volt a két nem aránya, míg a PR-esek között a hölgyek 27-23-ra „győztek”.
Ha megnézzük a korábbi éveket, ennél nagyobb különbség is előfordult, 2017-ben például 31 nőt találhattunk a marketinges listán, míg 2023-ban első ízben összeállított Top 50 PR-es rangsorban 29 hölgy szerepelt. A tavalyi héthez képest az idén öten vannak azok, akik mind a marketinges, mind a PR-es listán megtalálhatók. Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, Bodó Teodóra, a Bosch Csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója, Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója, Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, illetve Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója.
Győztesek, dobogósok
Olyan még sosem fordult elő a Marketing&Media toplistás összeállításai során, hogy mindhárom rangsorunk élén egy hölgy végezzen. A sor májusban kezdődött a Top 50 médiapiaci szereplővel, ahol Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett az első, majd a marketingesek között Bánhegyi Zsófi a, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója nyert, a Top 50 PR-es rangsor első helyén pedig Beke Zsuzsa áll. Ezek után kíváncsian várjuk az őszi Top 50 digitális szakember összeállításunkat… Horváth Magyary Voljč Nóra pedig kétszeresen is az élmezőnyben való szerepléssel büszkélkedhet, ugyanis a PR-es rangsorban a harmadik, míg a marketingesen az előkelő negyedik helyet szerezte meg.
Rajtuk kívül említést érdemel a marketinges rangsorról Blaumann Debóra, az Erste Bank marketing- és PR-vezetője, aki összesítésben a nyolcadik lett, ám a hölgyek között a harmadik legelőkelőbb helyen végzett, míg a Top 50 PR-es listán Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere az összesített ötödik helyezése mellett a hölgyek közül a harmadik legjobb eredményt érte el.
Női újoncok
Az új szereplők közül a legelőkelőbb helyen Ludvig Orsolya Stefanie végzett, aki a huszonkettedik helyet szerezte meg. Ő egy évvel ezelőtt érkezett a Libri-Bookline-hoz, és rögtön komoly kihívás előtt találta magát, hiszen a cég tulajdonosváltását övező negatív hangulatot kellett megfékezni. Ebben sikeresnek bizonyultak, visszanyerték a „love brand” státuszt, és javítottak a megítélésükön.
Szintén most először található meg a listán Bodó Teodóra, a Bosch Csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója, aki több mint húsz éve dolgozik a szakmában. Yalcinkaya Veronika pedig a Raiffeisen Bank marketing- és kommunikációs igazgatójaként csapatával együtt sok digitális fejlesztést vezetett be, így az elsők között állnak készen az új Qvik fizetési rendszer üzemeltetésére elfogadói oldalról is, ami új fejezetet nyithat a hazai fizetési tranzakciókat tekintve.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.