Jó érzés, hogy elértük a célunkat, most már bármi történik, ezt nem lehet elvenni tőlünk – mondja Fischer Gábor. A TV2 Csoport programigazgatója szerint az idén ősszel a világ televíziózásának legjava lesz a képernyőjükön. A következő év nagy kérdése pedig az lesz, hogy a versenytárs feltételezhetően jelentős újrapozicionálására vagy az ő útjuk folytatására voksolnak-e majd a nézők.
- Nagy tettet vittetek véghez, több mint 20 év után nyertetek egy olyan nézettségi sávban és célcsoportban 2022 utolsó hónapjaiban (18–49 éves korosztály és főműsoridő), ami a rivális csatorna győztes pályája. Mondd, hogy volt pezsgőbontás! Ez egy olyan alkalom, amire talán érdemes koccintani, vagy rosszul gondolom?
- Jól gondolod, ez olyan meghatározó mérföldkő a TV2 történetében, ami megérdemelte a pezsgőbontást. Nagyon jóleső érzés volt, hogy be tudtam bizonyítani azoknak a kollégáknak, akik támogattak és segítettek az úton, hogy ezt a sokáig elérhetetlennek tűnő eredményt mégis meg lehetett csinálni. Az akkori piacvezető által alkalmazottól teljesen eltérő stratégiát kezdtünk el megvalósítani 2016-ban, ami mára egyértelműen és megkérdőjelezhetetlenül beért, és átalakítottuk Magyarország tévénézési szokásait.
- Eddig az idén is jól jönnek a számok, úgy tűnik, vérszemet kaptatok. Az idei év is meglesz? Beérett teljesen a stratégia?
- A piaci erőviszonyok átalakítására 2016 óta a fragmentációt használtuk fel, és ebben egyre nagyobb tapasztalatot szereztünk, 2022-ben pedig várható volt, hogy a futball-világbajnokságnak is hasonló hatása lesz. A stratégiánk indítása óta hangsúlyoztam, hogy lehet úgy is sikeres csatornákat csinálni, hogy nincs kannibalizmus a portfólión belül, ezért nem módosítottunk az irányon, tavaly ősszel nem húztuk előre a súlypontokat, csak finomhangoltunk. Bíztam abban is, hogy a versenytársnál visszatérő – de a gyengélkedés jeleit már évek óta mutató – formátumok teljesítménye és a mi stratégiánk között egyre jobban nyílik majd az olló. Ez így is lett ősszel. Persze óvatosan fogadtuk az első eredményeket, de a számok hétről hétre bennünket igazoltak. Az elmúlt években rengeteget dolgoztunk ezért az eredményért, és ez a piaci trend csak inspirál. Tavaly ősz óta gyakorlatilag kétszer-háromszor újraterveztünk, mert nem lehet megnyugodni és hátradőlni. Komoly terveink vannak, sok dolog van előkészítés alatt, és szépen lassan, ha minden jól megy, akkor 2025-re összeáll, amit elterveztem. Ezért van nagy tétje az idei ősznek. A versenytárs jelentős erőforrásokat mozgósít, mert nyilván szeretnék visszaszerezni a vezetést, mi pedig azon vagyunk, hogy azt megtartsuk.
- Két húzónév, Pápai Joci és Majka húzza majd a Zsákbamacska szekerét. Nyerő páros lesz szerinted? Mit vársz a műsortól?
- A Zsákbamacska számomra egy nagyon fontos projekt. Az első percben, amikor megláttam Cannes-ban, tudtam, hogy ennek mindenképpen helye van a TV2 képernyőjén, így sikerült meggyőznöm mindenkit arról, hogy ebbe belevágjunk, mégpedig Majkával, mert ehhez a műsorhoz az ő személyisége illik a legjobban. A forgatások nem voltak könnyűek, de látva azt az őrült, szórakoztató kavalkádot a rengeteg humorral, akkor éreztem, hogy megfogja majd a nézőket. Fontos volt, hogy a műsor tömegekhez jusson el, ezért adtunk először a Sztárban sztárban egy speciális különkiadást. Az első napok eredményei alapján úgy tűnik, a nézők nagyon szeretik.
- Ősszel mikre fogtok építkezni? Ahogy a tavalyi utolsó negyedévben, úgy az idén is sorra követik majd egymást a nagyszabású szórakoztató műsorok?
- Az ősz, ahogy említettem, fontos állomás lesz. Most azt látjuk, hogy a versenytársunk nagyon készül, új formátumokat vásárol, illetve megpróbálja a meglévő tartalmait a legjobb helyre tenni. Az ősz egy nagy stratégiai puzzle. Mi évek óta csökkentjük a kockázatokat, így tavaly egy szezonba került az összes megbízhatóan teljesítő brandünk. Az idén egy új formátummal is készülünk, aminek a hosszabb távú terveinkben is fontos szerepet szánunk. Nagy általánosságban azt mondhatom, hogy az idén ősszel a világ televíziózásának legjava lesz a képernyőn, és az elmúlt évek egyik legizgalmasabb megmérettetése lesz. Jön a Sztárban sztár leszek és a Dancing with the Stars új évada, hétköznapokon pedig a Farm VIP, a Bachelor – A Nagy Ő, a Séfek Séfe és a Házasság első látásra.
- Jó pár éve ott vagy a TV2-nél, és úgy tűnik, az elmúlt évtizedeket tekintve most vannak csúcson a legfontosabb nézettségi mutatószámok nálatok. Hátra lehet dőlni, vagy inkább arra készülsz, hogy az RTL sem nézi ezt jó szemmel, és még csak most kell igazán megmutatni, hogy ki mekkora spíler?
- Egyfelől azt gondolom, jó érzés, hogy elértük a célunkat, és tényleg van látszata a munkának, mert évekig úgy kellett dolgozni, hogy csak mondogattam mindenkinek, hogy türelem, majd egyszer jó lesz. Ez óriási eredmény, és most már bármi történik, ezt nem lehet elvenni tőlünk. Másfelől jólesik, hogy ezt a szakma is elismeri. Erről meg kell emlékezni és örülni, de utána menni kell tovább. Izgalmas időszak ez a mostani, egyszerre dolgozunk a tavaszon, az őszön és a jövő éven is. Az ősz, ahogy mondtam is, meghatározó lesz. Gyakorlatilag nem tudunk úgy elmenni tévés rendezvényre, hogy ne azt hallanám egy forgalmazótól, hogy éppen mit vett meg az RTL, és persze van olyan közte, amit mi is néztünk. Mi most nem vagyunk akkora megújulásra kényszerítve, mint ők, és nem is lehet megvenni mindent, azt pedig sosem lehet egyértelműen tudni, hogy miből lesz siker. Így önmagában az új műsor inkább teher és nyomás. A következő év nagy kérdése, hogy a versenytárs feltételezhetően jelentős újrapozicionálására vagy a mi utunk folytatására voksolnak-e majd a nézők.
Marketing&Media
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.