- Hirdetés -

Átírhatja a hirdetési piacot a TikTok

|

Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot világszerte, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez. A 15-20 másodperces rövid videókat gyűjtő platform néhány éve még csak a tinédzserek virtuális játszótere volt, a felhasználói kör azonban mára alaposan kitolódott a 20-as, a 30-as, sőt, a 40-es korosztály felé is. A legfrissebb statisztikák szerint Magyarországon már 2 és fél millióan nézik napról napra a feltöltött videókat, amelyek között egyre több ügyesen csomagolt céges üzenet is megtalálható. Dely Ábris marketingszakértő állítja: a Facebook-költések tizedéért tízezrekhez juthat el az, aki most száll fel a TikTok vonatra.

Soha nem látott sebességre kapcsolt a médiafogyasztás az elmúlt években. A Creatinsta Agency és a TikTok-videók gyártására szakosodott Kontrent tulajdonosa azt mondja: az auditált adatok alapján mi, magyarok naponta átlagosan 150 videót nézünk végig. Dely Ábris szerint ez azt jelenti, hogy egy átlagos TikTok-felhasználó napi 60 percet tölt a videók közötti böngészéssel, amik között egyre több a céges brandet népszerűsítő tartalom. A szakértő példaként hozta fel az egyik magyar tulajdonú, klímaberendezéseket forgalmazó cég termékét. A Polar Klíma hasznos és vicces videói néhány hét alatt 10 ezernél is több követőt generáltak a TikTokon. Ez – a termékkör sajátosságait ismerve – hazai rekordnak számít. „Egy jó TikTok-videónak mindig van sztorija, amit felirattal, zenével dobunk fel. Az edzőteremben légkondikkal súlyzózó hőseinket például 710 ezren nézték meg” – hozta fel példaként Dely Ábris arra, hogy egy jól eltalált üzenet milyen könnyen célba találhat.

A TikTok-titok a jó ár-érték arány

A tapasztalatok szerint a fogyasztók szeretik a hasznos ismereteket átadó tartalmakat. Népszerűek például azok a videók, amikből kiderül, hogy miként utazhatunk külföldre olcsón, milyen praktikákkal tudjuk szebbé tenni az autónkat vagy hogyan tanuljunk meg 10 ujjal gépelni gyorsan és egyszerűen. A Creatinsta a közelmúltban a világszerte ismert Herlitz írószermárka magyar kampányát fűzte fel az edukáló sztorikra, így például arra, hogy miként tudunk igényesen jegyzetelni, vagy hogy miként készítsünk gyorsan osztálykönyvet. Ezeket a videókat egyenként több mint 300 ezren tekintették meg. A hat hónapig tartó marketingakció végeredménye összesen 60 ezer magyar feliratkozó lett. „Büszkén mondhatom, hogy a TikTok csatorna eredményességéhez a cégcsoport globális marketingvezetője is gratulált a Herlitz Hungária vezetőinek. Egyúttal a többi leányvállalatunk figyelmébe ajánlotta a Budapesten bevált aktivitási modellt” – jegyezte meg Bencs Alexandra, a Herlitz Hungária marketingmenedzsere, aki elmondta: a többmilliós reklámkampányokkal szemben már néhány százezer forintos marketingbefektetéssel is szemmel látható eredményt lehet elérni.

Egy másik terepen, a klímaberendezések témakörében is hatásosnak bizonyult a TikTokon indított videós kampány. „A klimanekem.hu lakossági felhasználóknak szóló oldalunkat kezdtük hirdetni a TikTokon a Creatinstával. Nemcsak hogy a TikTokból valós megrendeléseket realizáltunk, de a viszonteladói hálózatunk is pozitívan fogadta a tartalmakat, szakemberek is követik az oldalt. Nemzetközi szinten is többször kaptunk visszajelzéseket arról, hogy egy-egy virális videónk szakmai körökben nagy népszerűségnek örvend. Ilyen volt a klímával kondizós tartalom is, mely külföldi csoportokban is jól teljesített” – osztja meg tapasztalatait Hajdu Kitti, a Polar Klíma üzletfejlesztési és marketingvezetője.

Már a munkaerőt is a TikTokon toborozzák

Az ügyesen menedzselt videók nemcsak a fogyasztók számára tehetik népszerűvé az adott céget, de bizony a leendő munkatársak számára is. A Creatinsta Agency – és a vele szorosan együttműködő, Nagy Emma tartalomgyártóval alapított Kontrent – tapasztalatai szerint egyre több vállalkozás toborozza a TikTok segítségével a munkavállalóit. Dely Ábris tulajdonos szerint egy jó videó üzeneteire sokkal fogékonyabbak a mai huszon-harmincéves fiatalok, mint egy száraz, unalmas álláshirdetésre. Mint fogalmaz: sok álláskereső nem csak a pénzt nézi, a víziót is szeretné megtalálni az új munkahelyében. Ezért van az, hogy ők például a videóval kombinált HR-megoldásaikkal még a legnagyobb hiányszakmák területén is képesek jól képzett munkaerőt találni a megrendelőiknek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...