A legértékesebb sportolók rangsorában Hosszú Katinka végzett az élen, a legjobb szponzorációs megoldás a Szerencsejáték Zrt. és Milák Kristóf együttműködése lett, míg a legkreatívabb közösségi média kampányt a jövő évi kézilabda-Eb-t szervező EHB 2022 Nonprofit Kft. mutatta be. A Ferencváros labdarúgó csapatát és Szoboszlai Dominik teljesítményét is elismerte a szakmai zsűri.
Idén másodszor adták át a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által megalapított Sportmarketing Díjat, melynek célja, hogy a kommunikációs szakemberek megmutassák és megismerjék a sportmarketing és sportszponzoráció legkiválóbb hazai kampányait és az abban rejlő üzleti értéket. A pandémia által alapjaiban érintett sportvilág nehéz éven van túl, az iparág szereplői közül a sportolói és szponzori oldalról is rugalmasságra volt szükség.
A 2020-as évben elmaradt nagy sportesemények miatt a marketingaktivitások is átalakultak, ezért a Díj kiírói az előző évhez képest két új kategóriát vezettek be. A legértékesebb sportolói/sportcsapat/esport márka, legjobb sportszponzoráció és a legkreatívabb közösségi média kommunikáció mellett győztest hirdettek az Etikai díj és a Hűség díj kategóriájában is, amellyel a kifejezetten a pandémiára adott válaszreakciók sikerességét ismerték el.
A független értékelő cég által (Neticle) végzett online és social media monitoring alapján a sportoló, sportcsapat és e-sportoló kategóriában is meghatározásra került a 2020-as év TOP 10-es listája. A sportolói rangsor élén Hosszú Katinka végzett, megvédve ezzel tavalyi elsőségét. A második helyre – a sportszakmai sikereket tekintve is megérdemelten – Szoboszlai Dominik futott be, míg a dobogó alsó fokára Kapás Boglárka ért fel.
A csapatok sorrendjében nem meglepő módon a történelmi BL-csoportkörös szereplést bemutató Ferencváros végzett az élen, mögötte a két legnagyobb márkaértékkel rendelkező magyar kézilabda klub, a Telekom Veszprém és a Győri Audi ETO KC következett.
A 2020-as év egyik legnagyobb nyertese az e-sport volt. Az élő sport hiánya miatt jelentősen növekedtek az e-sport események nézőszámai és így természetesen a versenyzők iránti figyelem is. A Neticle elemzése alapján a magyar piac legértékesebb e-sportolója jelenleg Molnár Gábor (molnargabo), mellette Subicz Dániel és Bereznay Dániel is kiugróan sikeres éven van túl, ami személyes márkájuk értékének is érezhető növekedést hozott.
Kitartó szponzorok
A 2020-as évre a sport szempontjából is leginkább a bizonytalanság volt jellemző. A sportesemények elmaradása, valamint a helyszíni nézők hiánya a közvetlen bevételkiesés mellett a sportszponzoráció, mint marketingeszköz létjogosultságát, pozícióját is negatívan érintette. A Sportmarketing Awards kiírói ezért idén elsősorban a kreatív együttműködéseket, a pandémiára adott kommunikációs reakciókat, valamint a hosszútávú kapcsolatokat ismerték el a díjakkal. A beküldött pályaműveket egy 10 fős, nemzetközi és hazai marketingszakemberekből álló zsűri értékelte. Az általuk adott pontszámok alapján alakult ki a bronz, ezüst és aranydíjas nyertesek sorrendje.
A legkreatívabb közösségi média kommunikáció arany minősítést kapott az EHB 2022 Nonprofit Kft lett a jövő évi kézilabda-Eb-t népszerűsítő influencer kampányával. Ezüst minősítéssel ismerték el a Budapest Honvéd FC Instagram megoldásait, az SBI Promotion Kft fitness eseményt népszerűsítő kampányát, a Budapest Cowbells amerikai futball csapat kreatív kommunikációját és Molnár Ábel extrém hegymászó blogját is.
A pandémiára adott társadalmi válasz speciális kategóriájában arany minősítéses lett a Ferencvárosi Torna Club és ügynöksége, a Sportfive Hungary Kft kampánya és ugyanilyen szintű elismerést kapott a Bowman and Becker Kft futniszep.hu kampánya. Ezüst minősítésben részesült az FK DAC 1904 és Nyíregyháza Megyei Jogú Önkormányzata. A Hűség díj különleges elismerése annak a szponzornak járt, aki a magyar sportot a soha nem látott, legkeményebb időszakban is töretlenül támogatta: a zsűri döntése értelmében ezt az elismerést a Szerencsejáték Zrt. érdemelte ki.
„A pandémia miatt mindenhol az újratervezés volt a cél, és azok kerülhettek ki győztesen a válsághelyzetből, akik gyorsan mertek és tudtak is változtatni.” – emelte ki Dudás Hunor, a Tagozat elnöke. Hozzátette: „A díjjal azokat a pályázatokat ismertük el, akik a nehéz helyzet ellenére is kitartottak és kiemelkedő munkát végeztek a sportmarketing szakterületén, példát mutatva ezzel iparágunknak.”
A 2020-as MMSZ Sportmarketing Díj nyertesei
A legértékesebb sportoló
1.Hosszú Katinka
2.Szoboszlai Dominik
3.Kapás Boglárka
A legértékesebb sportcsapat
1. Ferencvárosi Torna Club
2. Telekom Veszprém
3. Győri Audi ETO KC
A legértékesebb e-sportoló
1.Molnár Gábor
2.Subicz Dániel
3.Bereznay Dániel
Legértékesebb sportoló /sportcsapat /e-sportoló
Arany díj: Szerencsejáték Zrt. (Tippmix márka) és Milák Kristóf együttműködés
Ezüst díj: LV Sport – Amorim és Mikler Kollekció by Hummel
Legkreatívabb közösségi média kommunikáció
Arany díj: EHB 2022 Nonprofit Kft
Ezüst díj: SBI Promotion Kft – Fittparade Gym Sports Festival
Ezüst díj: Budapest Honvéd FC
Bronz díj: Budapest Cowbells
Bronz díj: Molnár Ábel
A legjobb társadalmi válasz a Covid-19-re
Arany díj: Bowman and Becker Kft – futniszep.hu
Arany díj: Ferencvárosi Torna Club – SPORTFIVE Hungary Kft
Ezüst díj: FK DAC 1904
Ezüst díj: Nyíregyháza MJV – Mozdulj Nyíregyháza!
Hűség-díj
Arany díj: Szerencsejáték Zrt.