- Hirdetés -

Bioműanyagokkal zöldít a Huawei

|

- Hirdetés -

Száz százalékban lebomló, szójabab alapú festék és ricinusolajból származó bioműanyagok felhasználásával lett környezetbarátabb a Huawei Mate 40 Pro doboza. A vállalat elkötelezett az ökológiai lábnyoma csökkentésében, ennek eredményeként legújabb csúcskészüléke 28 százalékkal kisebb csomagolásban, 90 százalékkal kevesebb papírtartalommal, csupán 3,8 százalék műanyagtartalommal és világelsőként, papír nélküli garanciával érkezik. A gyártó törekvései szerint 2025-re teljesen eltűnhet a műanyag a csomagolásokból és a papír alapú kézikönyvek is.

Globális technológiai vállalatként tovább erősítette elkötelezettségét a fenntartható jövő iránt a Huawei az eddigi legzöldebb okostelefonjával. Felismerve, hogy sok apró lépés szükséges a nagy változások eléréséhez, a múlt héten bemutatott HUAWEI Mate40 Pro 28 százalékkal kisebb csomagolást kapott elődeinél, amibe 90 százalékkal kevesebb papír került, ráadásul már a garanciadokumentumok sem papír alapúak. Ezen felül az új HUAWEI Mate40 Pro csomagolása mindössze 3,8 százalék műanyagot tartalmaz.

A Huawei 2020. októberében egy felmérést is készíttetett a Censuswide-dal, amelyben arra volt kíváncsi, mit gondolnak az emberek a fenntarthatóságról. Kutatásukból kiderült, minden negyedik európai fogyasztó azt szeretné, ha 2025-ig megszüntetnék a műanyag csomagolást. De a fogyasztók nem csak a műanyag miatt aggódnak, 71 százalékuk szeretné, ha a papír alapú kézikönyveket eltávolítanák a csomagolásból, csökkentve ezzel a papírfelhasználást.

Környezetbarát, lebomló alapanyagok

A Huawei már korábban elindult ezen az úton, a legújabb csúcskészüléke a fenntarthatóság szempontjából is túllép az elődein: a csomagolásán 100 százalékban lebomló, szójabab festéket használtak a kőolaj alapú tinta helyett, ami csökkentheti a rákkeltő anyagok és az illékony szerves vegyületek termelését, melyek a környezeti szennyezés fő forrását jelentik. A vállalat által 2013-óta használt bioműanyagok több mint 30 százaléka környezetbarát ricinusolajból származik, amely 62,6 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. Ennek köszönhetően 2018 óta a Huawei 612 tonnával csökkentette a kibocsátását.

Csak a tavalyi évben a Huawei 1468 tonna elektronikai hulladékot hasznosított újra, és ebben az évben több mint 3000 tonnát tervez. A Huawei az újrahasznosítás céljából visszaküldött eszközök 86 százalékát is felhasználta 2019-ben. A napenergia használatának köszönhetően 2015 és 2019 között a Huawei 89 000 tonnával csökkentette a szén-dioxid-kibocsátását. 2015 óta több mint 500 ezer használt telefon talált új otthont a Huawei kiterjedt, világszerte 3000-nél is nagyobb szervizhálózata révén.

90 százalékkal kevesebb papír

Az új, digitális garanciakártya lehetővé teszi a HUAWEI Mate40 Pro felhasználók számára, hogy dokumentumaikat könnyedén elérjék a készüléken található QR-kóddal, vagy egyszerűen letöltsék a Huawei webhelyéről. Ezen túlmenően a QuickStart Guide is 340 oldalról 44-re csökkent, és bár a törvény jelenleg nem teszi lehetővé a használati útmutató kiiktatását, a Huawei dolgozik a teljesen papírmentes csomagolás megalkotásán.

„Az iparágunknak merész lépéseket kell tennie az egyre fontosabb környezeti problémák megoldása érdekében, amelyekkel nap, mint nap szembesülünk. Az eddigi legzöldebb okostelefonunk, a HUAWEI Mate40 Pro jelentős csökkenést eredményez a műanyag és papír csomagolásban, ám csak néhány apró lépés az utunkon a zöldebb és szebb jövő biztosítása érdekében” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Magyarország marketing vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....