- Hirdetés -

Az irodai és a kerti eszközök pörögnek legjobban a Vaterán

|

- Hirdetés -

Éves szinten több mint kétmillió darab terméket adnak el Vaterán, az oldalon tavaly ősz óta eladott termékek átlagosan kevesebb mint két hét alatt keltek el. A Vatera szakértői összegyűjtötték a platformjukon a leggyorsabban elpasszolható termékek listáját: az otthon kallódó szerszám, nyomtató, szórakoztató elektronikai kütyü például tipikusan ezek közé tartozik.

A hazai e-kereskedelem folyamatos bővülése nyomán egyre nagyobb szerep jut az új termékek mellett a használt árucikkek adásvételét is biztosító online piactereknek, amilyen a Vatera is. Bár továbbra is jóval többen vannak, akik csak vásárolnak a Vaterán, egyre többen látják meg a lehetőséget abban, hogy a számukra feleslegessé vált, de egyébként jó állapotú dolgaiknak ilyen platformon keresnek új gazdát - akár környezettudatosságból, akár azért, hogy plusz bevételhez juttassák a családi kasszát.

Ezeket a termékeket viszik el a leghamarabb a Vateráról

Az online piactéren 2021. szeptember 1. és 2022. május 2. közötti eladott termékek a belső forgalmi statisztikák szerint átlagosan 11,5 nap, tehát két hétnél is rövidebb idő alatt találtak gazdára. Emellett vannak különösen népszerű termékkategóriák, amelyek jellemzően ennek töredéke alatt elkelnek. Az eladott termékek közül a leggyorsabban, átlagosan csupán 4 nap alatt a gazdára talált irodaszereket, irodatechnikai eszközöket vitték el, ami azt jelzi, hogy ha valakinél egy működőképes nyomtató, fotónyomtató kallódik otthon, jó eséllyel könnyen túladhat rajta.

Átlagosan 5 napon belül vitték el a Vaterán a fenti időszakban eladott szerszámokat, kerti gépeket és más kertbe való termékeket (beleértve a növényeket is): mivel a piactéren sok teljesen új, vagy csak minimálisan használt termék is elérhető, nyár elején például sokan rendelnek fűnyírógépet. Ugyancsak átlagosan öt nap alatt vitték el a Kortárs és kézműves alkotás kategóriában megvásárolt termékeket: itt a festmények, grafikák, szobrok és plasztikák mellett a kreatív hobbik kellékei is megtalálhatók.

Amiket egy-két héten belül elvisznek

Az eladott termékek közül egy héten belül találtak gazdára az autó- és motoralkatrészek, szórakoztatóelektronikai eszközök (a tévétől a hifiberendezésig), a hangszerek és stúdióelektronikai termékek, bútorok és lakberendezési kiegészítők, illetve a mobiltelefonok és a vezetékes telefonok is. A statisztikák szerint egy-két héten (8-14 napon) belül jelentkezett vásárló a Vaterán a játékokra, játékkonzolokra, játékszoftverekre, számítástechnikai eszközökre és alkatrészekre, valamint a fényképezőgépekre is.

Ugyancsak ennyi idő alatt keltek el a vaterázók egyik slágertermékének számító babaholmik és gyermekruhák, illetve a felnőtteknek szánt ruhák is. Kevesebb mint két hét alatt találtak gazdára tavaly szeptember óta eladott régiségek, könyvek/újságok, bakelitlemezek és CD-k, illetve az olyan gyűjtői termékek, mint például a régi pénzérmék, bélyegek, képeslapok és poszterek.

Sokkal könnyebb eladni valamit, mint gondolná!

Sokan valószínűleg a kevés szabadidejük miatt nem szánják rá magukat arra, hogy feltöltsék feleslegessé vált dolgaikat a Vaterára: a normál méretű, speciális szállítást nem igénylő termékek adásvételéhez ma már nem is feltétlenül kell találkoznia a vevőnek és az eladónak, hiszen a Vaterafutár szolgáltatás használatával a termékek gyorsan és biztonságosan eljutnak a vevőhöz.

A Vaterafutár használatakor nem csak futáros házhozszállítás kérhető, akár arra is mód van, hogy az egyik csomagautomatában feladott terméket egy másikba küldjék, és a vevő a megvásárolt termék árát az automatánál fizesse ki átvétel előtt: így nem kockáztat előre utalással, és az eladó is biztos lehet abban, hogy megkapja a pénzét.

A statisztikák alapján egyre kevesebb vaterás terméknél választják a vásárlók a személyes átvételt: szezontól függően mostanra csupán a megvett termékek csupán ötöde: ez az átvételi mód a pandémia visszaszorulása után is tartósan magas maradt a kedvező szállítási díjak, illetve a Vatera négyszintű biztonsági rendszere által biztosított védelemnek köszönhetően.

Az online piactéren eladott cikkek 75-80 százalékáért előre utalással fizetnek a vásárlók, ez jól mutatja, hogy a felhasználók biztonságosnak ítélik meg a Vaterán történő vásárlást.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....