Egy televíziós csatorna és egy rádiós szolgáltató is burkolt reklámozás miatt fizethet. A testület jelzésére a cseh társhatóság bírságot rótt ki az AMC szolgáltatójára.
A békéscsabai 7.TV szolgáltatóját burkolt reklám miatt tízezer forintra bírságolta a Médiatanács, amiért az Aktuális című műsorának egy márciusi adását követő támogatói üzenetben megjelent egy helyi internet- és televíziószolgáltató elérhetősége. A 101,7 Pécs FM szolgáltatóját szintén burkolt reklám miatt figyelmeztette a tanács, mert egy közlekedési hírekkel foglalkozó szegmensben a támogatói üzenetben közzétette egy taxiscég elérhetőségét.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Az NMHH bejelentésére rótt ki bírságot a cseh társhatóság
A cseh társhatóság, az RRTV a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban 200 ezer cseh korona – azaz körülbelül 2,8 millió forint összegű – bírságot rótt ki a joghatósága alá tartozó, de Magyarországon sugárzó AMC szolgáltatójára. Az RRTV megállapította, hogy a csatorna megsértette a kiskorúakat védő cseh jogszabályokat, mivel tavaly júniusban a Drakula 2000 című, erőszakos jeleneteket tartalmazó filmet 19 órakor adta le a 22 óra és 6 óra közötti idősáv helyett. Ezzel veszélyeztette a gyermekek szellemi fejlődését, bennük nyugtalanságot, félelmet, tartós szorongást okozhattak az említett részek.